Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Carlo_040
#3312954
Ik vraag mij af of en hoe jullie dit doen aangezien hij volgensmij tandsteen ontwikkeld op het moment.
Ik poets een keer per week mijn hond zijn tanden maar voor de rest is het niet echt een kauwer. Gedroogde witte huid vindt hij niets aan en dat laat hij na een paar seconden in de hoek liggen.
Bii kvv zitten er geen grote stukken bot waar hij zijn tanden mer kan reinigen dus ik ben benieuwd watjullie extra doen. :D
Door Lizzy
#3312958
Echte (en natuurlijk geschikte!!!) vleesbotten, gedroogd runderkophuid, geelhaar (ook rund) en als dat niet genoeg helpt: dagelijks (minimaal 4 keer per week) poetsen. Ik denk dat 1 keer poetsen echt geen keer poetsen is.
Door Carlo_040
#3312961
Lizzy schreef:Echte (en natuurlijk geschikte!!!) vleesbotten, gedroogd runderkophuid, geelhaar (ook rund) en als dat niet genoeg helpt: dagelijks (minimaal 4 keer per week) poetsen. Ik denk dat 1 keer poetsen echt geen keer poetsen is.
Waar haal je echte vleesbotten vandaan? Niet in de dierenwinkel wel? :(
Runderkophuid vindt hij ook niets aan..
Gebruikersavatar
Door pluk
#3312979
Carlo_040 schreef:Waar haal je echte vleesbotten vandaan? Niet in de dierenwinkel wel? :(
Runderkophuid vindt hij ook niets aan..
Sommige dierenwinkels verkopen bijvoorbeeld wel eendennekken, rauw uit de vriezer, niet de gedroogde.
Ik heb zelf de indruk dat tandsteen ook per hond anders is. Mijn hond krijgt al jaren voornamelijk barf en hij heeft ook tandsteen.
Als het te erg wordt krab ik het weg met zo'n speciaal krabbertje.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3312980
pluk schreef:Sommige dierenwinkels verkopen bijvoorbeeld wel eendennekken, rauw uit de vriezer, niet de gedroogde.
Ik heb zelf de indruk dat tandsteen ook per hond anders is. Mijn hond krijgt al jaren voornamelijk barf en hij heeft ook tandsteen.
Als het te erg wordt krab ik het weg met zo'n speciaal krabbertje.
Waar heb je zo'n krabbertje dan gekocht? Luis heeft ook soms wat te veel en hij kan geen hele vleesbotjes verdragen...
Door Lizzy
#3313002
Carlo_040 schreef:Waar haal je echte vleesbotten vandaan? Niet in de dierenwinkel wel? :(
Runderkophuid vindt hij ook niets aan..
Nee, gemiddeld niet in de dierenwinkel. Tenzij je naar Eko4Petz gaat, daar hebben ze wel het e.e.a. Ik denk meer aan eendkarkas, zalmkop, kipkarkas. Eendennek is hap-slik-weg voor jouw hond. Voer je nu ook nog brokken? Dat werkt ook als een tierelier als tandsteenveroorzaker. Dus die zou ik ook van het menu gooien, zouden ze er nog op staan.

Jammer dat hij runderkophuid niet lekker vindt....

Ik vrees dat je dan moet gaan poetsen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3313011
pearlsofpassion schreef:
Thanx.

Hoe groot is dat ongeveer? Want dat staat er niet bij. Is het groter dan Scott zijn voortandjes?
Scott heeft maar kleine tandjes dus ja dit is groter. Hij heeft vooral tandsteen op z'n hoektanden en daar is t precies goed voor.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3313029
Hmmmm ja, kattentandjes zijn natuurlijk wel heel klein. Kleiner dan hondentandjes, zelfs bij kleine hondjes. :) Vandaar dat ik me ook afvraag of dat het niet te groot is. Bij de katten is het vooral de achterste kies die tandsteen krijgt...
Ach ja, anders moet ik het gewoon bestellen en kijken of het lukt. Beter dan niets. ;)
Door Carlo_040
#3313037
Lizzy schreef:Nee, gemiddeld niet in de dierenwinkel. Tenzij je naar Eko4Petz gaat, daar hebben ze wel het e.e.a. Ik denk meer aan eendkarkas, zalmkop, kipkarkas. Eendennek is hap-slik-weg voor jouw hond. Voer je nu ook nog brokken? Dat werkt ook als een tierelier als tandsteenveroorzaker. Dus die zou ik ook van het menu gooien, zouden ze er nog op staan.

Jammer dat hij runderkophuid niet lekker vindt....

Ik vrees dat je dan moet gaan poetsen.
Hij staat weer volledig op kvv. Ssst ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door