Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3309423
Balou'tje is bijna 13 en krijgt sinds zijn HP operatie FFF omdat hij geen bot meer verdraagt door zijn HP. Maar het manneke wordt veel te dik vanwege het hoge vetgehalte en het feit dat hij gecastreerd is. Nu ben ik al naar beneden gegaan met de hoeveelheid voer (1,5% van zijn lichaamsgewicht) en krijgt hij er groenten bij voor de vulling (waar hij eigenlijk niet tegen kan). Maar hij heeft zo'n honger, loopt de hele dag naar eten te zoeken. In maart heb ik nog een geriatrische bloed check gedaan en alles was goed, geen schildklierprobleem of wat dan ook.

Ik zoek me suf naar een kvv met een laag vetgehalte en waar geen gemalen bot in zit en wat ik hier in de buurt zou kunnen krijgen/bestellen. Heeft er iemand tips? Hij verdraagt hert, haas, rund, lam, geit, paard. Kip en ander gevogelte is een nono. Konijn lukt ook niet.
#3309450
Ik heb dezelfde zoektocht gedaan. Volgens mij is alles wat er zonder vleesbot te krijgen is exact dezelfde prak als smuldier. Alleen betaal je er bij farmfood achterlijk veel voor. Het is vette rommel, Oscar kreeg er 600-700 gram van ipv een kilo barf per dag.

Wij hebben een tijdje zelf gemalen, om er als afwisseling bij te geven. Door af te wisselen wist ik in ieder geval dat ie op die dagen écht goed spiervlees en magere voeding kreeg. Alleen wij kregen het calciumsupplement niet in orde, zijn ontlasting was op ons eigen gemalen prakje niet goed (niet eens opruimbaar). Met nog genoeg smuldier er bij bleef het op te ruimen.
#3309503
Zelf malen is geen optie meer. Ik ben er mee gestopt omdat ik alleen tegen zeer achterlijk hoge prijzen vlees en orgaan kon krigen kon krijgen. Eierschaal verdraagt Balou niet. Ik ga eens zoeken op dat Buddy, misschien dat ik dat dan kan mengen met FFF of smuldier. FFF is idd achterlijk duur.
Bij Balou moet de ontlasting zelfs zacht zijn, anders kan hij ondanks het warm water klisma niet poepen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door