Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Questionmark
#3301177
Geachten,

Vandaag heb ik de nodige uurtjes aan de telefoon gebracht met zowel dierenartsen, als fabrikanten van KKV. Dit omdat ik voor mezelf wil onderzoeken wat en waarom ik aan mijn toekomstige hond kan geven. Zoals ik heb vermeld in een andere topic, ben ik erg huiverig voor brokken.
KKV lijkt mij een goed alternatief op barf (correct me if i'm wrong...), maar er zijn toch een hoop verschillende merken te vinden.
Voor mezelf heb ik en beginnende selectie gemaakt van fabrikanten die mij wel aanspreken.
- Farmfood
- Bandit
- Carnivoer

Zijn dit een beetje betrouwbare partijen en hebben jullie hier persoonlijke ervaringen mee? Wellicht zijn er ook nog andere kwalitatief goede fabrikanten?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen, tips en adviezen!
Gebruikersavatar
Door chery
#3301183
- Carnivoer prima!!! Maar kan soms harde ontlasting geven. Erg fijn; er zijn 2 nieuwe smaken!!
- Bandit prima, maar duur!! En zit rijst in. Maar net wat je voorkeur is...
- Farmfood zit geen bot in als calcium, dus persoonlijk niet zo'n voorstander van.
Door kakocavi
#3301223
Zoals je al zegt is het aanbod van merken op zich echt gigantisch, het kan erg verwarrend zijn om daar in te gaan zoeken.

Heb je ook rekening gehouden met de bereikbaarheid, dat wil zeggen hoe gemakkelijk je aan deze merken kunt komen? Dat wil nog wel eens verschillen namelijk. Ik zou ook zoeken naar een webshop die je aanspreekt en daar kijken wat ze hebben. Hou daarbij ook de prijs in de gaten; Bandit is een prima merk, maar stervensduur. Dogmeat is goedkoper, Kiezebrink ook maar die zijn wat onduidelijk over de samenstelling.

Let daarnaast ook op bestelvoorwaarden, vaak is er een minimale hoeveelheid en daar moet je wel de vriezerruimte voor hebben. En als je hond niet alles lust of geen allergieën heeft vernauwt dat natuurlijk ook je keuze, maar daar kom je later pas achter.

Als je trouwens meer wilt weten over een merk kun je ook kijken op de website van Voerwijzer.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3301226
Er zijn al diverse merken genoemd en in de beginnersinformatie vind je terug waar je op kunt letten bij je selectie, maar een goede kvv is ook een kvv waar jouw hond het goed op doet. Van bijvoorbeeld Dogmeat hoor ik nog weleens ontlastingsproblemen terug omdat deze vrij hoog in bot zit en Alroda wordt niet altijd goed gegeten omdat het 1 diersoort per rol is en dat kan wat specifiek smaken. Het zal dus ook een kwestie zijn van uitproberen.
Door Tanna
#3301243
Mijn hond krijgt sinds een paar jaar gedeeltelijk kvv omdat ze moeite kreeg met het eten van lams- en geitenbot. Ze eet nu van Bandit de geitmix, lammix, wildmix en de gemalen pens en vindt het heerlijk.
Als je vragen hebt over Bandit kun je gerust bellen, er wordt precies verteld wat er in de mixen zit en wat de verhoudingen zijn.
Door src_esther
#3301254
Hier voer ik nu Darf (de ponds worsten), Alroda Puur en Tinlo BarfMenu. Wordt allemaal met veel smaak gegeten. Als er meer vriezerruimte komt, ga ik opzoek naar een extra merk of ga ik een paar dagen zelf samenstellen.
Gebruikersavatar
Door chery
#3301290
Het is uitzoeken, waar doet je hond het goed op.
Hier 1 die van darf poep gaat eten van andere dieren en echt op zoek gaat. Gestopt met darf en probleem is weg.
Onze pup is afgespeend op energique. Doet het prima en voor de makkelijk krijgt ze deze smorgens nog(100 gram schijven)
Verder krijgt ze op dit moment carnivoer.

Haaksbarf staat ook goed bekend, maar heb al een paar keer een giga stinkrol gehad. Kreeg dat wel keurig vergoed, maar als je op dat moment verder niks ontdooit heb, is dat zeer onhandig!!
Alroda/oervoer is hetzelfde. Biologisch en sommige smaken vind ik erg plakkerig....

Alaska was ik ook erg tevreden over! Maar is hier heel moeilijk te krijgen, vind ik erg jammer.
Door Lizzy
#3301292
Questionmark schreef:Geachten,

Vandaag heb ik de nodige uurtjes aan de telefoon gebracht met zowel dierenartsen, als fabrikanten van KKV. Dit omdat ik voor mezelf wil onderzoeken wat en waarom ik aan mijn toekomstige hond kan geven. Zoals ik heb vermeld in een andere topic, ben ik erg huiverig voor brokken.
KKV lijkt mij een goed alternatief op barf (correct me if i'm wrong...), maar er zijn toch een hoop verschillende merken te vinden.
Voor mezelf heb ik en beginnende selectie gemaakt van fabrikanten die mij wel aanspreken.
- Farmfood
- Bandit
- Carnivoer

Zijn dit een beetje betrouwbare partijen en hebben jullie hier persoonlijke ervaringen mee? Wellicht zijn er ook nog andere kwalitatief goede fabrikanten?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen, tips en adviezen!
Mag ik vragen waarom deze merken je aanspreken? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar :)

Ik zou zelf gewoon echt nooit op 1 paard wedden oftewel 1 merk voeren. Beste voer je gewoon zelf samengestelde voeding, dan weet je tenminste wat je hond eet en welke kwaliteit. Vooral dat laatste is heel belangrijk. En met alle respect voor alle KVV fabrikanten: wat zij door de prak draaien valt niet te controleren. Dus of zij het mooiste spiervlees in de maalmolen laten zakken of vieze derrie...... Niemand die het weet. Nou scheelt het wel dat je bij sommige fabrikanten zo naar binnen mag en je eigen ogen de kost mag geven. Bandit is er zo een. Je belt Huub van de Lang en je mag komen kijken. De meeste KVV prak producenten laten hun prak trouwens door grote jongens draaien. Twee van die grote jongens zijn Mulder diervoeding en Kiezenbrink. En die draaien dan de prakken naar recept voor meerdere KVV producenten.

Maar goed, om dus terug te komen op het wedden op 1 paard: ik heb ooit hetzelfde spiervlees gekocht bij een groothandel als een van de biologische-prakken-makers (niet Bandit). Zonder te overdrijven hebben we de pakken zo in de kliko laten zakken :-X , wat een bagger :-X . Je zou dit dag in dag uit aan je hond voeren. Ik zou je dus echt aan willen raden om meer dan 1 merk te voeren en niet op 1 paard te wedden.
Gebruikersavatar
Door Questionmark
#3301329
Lizzy schreef:Mag ik vragen waarom deze merken je aanspreken? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar :)
Dat mag je zeker weten :biggrin2: ... Met een van de eigenaren van Bandit heb ik een tijdje aan de telefoon gezeten. Leuke man die een hoop kennis in huis heeft en zijn vrouw is dierenarts. Hij wist mijn kritische vragen goed te beantwoorden en vond het ook goed als ik een keertje langs wilde komen. Hij wilde mij zelfs het productieproces laten zien. Transparantie, daar houd ik van! Ook zou zijn vlees herleidbaar zijn.

Carnibest is ook een bedrijf waarbij herkomst van het gebruikte vlees volledig herleidbaar zou zijn volgens een medewerker. Ook hier een ruime tijd mee gezeten om mijn kritische vragen te stellen en ook deze waren grotendeels naar tevredenheid beantwoord. Verder lees ik veelal positieve verhalen over deze fabrikant.

Farmfoods is een vreemde eend in de bijt voor mij, maar hun natuurlijke/biologische filosofie spreekt mij aan. Zelfs doen ze het qua brokken anders dan de grote fabrikanten (geperste brokken). Nu is dierenvoer niet iets wat het baasje moet aanspreken, maar het speelt wel mee. Natuurlijk/organisch, geen kunstmatige kleur, geur en smaakstoffen en geen antioxidanten, andere chemische conserveermiddelen e.d. om houdbaarheid te vergroten.
Ook van dit bedrijf heb ik met een voedingsdeskundige gesproken en ben aangenaam verrast door haar transparantie.

Ik hoop dat ik je vraag zo heb kunnen beantwoorden?
Door Lizzy
#3301339
Questionmark schreef:Dat mag je zeker weten :biggrin2: ... Met een van de eigenaren van Bandit heb ik een tijdje aan de telefoon gezeten. Leuke man die een hoop kennis in huis heeft en zijn vrouw is dierenarts. Hij wist mijn kritische vragen goed te beantwoorden en vond het ook goed als ik een keertje langs wilde komen. Hij wilde mij zelfs het productieproces laten zien. Transparantie, daar houd ik van! Ook zou zijn vlees herleidbaar zijn.
Ja, dat bedoel ik, je belt Huub en je mag direct langs komen! En zijn vrouw is Tannetje Koning. Bij ons alle bekend. Zij is dierenarts inderdaad.
Carnibest is ook een bedrijf waarbij herkomst van het gebruikte vlees volledig herleidbaar zou zijn volgens een medewerker. Ook hier een ruime tijd mee gezeten om mijn kritische vragen te stellen en ook deze waren grotendeels naar tevredenheid beantwoord. Verder lees ik veelal positieve verhalen over deze fabrikant.
Bedoel je nou Carnivoer of Carnibest?
Farmfoods is een vreemde eend in de bijt voor mij, maar hun natuurlijke/biologische filosofie spreekt mij aan. Zelfs doen ze het qua brokken anders dan de grote fabrikanten (geperste brokken). Nu is dierenvoer niet iets wat het baasje moet aanspreken, maar het speelt wel mee. Natuurlijk/organisch, geen kunstmatige kleur, geur en smaakstoffen en geen antioxidanten, andere chemische conserveermiddelen e.d. om houdbaarheid te vergroten.
Ook van dit bedrijf heb ik met een voedingsdeskundige gesproken en ben aangenaam verrast door haar transparantie.

Ik hoop dat ik je vraag zo heb kunnen beantwoorden?
Biologisch in de zin van EKO zijn ze natuurlijk niet. Ja, ik vind die brokken van Farmfood erg vies en ik vind hun KVV eerlijk gezegd ook niet geweldig. Dus ja, ze hebben een goed verhaal maar jammer genoeg vertaald zich dat (in mijn ogen) niet in goede producten.

Hahahaha, ja, je hebt mijn vraag beantwoord. Ik vind het erg leuk dat je er zo diep in duikt, in de materie!
Gebruikersavatar
Door Questionmark
#3301346
Lizzy schreef: Bedoel je nou Carnivoer of Carnibest?

Hahahaha, ja, je hebt mijn vraag beantwoord. Ik vind het erg leuk dat je er zo diep in duikt, in de materie!
Ik bedoelde Carnivoer... ::)

Ja, het is een beetje aard van het beestje. Nu ben ik geen wetenschapper, maar zaken die ik zelf belangrijk vind, die vlieg ik over het algemeen bij wetenschappelijk aan... Soms kan het over komen alsof ik 'onneuzel' ben, maar dat is vooral omdat ik niet wil invullen en niet zomaar ergens van uit ga.
Door fransbulletje
#3301389
Hier een bewuste keus om biologische kvv te voeren dus Darf, Alroda, Carnibest biologisch, Bandit en soms ook wat Carnivoer wild.
Je mag bij Darf/Alroda ook in de fabriek komen kijken hoe het gemaakt wordt.
Gebruikersavatar
Door Questionmark
#3301467
Mijn vriendin is vandaag bij een supermarkt het merk Roti tegen gekomen. Het is erg goedkoop, maar is het ook wel betrouwbaar (supermarktvoer??) ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door