Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3313431
Weet niet of het hier hoort of bij medische? Maar mijn oude herplaatser Amigo wil ik zo graag op kvv hebben ipv brokken,maar nou heb ik al div dingen geprobeerd ook div merken maar hij eet het lang niet altijd, (ook al met beetje stink blik gaat iets beter) Maar hij heeft bijna elke ochtend dat hij moet spugen als hij dus wel kvv op heeft.
En met brokken niet (heb geperste brok) hoe kan dat nou? Zou het kunnen komen dat hij nooit geen vers vlees heeft gehad? Want dat weet ik nl van de oude eigenaar. En hij is al wat aan de schrale kant,dus ja moeilijk vind ik.
Iemand raad?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3313434
Bosliefje schreef:Ik denk dat kvv sneller verteert. Je zou wat eten kunnen geven vlak voor het naar bed gaan.
ook al gedaan,ook koekje of broodje,vlees moet hij dan niet
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3313441
O jee, lastig.
Ik moest ook aan een lege maag denken.

We hebben een hollandse herder gehad die 's ochtends gal moest spugen als je er niet super snel eten 'in' deed.
Met ander voer was dat probleem opgelost.

Kun je misschien een ander merk proberen? Misschien dat dat helpt?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3313444
Ik heb al 4 merken geprobeerd
Ik vermoed dat ze maag het niet aan kan omdat hij al 10 jaar brokken eet
Ook bv karnemelk gaat hij van spugen
Gaf hem s'avonds beetje vind hij zo lekker maar ook spugen
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3313446
Wanneer spuugt hij precies?

Is het 's ochtends (net) voor je beneden komt?
Of 's nachts?

Spuugt hij gal of incl. wat maaginhoud?

Ik mag dat hier niet zeggen, maar toen met die hollandse herder was het spugen meteen afgelopen toen hij brokken van Farmfood HE kreeg. Toen der tijd was er nog niet zoveel over vlees geven bekend.

Zou het misschien wennen zijn aan vlees? Als hij 10 jaar lang brokken gehad heeft. Misschien heeft een oudere hond meer moeite met overstappen op vlees verteren?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3313447
Het is als ik hem s'morgens uitlaat gras eten en dan gal spugen
Ik heb hem nu op geperste brok en dan geen last
Door Lizzy
#3313462
Dit is vrij normaal, om het zo maar eens te zeggen. Wanneer je een oudere hond van een heel koolhydraatrijke maaltijd (brok) over zet naar KVV. Ik denk dat je dit maar op 1 manier kunt verhelpen en dat is de super langzame overschakeling. En je moet dat galspugen dan ook een beetje voor lief nemen, want dat is waarschijnlijk ook tijdelijk. Zodra hij er aan gewend is, is dit over. En galspugen is geen drama hoor.

Ik heb ooit een topic geschreven over hoe je langzaam over moet schakelen. Dat staat hier: viewtopic.php?t=790
Gebruikersavatar
Door kiara
#3313466
Yes dat is wat ik zocht, hij krijgt alleen geen diaree gelukkig, hij is bij de oude eigenaar ook bijna per week gewisseld kwa brok, vraag me niet waarom hoor
Maar mag je dan KVV wel mengen dacht het wel toch met koud geperste brok?
Dank je Lizzy ga het straks gelijk starten, gun dit mannetje ook zo lekker vlees
Gebruikersavatar
Door kiara
#3313471
net de combi brok met vlees (en gekookt water eroverheen) gegeven,en hij heeft het op,hopelijk gaat het zo lukken. Is het een idee mocht dit toch mislukken als hij geheel op kvv zit om dan handje brokjes s'avonds te geven?
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3313475
Dat heel langzaam overschakelen zou ik er zeker inhouden!

Misschien voorkomt het het spugen als je hem voor de wandeling zijn eten geeft?

Succes. Hij boft maar dat hij bij jou is, je doet zo je best voor het beste voor hem! :-*
Door src_esther
#3313478
kiara schreef:net de combi brok met vlees (en gekookt water eroverheen) gegeven,en hij heeft het op,hopelijk gaat het zo lukken. Is het een idee mocht dit toch mislukken als hij geheel op kvv zit om dan handje brokjes s'avonds te geven?
Ko heeft ook de neiging om 's ochtends gal te spugen. Ik geef hem vaak een paar brokjes voor/tijdens het ochtendloopje. Ik heb gemerkt dat ik in de ochtend nog voor hij zijn eten heeft gehad, niet te lang moet gaan lopen met hem anders gaat hij spugen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3313479
Als hij bij de ochtendwandeling, voor het ontbijt wat gal spuwt. Zou ik hem iets kleins geven voor de wandeling, meteen na het opstaan. Dat kan dan idd een aantal brokjes zijn. En dan een grote maaltijd na de wandeling.
Door frodo quin
#3313483
Geeft hij over nadat hij eet of op andere momenten? Als het zijn voeding is dat hij overgeeft zou ik er van uitgaan dat hij versvlees om één of andere reden niet goed mee om kan. Als je wil proberen om hem op rauw te zetten zou ik beginnen met een klein beetje kvv overgoten met heet water (zodat het rauwe er wat van af is) aan zijn brok toe te voegen, dan het rauw toe te voegen en uiteindelijk de hoeveelheid kvv op te drijven tot je volledig om bent.

ik heb ooit een kat gehad die dat deed op industrievlees (eigenlijk twee) en die het niet deed met bio en wild, dus dat zou misschien ook een mogelijkheid kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3313505
De tip van gekookt water over KVV van Lizzy ben ik nu mee bezig
Hij geeft inderdaad gal over met de eerste wandeling ( klein stukje wandelen) maar kan proberen ja wat brokjes eerst geven en dan wandelen en dan de rest met KVV en gekookt water.Je hoort ook echt ze maag knorren
Ik hoop dat het helpt
Wil zo graag dat hij goed eten krijgt zolang hij nog bij mij is( hopelijk nog paar jaartjes

Bedankt voor alle tips
Laat het weten hoe het gaat
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door