Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door digijaro
#3315290
Ik weet niet meer wat ik mijn honden moet voeren.

Wij hebben 6 honden. Nu krijgen ze elke dag een enkelvoudige smaak. Nou lopen er een paar honden te mutsen, die wil die smaak niet, een ander weer een andere smaak niet. Nou dacht ik als ik een 5 dierenmix in 1 geef. Zou je deze bijv. 5mix een hele week kunnen geven?

Ik wilde bij Mika petfood gaan bestellen, die hebben veel merken, maarja die leveren voor onbepaalde tijd niet. Ik weet ook niet zo goed waar ik dan vlees vandaan kan halen. Ik heb geen zin om bij verschillende leveranciers wat weg te halen.

Ze krijgen nu:
maandag: dogmeat Eend
dinsdag: lotgering kip/rund/lam
woensdag: dogmeat kalkoen
donderdag: dogmeat konijn
vrijdag: dogmeat zalm en pens
zaterdag: lotgering kip/rund/lam
zondag: smuldier

Ik dacht om 4x per week Tamro Barfflakes te gaan geven, met 1x Hunters Home Konijn en 2x Hunters Home pens/zalm/kip, is dit wat?


En nog een andere vraag, 2 border collies van ons werken 3 dagen met mij op de hei bij de schapen. Hoe kan ik ze genoeg op gewicht houden, meer kvv geven? 's Ochtends ook wat geven of alleen maar 's avonds?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3315338
Sommige enkelvoudige kvv lijken nogal specifiek van smaak te zijn waardoor ze niet altijd goed gegeten worden. Daarnaast hebben honden ook hun eigen smaak. Veel honden lusten bijvoorbeeld geen fazant of duif.

Een rol met 5 diersoorten kun je inderdaad iedere dag geven. Maar ik zou je toch aanraden dan alsnog af te wisselen. Want ze krijgen dan wel genoeg diersoorten maar wel altijd hetzelfde van een dier. Dus altijd bot van kip, altijd pens van rund,etc etc.
Heb je al eens geprobeerd om gewoon 2 enkelvoudige kvv door elkaar te roeren? Misschien dat dit genoeg is om ze tot eten aan te zetten?

Met 6honden zullen er de nodige kilo's doorheen gaan dus je bestelt in het groot neem ik aan? Lupa diervoeding heeft bijvoorbeeld veel merken kvv en bezorgen vanaf €125 gratis. Animal food express heeft ook meerdere merken, zij zitten in Putten en hebben afhaalmogelijkheid. Ongetwijfeld zijn er meerdere leveranciers te noemen maar deze komen zo in me op.

Met Barfflakes heb ik zelf geen ervaring. De huidige variant is compleet per doos. Ik zou wel goed schudden voor je een portie eruit haalt. Het bot is namelijk kleiner gemalen en kan dus naar de bodem zakken.
De HH konijn is prima. Omdat er in de flakes ook pens zit zou ik een kvv nemen zonder pens en met wat meer vis. Bijv de HH kip/vismix.

Barfplaats wordt gesponsord door