Balou te dik, magere kvv met calcium supplement

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Di 01 Aug 2017, 16:29

Balou'tje is bijna 13 en krijgt sinds zijn HP operatie FFF omdat hij geen bot meer verdraagt door zijn HP. Maar het manneke wordt veel te dik vanwege het hoge vetgehalte en het feit dat hij gecastreerd is. Nu ben ik al naar beneden gegaan met de hoeveelheid voer (1,5% van zijn lichaamsgewicht) en krijgt hij er groenten bij voor de vulling (waar hij eigenlijk niet tegen kan). Maar hij heeft zo'n honger, loopt de hele dag naar eten te zoeken. In maart heb ik nog een geriatrische bloed check gedaan en alles was goed, geen schildklierprobleem of wat dan ook.

Ik zoek me suf naar een kvv met een laag vetgehalte en waar geen gemalen bot in zit en wat ik hier in de buurt zou kunnen krijgen/bestellen. Heeft er iemand tips? Hij verdraagt hert, haas, rund, lam, geit, paard. Kip en ander gevogelte is een nono. Konijn lukt ook niet.
Cindy de Wolf
5-sterren

Re: Balou te dik, magere kvv met calcium supplement

Berichtdoor Cindy de Wolf » Di 01 Aug 2017, 17:46

Ik vrees dat dat bijna onmogelijk gaat worden. Is zelf malen geen optie? Dan maal je zelf spiervlees en orgaan en vul je dat aan met eierschaalpoeder voor de calcium of een calciumvervanger.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Di 01 Aug 2017, 18:34

Ik heb dezelfde zoektocht gedaan. Volgens mij is alles wat er zonder vleesbot te krijgen is exact dezelfde prak als smuldier. Alleen betaal je er bij farmfood achterlijk veel voor. Het is vette rommel, Oscar kreeg er 600-700 gram van ipv een kilo barf per dag.

Wij hebben een tijdje zelf gemalen, om er als afwisseling bij te geven. Door af te wisselen wist ik in ieder geval dat ie op die dagen écht goed spiervlees en magere voeding kreeg. Alleen wij kregen het calciumsupplement niet in orde, zijn ontlasting was op ons eigen gemalen prakje niet goed (niet eens opruimbaar). Met nog genoeg smuldier er bij bleef het op te ruimen.
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Di 01 Aug 2017, 20:38

Buddy heeft een aantal soorten met een premix die laag in vet zijn, in ieder geval hert en paard http://www.buddysdiervoeding.com/produc ... rie/vlees/

Als zelf samenstellen een optie is zou je kunnen gaan malen of misschien zelfs gewoon als "barf" geven en de het eischaalpoeder erover heen strooien.
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Wo 02 Aug 2017, 07:17

Zelf malen is geen optie meer. Ik ben er mee gestopt omdat ik alleen tegen zeer achterlijk hoge prijzen vlees en orgaan kon krigen kon krijgen. Eierschaal verdraagt Balou niet. Ik ga eens zoeken op dat Buddy, misschien dat ik dat dan kan mengen met FFF of smuldier. FFF is idd achterlijk duur.
Bij Balou moet de ontlasting zelfs zacht zijn, anders kan hij ondanks het warm water klisma niet poepen.
Siberienne
5-sterren

Berichtdoor Siberienne » Wo 02 Aug 2017, 10:09

Ik vond deze nog op voerwijzer, natures menu

https://www.voerwijzer.com/kvv_merken/n ... ry-hunter/
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Wo 02 Aug 2017, 11:23

Siberienne schreef:Ik vond deze nog op voerwijzer, natures menu

Dank je, ga ik ook nog even naar kijken. Inmiddels Buddy gevonden hier in de buurt, ga ik maandag ophalen om te proberen.
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Do 03 Aug 2017, 10:07

Siberienne schreef:Ik vond deze nog op voerwijzer, natures menu

Deze inmiddels ook gevonden bij Via Natura, dus voor de vakantie heb ik ook al iets nu.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”