Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Suzanne313
#3316930
Goedemiddag,

Graag zou ik jullie advies vragen , over 3 weken komt onze nieuwe duitse herder pup.


De 1e vraag is :
Kan ik meteen de eerste dag overstappen naar kvv?

Onze vorige hond,een spaniël, kreeg kvv van Darf. Verschillende soorten door elkaar.
Toen hij pup was kreeg hij enkel de darf puppy.

Mag de herderpup ook enkel de puppy-variant of mag zij ook de andere soorten ?

Toendertijd werd Darf goed aangeschreven toen ik daarmee begon, kan ik dit merk ook gerust aan de duitse herder geven of zijn er andere merken kvv die jullie nu aanraden? Omdat die beter kwalitatief en kwa samenstelling zijn en/of omdat dat beter is voor een herder (ander type en grootte hond dan een cocker, of maakt dat niet uit ;-)

En hoe zat het nu ook alweer? 3 x daags tot 5 maanden en hoeveel procent van het lichaamsgewicht per dag (van de pup)

En wat geven jullie als trainersnoepjes?

Ook heb ik toentertijd probiotica aan onze pup gegeven, dat had ik hie rop het forum gelezen, maar weet niet meer zo goed wat dat nu precies was, volgens mij van solgar.
Laatst gewijzigd door Suzanne313 op do 16 nov 2017, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3316939
Suzanne313 schreef:Goedemiddag,

Graag zou ik jullie advies vragen , over 3 weken komt onze nieuwe duitse herder pup.
Wij willen haar om te beginnen graag kvv gaan geven (later overstappen naar barf)
Ik vraag hier om advies, omdat de fokker brok geeft en me er geen uitleg over kan geven

De 1e vraag is :
Kan ik meteen de eerste dag overstappen naar kvv?
Alles kan, dus ook meteen overschakelen. Je kunt ook de eerste paar dagen hetzelfde voer geven dat je fokker geeft. Tenslotte heeft de pup al best een hoop veranderingen te verwerken.
Onze vorige hond,een spaniël, kreeg kvv van Darf. Verschillende soorten door elkaar.
Toen hij pup was kreeg hij enkel de darf puppy.

Mag de herderpup ook enkel de puppy-variant of mag zij ook de andere soorten ?
Waarom kreeg hij darf puppy? Is deze anders van samenstelling?
Toendertijd werd Darf goed aangeschreven toen ik daarmee begon, kan ik dit merk ook gerust aan de duitse herder geven of zijn er andere merken kvv die jullie nu aanraden? Omdat die beter kwalitatief en kwa samenstelling zijn en/of omdat dat beter is voor een herder (ander type en grootte hond dan een cocker, of maakt dat niet uit ;-)

En hoe zat het nu ook alweer? 3 x daags tot 5 maanden en hoeveel procent van het lichaamsgewicht per dag (van de pup)

En wat geven jullie als trainersnoepjes?

Ook heb ik toentertijd probiotica aan onze pup gegeven, dat had ik hie rop het forum gelezen, maar weet niet meer zo goed wat dat nu precies was, volgens mij van solgar.
Ik zou met een pup nooit op 1 paard wedden en dus nooit 1 merk KVV voeren. Nou zou ik in jouw geval ook gelijk overstappen op zelf samengestelde maaltijden hoor. Waarom KVV? Wat een KVV fabrikant kan kan jij ook maar dan beter :) . Natuurlijk moet je je erin verdiepen maar zo moeilijk is het niet. Maar om terug te komen op het merk KVV: ik zou minimaal 2 of 3 verschillende merken KVV geven.

En als laatste over de hoeveelheid maaltijden per dag en de hoeveelheid voer, dit topic: viewtopic.php?f=11&t=43539
Door sentinel1984
#3316951
Suzanne313 schreef: De 1e vraag is :
Kan ik meteen de eerste dag overstappen naar kvv?
Ik zal zelf de overstap op dag 2 maken. Dus dag 1 is aankomst en de dag erop overstappen.
Suzanne313 schreef: Onze vorige hond,een spaniël, kreeg kvv van Darf. Verschillende soorten door elkaar.
Toen hij pup was kreeg hij enkel de darf puppy.
Mag de herderpup ook enkel de puppy-variant of mag zij ook de andere soorten ?
Het is dezelfde samenstelling als hun KVV variant alleen fijner gemalen.
Mijn advies: Neem de reguliere varianten
Suzanne313 schreef: Toendertijd werd Darf goed aangeschreven toen ik daarmee begon, kan ik dit merk ook gerust aan de duitse herder geven of zijn er andere merken kvv die jullie nu aanraden? Omdat die beter kwalitatief en kwa samenstelling zijn en/of omdat dat beter is voor een herder (ander type en grootte hond dan een cocker, of maakt dat niet uit ;-)
Onze oud duitse herder (bijna 1 jaar) doet het prima op Darf en op Meat4Dogs (zelfde leverancier, andere prijs)
Verder zijn er best andere merken die goed zijn maar is het afhankelijk van je wensen/eisen aan voer.
Alaska, Haaksbarf, Barfmenu, Bandit schijnen allemaal prima te zijn.
Ik houd 2 of 3 merken aan. Darf, Meat4Dogs, kiezebrinkmixen, en wat ik verder koop bij de dierenwinkel
Suzanne313 schreef: En hoe zat het nu ook alweer? 3 x daags tot 5 maanden en hoeveel procent van het lichaamsgewicht per dag (van de pup)
De eerste 6 maanden 4x op een dag. Daarna tot een jaar 3x per dag en dan overstappen naar 2x per dag.
Kijk goed naar de hond wat hij/zij nodig heeft qua voeding maar houd zeker in het begin 8% aan. Daarna het percentage langzaam verlagen. Onze hond zit nu op 2,5%. Het meest belangrijke, je ogen. Als je merkt dat de hond te dik wordt geef je niks bij, is hij te dun voer je iets meer.

Ik hoop dat je iets met bovenstaande kunt!
Door Suzanne313
#3317040
Ik zou met een pup nooit op 1 paard wedden en dus nooit 1 merk KVV voeren. Nou zou ik in jouw geval ook gelijk overstappen op zelf samengestelde maaltijden hoor. Waarom KVV? Wat een KVV fabrikant kan kan jij ook maar dan beter :) . Natuurlijk moet je je erin verdiepen maar zo moeilijk is het niet. Maar om terug te komen op het merk KVV: ik zou minimaal 2 of 3 verschillende merken KVV geven.


Ok, hoe doe ik dat dan ;) Dan meng ik het zelf ouzo en vries het in porties in?

Zijn daar ook kant en klare menu's van wat je dan kan gebruiken?
Door Suzanne313
#3317042
sentinel1984 schreef:Ik zal zelf de overstap op dag 2 maken. Dus dag 1 is aankomst en de dag erop overstappen.


Het is dezelfde samenstelling als hun KVV variant alleen fijner gemalen.
Mijn advies: Neem de reguliere varianten


Onze oud duitse herder (bijna 1 jaar) doet het prima op Darf en op Meat4Dogs (zelfde leverancier, andere prijs)
Verder zijn er best andere merken die goed zijn maar is het afhankelijk van je wensen/eisen aan voer.
Alaska, Haaksbarf, Barfmenu, Bandit schijnen allemaal prima te zijn.
Ik houd 2 of 3 merken aan. Darf, Meat4Dogs, kiezebrinkmixen, en wat ik verder koop bij de dierenwinkel


De eerste 6 maanden 4x op een dag. Daarna tot een jaar 3x per dag en dan overstappen naar 2x per dag.
Kijk goed naar de hond wat hij/zij nodig heeft qua voeding maar houd zeker in het begin 8% aan. Daarna het percentage langzaam verlagen. Onze hond zit nu op 2,5%. Het meest belangrijke, je ogen. Als je merkt dat de hond te dik wordt geef je niks bij, is hij te dun voer je iets meer.

Ik hoop dat je iets met bovenstaande kunt!
Bedankt voor de info , onze pup is ook een oud duitse :D
En jij hebt ook nooit de puppyvarianten gegeven?
Die 8 procent is dat tot een bepaald aantal maanden?
Door Suzanne313
#3317043
sentinel1984 schreef:Ik zal zelf de overstap op dag 2 maken. Dus dag 1 is aankomst en de dag erop overstappen.


Het is dezelfde samenstelling als hun KVV variant alleen fijner gemalen.
Mijn advies: Neem de reguliere varianten


Onze oud duitse herder (bijna 1 jaar) doet het prima op Darf en op Meat4Dogs (zelfde leverancier, andere prijs)
Verder zijn er best andere merken die goed zijn maar is het afhankelijk van je wensen/eisen aan voer.
Alaska, Haaksbarf, Barfmenu, Bandit schijnen allemaal prima te zijn.
Ik houd 2 of 3 merken aan. Darf, Meat4Dogs, kiezebrinkmixen, en wat ik verder koop bij de dierenwinkel


De eerste 6 maanden 4x op een dag. Daarna tot een jaar 3x per dag en dan overstappen naar 2x per dag.
Kijk goed naar de hond wat hij/zij nodig heeft qua voeding maar houd zeker in het begin 8% aan. Daarna het percentage langzaam verlagen. Onze hond zit nu op 2,5%. Het meest belangrijke, je ogen. Als je merkt dat de hond te dik wordt geef je niks bij, is hij te dun voer je iets meer.

Ik hoop dat je iets met bovenstaande kunt!
Bedankt voor de info , onze pup is ook een oud duitse :D
En jij hebt ook nooit de puppyvarianten gegeven?
Die 8 procent is dat tot een bepaald aantal maanden?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3317057
Heb je de beginnersinfo al gevonden? viewtopic.php?t=134715
Hierin vind je al wat richtlijnen voor het percentage. Want 8% is echt best veel. Voor sommige honden prima hoor, maar anderen zijn dan binnen twee weken tonnetje rond. Voeren doe je uiteindelijk gewoon op het oog.

Puppy varianten is echt onnodig. Mijn hond eet van vanaf dag 1 gewone kvv of barf. Wij zijn ook begonnen met Darf. Elke variant kun je gewoon geven, maar inderdaad voor de afwisseling is wat andere merken toevoegen wel slim.

Als trainsnoep gebruikte ik doorgaans gedroogd vlees maar ook wel kaas of rodi worst.
Door sentinel1984
#3317066
De 8% was voor onze ODH echt nodig voor de eerste periode. Daarna is het uiteraard wel af bouwen qua percentage. Wat ik dan deed, ik hield het gewicht gelijk terwijl de hond groeide. Dan voer je qua gewicht hetzelfde maar neemt het percentage wel af.
Maar wat ik al zei, het is echt op het oog. Ik ben wel iemand die liever de hond iets te dun heeft dan te dik.

Ik heb wel een doos puppy variant gekocht om te kijken hoe fijn het nou is vergeleken met de reguliere versie, en was toen echt heel snel overtuigd dat het niet nodig is. Zeker niet voor een herder.
Suzanne313 schreef: Ok, hoe doe ik dat dan ;) Dan meng ik het zelf ouzo en vries het in porties in?
Zijn daar ook kant en klare menu's van wat je dan kan gebruiken?
Je geeft diverse varianten van diverse merken over een periode van 3 a 4 weken. Dus dag 1 & 2 Darf lam/kip, dag 3 & 4 Darf wild, dag 5 & 6 Barfmenu, dag 7 vis
Je hoeft echt niet te gaan mengen en opnieuw in te vriezen!

Mag Ik vragen waar je woont? Anders kunnen we misschien een gezamenlijke inkoop doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door