Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Nitus
#365643
[quote="Tiesto"]
Maar kunnen ze dan niet verder met t ontgiften gaan op evt. een ander kvv? Het ontgiften komt toch door kvv in t algemeen of begrijp ik t niet zo goed? En lees in verschillende topics dat veel mensen hier de onderlinge kvv's afwisselen voor de verandering van spijs of als een hond t er niet goed op doet..of zitten die honden dan al een poos op kvv?
[/quote]

Als je nu weer van merk gaat veranderen kom je er niet achter of een eventuele verbetering spontaan is gekomen omdat je hond wat meer tijd nodig heeft om te wennen aan vers of dat het daadwerkelijk aan het merk ligt. Je beperkt jezelf dan heel erg voor de toekomst, omdat je dan denkt dat je hond niet tegen een bepaald merk kan terwijl dat dus misschien niet het geval is.

Als je een hond bv op een eliminatiedieet zet moet je dat minimaal 6 weken volhouden, dan zeg je ook niet naar 2 weken, "nah 't werkt niet, ik ga iets anders proberen".
Dat is dus de reden dat ik, als ik jou was, NU nog niet op een ander voer zou overstappen, maar goed, je moet het zelf weten hoor. (En wat ik uit jou berichten begrijp is dat de problemen niet echt heel heftig zijn, geen spuitpoep, heftige jeuk oid.)


Enne: Pro-biotica... wereldspul ;)
Laatst gewijzigd door Nitus op zo 07 aug 2005, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#365662
[quote="Tiesto"]
Maar kunnen ze dan niet verder met t ontgiften gaan op evt. een ander kvv? Het ontgiften komt toch door kvv in t algemeen of begrijp ik t niet zo goed? En lees in verschillende topics dat veel mensen hier de onderlinge kvv's afwisselen voor de verandering van spijs of als een hond t er niet goed op doet..of zitten die honden dan al een poos op kvv?
[/quote]
Dan zitten de honden al een langere tijd op kvv inderdaad. Neem echt de tijd en lees veel in de Bibliotheek!
Door Tiesto
#365669
nee, gelukkig niet! T is beperkt tot een af en toe dunne ontlasting en af en toe wat jeuk en uitslag..en zag dat ze wat dode haarpunten kregen maar dat zal allemaal wel met elkaar in verband staan...lees hier veel ergere dingen, maar ja t zijn toch een beetje je"kinderen"he, dus zal wel een bezorgde moeder zijn ha ha! Heb nu al energique nr 4 besteld omdat ik me echt zorgen maakte dus daar blijf ik dan echt op! Dat wordt ook van de week gebracht!
Door chrisje
#366259
In Cb zitten trouwens al heel weinig granen, hoor. Ik zou toch nog even verder doen. Mijn twee meiden eten nu sinds twee weken Cb en de oudste is nog steeds een beetje aan het ontgiften. Zij is 13 jaar en heeft altijd brokken gegeten, tot nu.
Met vragen over CB kun je ook altijd bij Corinne terecht. Zij is, hoe noem je dat eigenlijk, nu ja, de bazin zal ik maar zeggen ;D
Je krijgt van haar dan ook alle antwoorden op je vragen, zonder dat zij haar eigen product opdringt.
Door wieke
#371127
[quote="Lizzy"]
Nou, met Energique nr 4 sluit je al helemaal geen rundallergie uit want er zit simpelweg runderpens in.

Overigens komt een allergie voor rundvlees (eiwit) niet zo heel vaak voor hoor. Wel voor gekookt rundvlees (in brokken/blik) maar niet rauw. Ik zou eerder denken dat de lab aan het ontgiften is als dat hij allergisch is voor rund. Hoe lang voer je dit nu?

Een voedselallergie kan zich op heel veel manieren uiten. Van huidjeuk tot ontlastingproblemen.
[/quote]

Energique 4 is toch op basis van kip en lam rijst?
Door Lizzy
#371143
[quote="wieke"]
Energique 4 is toch op basis van kip en lam rijst?
[/quote]

Nee, onlangs zat er dus ook nog runderpens in. Dus mocht dat er niet meer in zitten, dan is dat er pas uitgehaald.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 16 aug 2005, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wieke
#371204
[quote="Lizzy"]
Nee, onlangs zat er dus ook nog runderpens in. Dus mocht dat er niet meer in zitten, dan is dat er pas uitgehaald.
[/quote]

Er staat wel dat er pens in zit, maar dat hoeft toch niet perse rund te zijn(alhoewel ik nu sterk twijfel)
Hebben schapen ook pens? ???
Door Lizzy
#371207
[quote="wieke"]
Er staat wel dat er pens in zit, maar dat hoeft toch niet perse rund te zijn(alhoewel ik nu sterk twijfel)
Hebben schapen ook pens? ???
[/quote]

Ja, schapen hebben ook pens. Maar de laatste keer dat Energique daarover is gevraagd (over wat soort pens er in nr 4 zat) kreeg men te horen dat het runderpens was. Schapenpens was niet/moeilijk aan te komen ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door