Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3315357
Welkom hier en fijn dat je kvv wil gaan voeren. Je bent inderdaad aan het juiste adres.

4% is vast wat weinig voor een jonge energieke hond. Ik zou minstens op 5% beginnen. Maar kijk of hij dan te slank of te dik wordt. Voeren op het oog.

Je mag elke dag 1 diersoort voeren maar je mag ook andere geven. Wat je het gemakkelijkst vind. Let ook op de grootte van de rollen. Je kan die na een paar uurtjes buiten de vriezer door snijden en terug invriezen maar als je ze vb op 2 dagen op kan werken kan je ook perfect 2 dagen na elkaar hetzelfde geven.

Smuldier is geen erg goed merk maar als je enkel de pens 1x per week voert, is dat misschien wel te doen. Let wel op of er in de andere smaken ook pens zit, dat je niet te veel voert.
Je variatie is wel heel summier, ik zou meer afwisselen. Aangeraden wordt 4 diersoorten plus vis.
Verder zou ik de versies zonder rijst geven, rijst heeft je hond niet nodig.
Bandit en Tinlo Barfmenu zijn prima merken. Wel in de gaten houden of hij op Tinlo goed kan poepen, dat bevat vrij veel bot en kan dus te harde drollen geven.

Brokjes zou ik idd achterwege laten.
Wanneer geef je hem het laatst eten? En wanneer wandelt of speelt hij nog?
Je zou vb de laatste maaltijd iets groter kunnen maken en die zeker na de laatste echt wandeling, vlak voor het slapen geven.
Ook kan je een gedroogde kauwsnack meenemen naar bed en die rond 4u hem toestoppen. Al kan het zijn dat je daarmee ongewenst gedrag induceerd, daar ben ik niet zo in thuis... :-[ ;)
#3315364
pearlsofpassion schreef: Brokjes zou ik idd achterwege laten.
Wanneer geef je hem het laatst eten? En wanneer wandelt of speelt hij nog?
Je zou vb de laatste maaltijd iets groter kunnen maken en die zeker na de laatste echt wandeling, vlak voor het slapen geven.
Ook kan je een gedroogde kauwsnack meenemen naar bed en die rond 4u hem toestoppen. Al kan het zijn dat je daarmee ongewenst gedrag induceerd, daar ben ik niet zo in thuis... :-[ ;)
Zou ik niet doen. Zeker ook vanwege de kans op ongewenst gedrag, maar ook omdat hoe vaker je voert, hoe meer de maag aan het werk moet en op voedingsmomenten gaat rekenen. De nacht is om te slapen, niet om een snack te krijgen.

Ik zou ook het laatste voermoment later doen. Als je om 7-12-18.30 voert, dan voer je binnen 12 uren 3 keer en vervolgens ruim 12 uur niets. Dat kun je dus prima wat oprekken en de laatste maaltijd pas vlak voor het slapengaan geven.
#3315376
Ja ik dacht inderdaad om het zo te doen

Ochtend rond 7 a 9 uur in het weekend maaltijd 1
Rond 11 a 13 uur stukje banaan met karnemelk
Rond 14 a 15 uur maaltijd 2
Als wij eten beetje groenten
En 21 a 22 uur zijn laatste maaltijd

Heb gisteravond 30 min voor het slapen gaan nog handje brokjes gegeven en vannacht geen gal gespuugd

Ga vanmiddag de KVV kopen
#3316011
Bella79 schreef:Als ik zo doe is het goed?

Maandag Carnibest kip/rijst
Dinsdag barfmenu eend
Woensdag barfmenu lam
Donderdag Carnibest natuurvoer
Vrijdag barfmenu groenten
Zaterdag 1 maaltijd barfmenu vis/rest kip?
Zondag 1 maaltijd Smuldier Pens/rest barfmenu konijn

En als ik rauwe ei geef is dat ipv 1 maaltijd of erbij?
Op zich is dit prima. Ik.begrijp alleen de keuze voor de groentemix van barfmenu niet echt.
Ik zou ipv de groentemix die dag barfmenu konijn geven. De barfmenu vis en de Smuldier pens kun je beide wel 2 maaltijden geven, de derde maaltijd kun je dan gewoon afwisselen met de andere kvv die je hebt. Ik ben wel benieuwd of je hond barfmenu vis zal eten, mijn hond weigert 't namelijk echt. Dus ik zou niet direct kilo's inslaan :biggrin2:

Een eitje kun je gewoon als extraatje geven tussendoor of bij een maaltijd.

Voor de groenten zou ik een groentemix maken (zie https://www.barfplaats.nl/handleiding-t ... -en-fruit/) of je hond gewoon wat van de groente geven die je zelf eet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door