Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Carlo_040
#3313341
Beste,

Sinds ik laatste bij de DA ben geweest en weet dat mijn hondje allergisch is voor o.a. kip, eend, gevogelte en alle granen is er een ware zoektocht ontstaan naar goede betaalbare kvv die ik nog kan geven :o .
Ik ben nu bij het volgende lijstje gekomen en vraag mij af of mensen aanvulling hebben.

Barfmenu Lam
Barfmenu Vis
Darf Wild
Darf Konijn
Alroda (een hoop)
Meat4dogs Konijn
Tammenga Rund
Tammenga Geit
Tammenga Lam
Tammenga Lamspens
Door Carlo_040
#3313370
frodo quin schreef:Darf wild bevat vogels. Is ze echt allergisch aan alle vogels?
Had ik al contact over gehad met de DA, als het echt wild afgeschoten gevogelte betreft kan het wel, maar dit doe ik dan wel in mindere maten voor de zekerheid.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3313416
Je kunt ook nog kijken naar Daily meat, Hunters home of jachtinstinct dierenvoeding (Is een nieuwe aanbieder, heeft ook enkelvoudige kvv's).

Maar goed, het nadeel van kvv is gewoon dat je nooit 100% zeker weet wat er in zit. Als in dezelfde machine net kip kvv is gedraaid en vervolgens doen ze er konijn in, dan kan er zomaar een restje kip tussen de konijn terechtkomen.
Door Carlo_040
#3313427
pluk schreef:Je kunt ook nog kijken naar Daily meat, Hunters home of jachtinstinct dierenvoeding (Is een nieuwe aanbieder, heeft ook enkelvoudige kvv's).

Maar goed, het nadeel van kvv is gewoon dat je nooit 100% zeker weet wat er in zit. Als in dezelfde machine net kip kvv is gedraaid en vervolgens doen ze er konijn in, dan kan er zomaar een restje kip tussen de konijn terechtkomen.
Bedankt voor de tip, zal daar straks eens naar kijken.

Daarom zoek ik ook goede merken. Bij Darf bijvoorbeeld wordt de machine tussendoor goed gereinigd en ze werken met biologisch vlees van een goede slager.
#3313440
mijn hond kan o.a. ook niet tegen granen.
In veel mixen zit pens en/of maag verwerkt. Meestal eten die dieren granen.
Via de mix krijgt je hond dan toch granen binnen.

Ik heb lang geprobeerd met KVV te elimineren, maar mede door bovenstaande ben ik overgestapt op barf. Het was gewoon niet te doen.

Veel succes. Het is echt lastig en kost veel uitzoekwerk en geduld.
Gebruikersavatar
Door chery
#3313464
Siberienne schreef:Carnivoer, heeft oa konijn https://www.carnivoer.com/assortiment/k ... gram.html/ en ook paard, lam en een wild mix met ree en hert.

Geen gluten.
De 2 nieuwe soorten van carnivoer zowel de konijn als de gevogelte mix vind ik NU nog bagger!! Het is net snot. Heel veel vocht. Hield amper 300 graam over van een rol van 400.
Ik heb ze al gemaild met foto's en badgenummer.

Alaska vind ik persoonlijk ook een fijne kvv. Hier zijn ze gek op de konijn hiervan!!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3313467
Carlo_040 schreef:Allergie test ahv bio-resonantie.
Persoonlijk heb ik daar echt he-le-maal niets mee. En zeker niet als er zoiets als "gevogelte" uit komt. Het blijkt keer op keer dat een hond die allergisch is voor de ene soort vogel, prima tegen een andere soort kan.

Als je een voedselallergie vermoed, zou ik bij voorkeur gaan elimineren (en dat doe je met barf, want met kvv weet je nooit of het niet vervuilt is met allergenen), of investeren in een goede allergietest. Ik heb zo niet paraat welke het beste was, de huidtest, bloedtest of de combinatie. Maar dat weten anderen vast wel.

Elimineren is een klusje. Maar je tobt al een tijdje en het lijkt mij wel de moeite waard. Dan krijg je een echt zuiver beeld van wat je hond wel en niet eten kan.
Door Nikass
#3313468
Carnis lijkt mij een goede kvv. Paard of konijn bijvoorbeeld. Is ook 100% tarwe en glutenvrij.

Ik vind dat bio resonantie wel een indicatie geeft, maar geen 100% duidelijkheid.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door