Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3302414
Hallo, ik ben Carina en sinds 3 weken eigenaar van een Duitse herder.
Josh is 6 maanden oud en hij is geadopteerd uit Spanje.
Sinds hij bij ons is had hij last van diarree. Van de dierenarts hebben we Panacur gekregen ivm een mogelijke giardia besmetting.
In eerste instantie ben ik begonnen met het voeren van Devotion puppy-brokken. Na 1,5 week, op advies van de DA, overgestapt op Devotion adult. Hier zouden minder eiwitten in zitten. Helaas had Josh nog steeds diarree.
Afgelopen zondag ben ik op eigen initiatief overgestapt op KVV. Ik had een vleesworst van Devotion gekregen bij aankoop van de brokken :)
Dus 's ochtends een halve worst (225 gram) 's middags een halve worst en 's avonds een half pakje Smuldier compleet (200 gram).
Eureka!!! De diaree was direct minder en sinds gisteren helemaal geen diarree meer. Ik vind het echt een mirakel.
Voorlopig ga ik dus gewoon door op deze manier.
Alleen nu mijn vraag. Ik heb het idee dat Josh nog honger heeft. Hij weegt 16,5 kg.
Geef ik hem wel voldoende te eten? Of zal ik hem 's avonds een heel pakje smuldier geven. De tijd van avond naar ochtend is toch langer dan van ochtend naar middag.

Iemand suggesties? Alvast bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groet,
Carina
Gebruikersavatar
Door pluk
#3302427
Welkom!

Dus 650 gram verdeelt over 3 maaltijden? Op zich is dat niet heel weinig maar er zijn genoeg honden die meer eten.
Had je de beginnersinfo al gevonden? viewtopic.php?t=134715
Hierin vind je ook de richtlijnen voor de hoeveelheid voer.

Ik wil je wel op je hart drukken om andere kvv te gaan voeren als Smuldier. Zeker met een opgroeiende pup zou ik voor betere kwaliteit gaan.

Devotion ken ik niet. Was dit rauw? Of was het zo'n houdbare worst?
#3302450
Devotion is een houdbare worst. Dit is volgens mij nieuw, voorheen hadden ze alleen brokken van dit merk.

De variant kippenvlees met rijst heeft de volgende samenstelling:
vers kippenvlees 90%, rijst 4%, granen, zout, vitaminen en mineralen.
Analytische samenstelling:
ruw eiwit 19%, ruw vet 17%, ruw as 4%, ruwe celstof 0,2%, zout 0,2%. Voedingswaarde 308,9 g/1000 kcal. Vitamines A, B1, B2, B3, B6, B12, D, E, K, Calcium, Pantothenaat. Mineralen: calcium, fosfor, natrium, magnesium, ijzer, zink, koper, mangaan, jodium, selenium. Antioxidanten: methionine, selenium, vitamine E, citroenzuur.

Het lijkt mij een goede samenstelling, wat denken jullie?

Ik zal me er eens in verdiepen wat ik in plaats van smuldier kan gaan geven.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3302453
Houdbaar is geen kvv, want dat is per definitie rauw.
Voor mij persoonlijk is houdbaar een alternatief voor op vakantie, als je echt geen vriesmogelijkheden hebt of bij een dagje weg.
Houdbaar betekent dat het op een of andere manier is verhit en bewerkt. En dan kun je er nog zo'n hoge kwaliteit vlees in stoppen, het zal nooit dezelfde kwaliteit hebben als rauw omdat er altijd voedingsstoffen verloren gaan.
Door src_esther
#3302496
:hi:

Zout hoort niet thuis in de voeding voor een hond. Die vitaminen en mineralen zullen wel toegevoegd zijn omdat bij de bewerking voedingsstoffen verloren gaan en misschien ook wel omdat het bewerkte vlees niet van zo'n beste kwaliteit is.
Zoals Pluk al opmerkt, zoek andere, maar ook meerdere, KVVs om te voeren.

Zou het kunnen dat hij schrokt? Ik heb gemerkt dat Ko nog trek heeft als hij zijn eten hap-slik-weg heeft, dus heb ik voor hem anti-schrokbakken en doe het soms in een Kong, dat scheelt een hoop.
#3302510
Voor een Duitse herder van nog geen jaar oud vind ik het weinig eten. Ik zou inderdaad stoppen met de houdbare worsten en overgaan op een goede kvv met ook een natuurlijke calciumbron erin.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3302528
Wij hebben een oud duitse herder van 8 maanden en ze is rond de 23/24 kilo (enige tijd geleden gewogen)
We geven haar 750 gram KVV (Tinlo, Darf, Meat4Dogs) En daar komen de lekkere dingen nog bij en ze krijgt daarbij een aantal keer in de week wat barf artikelen.

Ik ken de bouw van de hond niet en je moet voeren op het oog uiteraard alleen 16.5 kilo voor een 6 maanden oude hond vind ik licht overkomen.

Als ik uit ga van 5% van het lichaamsgewicht kom je uit op 825 gram per dag en dan is de 625 gram wel te weinig.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3302538
carina.steenbrink schreef:Bedankt voor de reacties. Heb inmiddels contact met iemand die veel van hondenvoeding weet.
Zaterdag ga ik naar haar toe en laat me goed informeren.
Hier weten we ook veel Afbeelding

Ben benieuwd, wil je ons laten wat er uit gekomen is?
En ik ben ook wel benieuwd wie het is eigenlijk...
Gebruikersavatar
Door PgFrank
#3414245
Een van de belangrijkste zaken als je opzoek bent naar een herplaatser is dat je er ook rekening mee houdt dat je je geadopteerde hond goede voeding geeft zoals Brit Care Zalm en Haring hondenbrokken. Dit is vaak een kostenpost waar vaak een nieuw baasje geen rekening mee houdt en ervan uit gaat dat het prima is om ze goedkoop hondenvoer uit de supermarkt te voeren. Dit is niet goed voor de gezondheid van je hond vanwege de toevoeging van teveel zooi.
Door eelke
#3414692
Hallo PgFrank, je post dit bericht op een forum voor vers hondenvoer. Dus we gaan hier zeker geen brokjes aanbevelen, medische gevallen daargelaten, maar dat is hier niet van toepassing. Daarbij reageer je ook op een topic van 3 jaar oud, niet erg, maar meestal niet meer zo relevant.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door