Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Chewie
#3314768
Hoi iedereen !
Ik ben nieuw hier , ik ben sabine en woon samen met mijn vriend en we hebben 4 katten , 3 konijnen en een franse bulldog van 6 maanden ; Chewie
Ik geef hem kvv en daarom wat vraagjes. Ik had al voorbij zien komen dat een kvv het liefst bot als calciumbron bevat ,geen granen en geen pre mix of andere toevoegingen . Nu zou ik willen weten welke merken dat zijn ?
En moet je ook groenten geven of is dat alleen bij barf ?
Alvast bedankt !
Door fransbulletje
#3314770
:hi:

Leuk een franse bulldog :biggrin2:

De meeste kvv merken hebben bot als calciumbron , weet dat Farmfood Fresh en Smuldier het niet hebben.
Een premix vind ik geen probleem zeker niet voor een jonge hond.
Oliver onze engelse bulldog heb ik bewust het eerste jaar op Carnibest gezet omdat dat wel een premix bevat, zo was ik zeker dat hij alles binnenkreeg.
Ik wisselde wel af met Darf, Alroda, Carnivoer, Bandit maar de basis, 1 maaltijd per dag, was altijd Carnibest.
Omdat ik heel bewust voor biologisch vlees kies heb ik niet zo heel veel te kiezen in kvv merken.
TamRo, Tinlo/Barfmenu, Carnis zou ik bij een bulldog voorzichtig mee zijn die bevatten een hoger botgehalte waardoor ze minder goed kunnen poepen, is mijn ervaring.
Je kunt het beste gewoon lekker verschillende merken afwisselen en kijken wat Chewie lekker vindt en het goed op doet.
Ik geef zelf wel altijd wat groente, verschillende soorten rauw gepureerd of gekookt.
Door Chewie
#3315398
Dank je voor je antwoord !
Heb tot nu toe ook alleen Carnibest gevoerd .
Zat idd ook naar Darf en Alroda te kijken en carnivoer . Bibi en Carnis heb ik gegeven en beide vond ie erg lekker . Met Carnibest had ie juist toch regelmatig wat zachtere/dunne ontlasting en nu was dat juist beter . Niet te hard door de Carnis .
Zag ook Kiezebrink en Daily meat ...zegt je dat iets ?
Door fransbulletje
#3315409
Chewie schreef:Dank je voor je antwoord !
Heb tot nu toe ook alleen Carnibest gevoerd .
Zat idd ook naar Darf en Alroda te kijken en carnivoer . Bibi en Carnis heb ik gegeven en beide vond ie erg lekker . Met Carnibest had ie juist toch regelmatig wat zachtere/dunne ontlasting en nu was dat juist beter . Niet te hard door de Carnis .
Zag ook Kiezebrink en Daily meat ...zegt je dat iets ?
Met de laatste 2 merken heb ik geen ervaring maar zijn hier vast wel mensen die dat wel hebben.
Door Nikass
#3315436
Ik heb ook altijd goede ervaringen met Carnibest. Is geloof ik wel mijn favoriete kvv ;) Van Carnis vinden mijn honden de zalm/kip erg lekker. Darf en Energique vinden ze ook prima, maar ja, zijn ook makkelijke eters. Naturis lusten ze ook maar vind ik zelf te fijn gemalen en ik krijg van de fabrikant geen enkele info over de herkomst van hun vlees.
Ik geef op kvv dagen (ik wissel af met Barf) vaak nog wel wat groente, een eitje of een stukje lamspens bij.
Door Chewie
#3315531
Naturis heb ik idd eens gehad met onze vorige hond maar vind ik ook veel te fijn en echt papperig daardoor
Gister grote voorraad gehaald :)
Heb nu de merken Bibi , Carnis , Daily meat , Kiezebrink , Darf , alroda en Alaska
En dan beetje alle smaken van elk wat
Ben benieuwd , zo gaandeweg erachter gaan komen wat hij lekker vind van welk merk . Ga nu Darf hert mix eruit halen voor vanavond
Vanmorgen had ie kivo geit maar dat was niet van hoera ik eet zowat m'n bak erbij op zeg maar
Dat eitje ; meng ik dat door t vlees of apart ?
Door Nikass
#3316260
Ik breek gewoon een eitje boven hun bak vlees. Zijn ze echt gek op en slurpen ze als eerste naar binnen. Een heel ei met schaal mag ook, maar de schaal eten ze bij mij niet helemaal op en dan moet ik nog allemaal stukjes uit hun bak vissen. Omdat ik daar gen zin in heb breek ik het eitje gewon vast voor ze en gooi de schaal weg :)
Ook favoriet is een harinkje (grote zak voor vier euro gehaald bij de dierenwinkel hier in het dorp) of zalm als ik dat heb. Of wat extra spiervlees (bestel ik sinds kort bij Floris24 hier op BP en ben ik heel tevreden over)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door