Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Chewie
#3315397
Hallo allemaal !
Ik heb een vraag ; onze Franse bull is nu een half jaar en ik wil meer gaan afwisselen qua merk en smaak in de KVV
Nu valt mij op dat percentage calcium per diersoort erg wisselt , logisch ook .
Maar mijn vraag is omdat ie nog zo in de groei is , wat is goed om aan te houden ? Zodat het niet te laag of juist te hoog is .
Door Lizzy
#3315401
Chewie schreef:Hallo allemaal !
Ik heb een vraag ; onze Franse bull is nu een half jaar en ik wil meer gaan afwisselen qua merk en smaak in de KVV
Nu valt mij op dat percentage calcium per diersoort erg wisselt , logisch ook .
Maar mijn vraag is omdat ie nog zo in de groei is , wat is goed om aan te houden ? Zodat het niet te laag of juist te hoog is .
Ik vind met zelf samenstellen 45% vleesbot ideaal. Dat zou zich bij KVV vertalen in 20% bot als er bot in zit van kleine dieren zoals kip en eend. Als je ook KVV geeft waar gemalen bot van grote dieren in zit (ik heb zelfs wel eens paard voorbij zien komen.... Maar ook lam, kalf/rund, geit, etc) dan volstaat 15%. Als er biologische kip (of andere biologische kleine dieren) is/zijn gebruikt, dan zou in theorie 15% ook volstaan.
Door Chewie
#3315440
Oh wat stom ! Ik dacht dat het percentage bot niet de calcium weer gaf
Omdat je bij de verhouding dan ziet eiwit , vet enz en dan bij calcium bijv 0,51 of 0,85 of soms zelfs 1,27
Door Lizzy
#3315453
Chewie schreef:Oh wat stom ! Ik dacht dat het percentage bot niet de calcium weer gaf
Omdat je bij de verhouding dan ziet eiwit , vet enz en dan bij calcium bijv 0,51 of 0,85 of soms zelfs 1,27
Oh zo! Op zich is het % calcium niet het enige interessante en belangrijke om naar te kijken. Het ligt net weer iets ingewikkelder dan dat. Want, als een voer een laag kcal gehalte heeft en een laag Ca gehalte bevat, moet de hond er meer van eten (door het lage kcal gehalte) en kan de hond uiteindelijk wel meer Ca binnen krijgen dan met een voer met hetzelfde Ca gehalte waar meer kcal in zitten. Maar goed, grofweg gezegd zou een KVV voor pups tussen de 0,5% en de 0,8% calcium bevatten.
Door Chewie
#3315534
Haha lastig allemaal
Maar goed ik had dus bijv van Alroda haas gezien dat t op 1,27% zit
Dus dacht die doe ik nog maar even niet
Heb nu alles idd zo tussen 0,50 en 0,85
Zat ik redelijk goed op m'n gevoel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door