Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3316521
pluk schreef:

Heeft de da naar de huid gekeken? Eventueel een afkrabsel gemaakt om bijvoorbeeld mijten uit te sluiten? Hoewel die met Stronghold waarschijnlijk wel gedood zijn. Hoe is zijn huid verder? Zie je ergens rode plekken of irritaties? Ga eventueel terug naar de da om nog eens goed te laten checken.
Zonder bewijs dat er vlooien of mijten zijn zou ik trouwens niet meer behandelen.
Wat voor vacht heeft je hond? Rui of pluk rijp kan ook jeuk geven.

Om een voedselallergie echt uit te sluiten zou je met een diersoort die hij niet eerder heeft gegeten kunnen proberen hoe 't gaat. Liefst elimineer je met barf maar begrijp dat dat geen optie is.. Zoek dan een kvv met maar 1 diersoort zonder verdere toevoeging en geef alleen die diersoort. Dus ook geen koekjes of gedroogde snacks van andere dieren maar ook geen korstje brood, ei, groente, etc etc. En dan een week of vier later kijken hoe 't gaat.
Indy is een langharige Duitse herder met onderwol. Aan de huid is nergens iets te zien. Niet rood of geïrriteerd of zo. Da heeft niet speciaal naar de huid gekeken. We kwamen voor pootcontrole . We gingen ervan uit dat de Advantix uitgewerkt was. Vandaar de Stronghold .
Vacht ziet er trouwens heel mooi glanzend uit. Ik borstel hem wekelijks dan komt er niet bijster veel haar vanaf.
Sinds gisteren geef ik hem lammix van Tammenga. En zowaar hij vindt het lekker. Dat hou ik even vol.
Evenals het sprayen en de probiotica.
De vorderingen zal ik melden.

Barfplaats wordt gesponsord door