Hond lust geen kvv echt waar

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

kreef13
1-ster

Berichtdoor kreef13 » Di 25 Apr 2017, 12:05

Hallo allemaal , ik heb een bordeauxdog,reu van 4jaar.
toen we hem hem kochten had ik nog nooit van versvlees gehoord om dat te voeren aan een hond,maar toen we de pup kochten at hij vlees van lotgerink, ben mij daar eens eens in gaan verdiepen en ben er mee door gegaan, tenminste dat wilde ik., ik wilde het beste voor hem.
Bedacht dat er stond dat je hem veel verschillende soorten moest geven, en nog beter niet in rollen , maar prooidieren in stukken.
Ik vond uit dat er een zaak bij ons in de buurt was waar je al die verschillende soorten kon kopen , 25 km heen en 25 km terug, ben er een 3 a 4 keer naar toe geweest.
Heb ook nog online een pakket gekocht van oervoer.
Nou komt het, dat oervoer daar wil hij niets van eten, ook niet als hij honger heeft, heb na 4 keer maar een keer een karkas gekookt, ik weet dat dat niet mag maar dacht het pakket was zo duur ik probeer het maar, maar gekookt lust hij het ook niet.
Die rollen van 500 a 1000 gram, ik heb ze van verschillende merken en smaken gehad, maar volgens mij lust hij alleen het rund, en kip voor de rest laat hij alles staan, als ik het vermeng met pens wat hij wel lust, dan zoekt hij een beetje de pens er uit en laat de rest staan en ik heb het wel eens 2 dagen laten staan en nog niet opeten.Gevolg ik kocht 10 rollen vlees en kon er zo 8 weeronopgegeten in de prullebak gooien, het pakket van oervoer, zo in de prullebak terechtgekomen

Ben toen maar overgegaan op brokken van acana large breed dat lust hij wel.

Nu komt het had last de brokken op en ben toen naar de winkel gegaan, heb smuldier gekocht allerlei soorten met elkaar vermengd en dat at hij op, maar dat merk is zo goedkoop en niet goed, en niet evenwichtig, snappen jullie het nog ik niet?
Bijlagen
IMG_3154.JPG
IMG_0634.JPG
IMG_3444.JPG
Laatst gewijzigd door kreef13 op Wo 26 Apr 2017, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
pluk
Moderator

Re: Hond lust geen kvv echt waar

Berichtdoor pluk » Di 25 Apr 2017, 12:39

In Smuldier zit redelijk wat pens, dus grote kans dat hij het daarom wel lust.

Wil je weer proberen om kvv te gaan voeren?
kreef13
1-ster

Berichtdoor kreef13 » Di 25 Apr 2017, 13:45

pluk schreef:In Smuldier zit redelijk wat pens, dus grote kans dat hij het daarom wel lust.

Wil je weer proberen om kvv te gaan voeren?

Ik zou het op zich wel weer willen proberen, omdat overal staat hoe goed het wel niet is, maar dan wel samen met brokken denk ik, maar dat is ook niet goed staat er overal, want als hij,denzel alleen maar rund lust en kip, en pens, wat is dan beter voor een hond alleen de acana, of de acana met 2 keer per week vers vlees.
Ik had er toen echt genoeg van, ik heb allerlei soorten geprobeerd en ook nog eens allerlei merken.en als dan je hond er niets van lust, en dat is toch gek? bij de fokker kreeg hij al vers vlees.
Ik vraag mij dus echt af doe ik mijn hond er wel een plezier mee met dat verse vlees?En zou hij het niet liever bij elke dag brok willen houden.
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Di 25 Apr 2017, 20:10

kreef13 schreef:Ik zou het op zich wel weer willen proberen, omdat overal staat hoe goed het wel niet is, maar dan wel samen met brokken denk ik, maar dat is ook niet goed staat er overal, want als hij,denzel alleen maar rund lust en kip, en pens, wat is dan beter voor een hond alleen de acana, of de acana met 2 keer per week vers vlees.
Ik had er toen echt genoeg van, ik heb allerlei soorten geprobeerd en ook nog eens allerlei merken.en als dan je hond er niets van lust, en dat is toch gek? bij de fokker kreeg hij al vers vlees.
Ik vraag mij dus echt af doe ik mijn hond er wel een plezier mee met dat verse vlees?En zou hij het niet liever bij elke dag brok willen houden.

Alleen maar rund en kip is inderdaad wat karig. Maar als je een goede kvv met premix neemt dan zou het wel kunnen.
Maar wat voor diersoorten heb je al eens geprobeerd? Mijn hond lust bijvoorbeeld geen kwartel, wilde eend of fazant. Die kun je nou net makkelijk krijgen als prooidier. De rollen van Oervoer heb ik ook gehad, daar zitten ook nog wel wat aparte smaken tussen. Ik kan me herinneren dat Scott de konijn niet te eten vond, terwijl hij nu wel konijnkarkas eet. Met andere woorden: ik zou zeker proberen om wat minder uitgesproken smaken te gaan voeren. Rollen met meerdere diersoorten doen het bij moeilijke eters vaak ook beter dan enkelvoudige met 1 diersoort.
Ik zou je dus zeker willen aanraden om weer kvv te gaan geven. Als je daarnaast brok wil blijven geven dan kan dat wel, maar als je hond met smaak kvv eet zou ik volledig overstappen.
In welke regio woon je? Misschien weet iemand hier een adres waar je verschillende merken en diersoorten kan krijgen.
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Di 25 Apr 2017, 20:13

Ik weet niet welke merken je nog meer hebt geprobeerd ?

Maar ik zou het nog een kans geven . En dan even niet teveel van een bepaald merk kopen
Een merk zoals Carnibest is gemakkelijk verkrijgbaar , of Carnivoer
En Oervoer staat erom bekend hoor , er zijn honden die het eten . Er zijn er ook die er hun neus voor ophalen
Dit stukje staat op Voerwijzer

Bij Oervoer merken ze dat dieren een heel duidelijke mening hebben over de enkelvoudige malingen, ze smaken veel uitgesprokener, is hun interpretatie. “Zo kan er op een dag iemand melden dat haar hond gek is op de konijn en op dezelfde dag dat iemands hond de konijn echt laat liggen en er wel de groenten onder vandaag eet.” Je moet je dus beseffen dat deze malingen echt een eigen smaak hebben. Als iemand een gemalen plus abonnement neemt bij Oervoer, houden ze bij wat de hond eventueel niet lekker vind. Dan doen ze dat niet in het pakket.
kreef13
1-ster

Berichtdoor kreef13 » Di 25 Apr 2017, 22:21

smulpaap schreef:Ik weet niet welke merken je nog meer hebt geprobeerd ?

Maar ik zou het nog een kans geven . En dan even niet teveel van een bepaald merk kopen
Een merk zoals Carnibest is gemakkelijk verkrijgbaar , of Carnivoer
En Oervoer staat erom bekend hoor , er zijn honden die het eten . Er zijn er ook die er hun neus voor ophalen
Dit stukje staat op Voerwijzer

Bij Oervoer merken ze dat dieren een heel duidelijke mening hebben over de enkelvoudige malingen, ze smaken veel uitgesprokener, is hun interpretatie. “Zo kan er op een dag iemand melden dat haar hond gek is op de konijn en op dezelfde dag dat iemands hond de konijn echt laat liggen en er wel de groenten onder vandaag eet.” Je moet je dus beseffen dat deze malingen echt een eigen smaak hebben. Als iemand een gemalen plus abonnement neemt bij Oervoer, houden ze bij wat de hond eventueel niet lekker vind. Dan doen ze dat niet in het pakket.

bij oervoer had ik echt de karkassen en zo, die hij echt niet wilde eten
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Di 25 Apr 2017, 22:36

kreef13 schreef:bij oervoer had ik echt de karkassen en zo, die hij echt niet wilde eten

Welke diersoorten dan?
At hij alleen het vleesbot niet of ook het spiervlees niet?
kreef13
1-ster

Berichtdoor kreef13 » Di 25 Apr 2017, 22:46

pluk schreef:Welke diersoorten dan?
At hij alleen het vleesbot niet of ook het spiervlees niet?

Hij liep met bv het karkas rond en begon er helemaal niet aan, heb het karkas nog in kleinere stukjes gemaakt, heb een keer er pens over heen gesmeerd, likt hij de pens er af
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Di 25 Apr 2017, 22:54

kreef13 schreef:Hij liep met bv het karkas rond en begon er helemaal niet aan, heb het karkas nog in kleinere stukjes gemaakt, heb een keer er pens over heen gesmeerd, likt hij de pens er af

Klinkt eerder alsof hij niet helemaal begreep wat hij er mee moest doen. Bij niet lusten laten ze t meestal liggen en lopen weg.
Kipkarkas at hij wel?

Ik zou gewoon een paar rollen kvv kopen en eens kijken of die worden gegeten.
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Di 25 Apr 2017, 23:11

kreef13 schreef:bij oervoer had ik echt de karkassen en zo, die hij echt niet wilde eten

Karkas en maling zijn /smaken hetzelfde

Het kan idd zo zijn dat ie niet (helemaal ) snapt wat de bedoeling is

Ik had honden die eerst iets oppakten als het niet in de smaak viel , dan werd het vervolgens weer voor mijn voeten gelegd
En ik had honden die er even aan roken en wegliepen

In vele karkassen van Oervoer zit orgaan . ( Maar dat kan ook bij een andere leverancier het geval zijn )
Mijn honden lieten bv fazant , patrijs en gans liggen om die reden
Sloopte ik vooraf het orgaan eruit dan aten ze het wel
Orgaan van konijn en haas aten ze weer wel

Kip en parelhoen lusten vele honden weer wel . Dus als je toch karkas wilt geven kan je dat proberen
En anders idd een paar smaakjes kvv proberen
kreef13
1-ster

Berichtdoor kreef13 » Di 25 Apr 2017, 23:12

pluk schreef:Klinkt eerder alsof hij niet helemaal begreep wat hij er mee moest doen. Bij niet lusten laten ze t meestal liggen en lopen weg.
Kipkarkas at hij wel?

Ik zou gewoon een paar rollen kvv kopen en eens kijken of die worden gegeten.
ik weet niet zeker meer of hij de kipkarkas luste volgens mij niet, maar ik ben nu drie jaar verder , zal ook wel dingen vergeten hebben.
Maar wat vinden jullie van 5 dagen acana, zodat hij alle voedingstoffen gewoon binnen krijgt, en 2 dagen kvv, een dag rund en een dag kip.
pluk
Moderator

Re: RE: Re: Hond lust geen kvv echt waar

Berichtdoor pluk » Di 25 Apr 2017, 23:27

kreef13 schreef:ik weet niet zeker meer of hij de kipkarkas luste volgens mij niet, maar ik ben nu drie jaar verder , zal ook wel dingen vergeten hebben.
Maar wat vinden jullie van 5 dagen acana, zodat hij alle voedingstoffen gewoon binnen krijgt, en 2 dagen kvv, een dag rund en een dag kip.

Tja... Barfplaats is een vers voer forum hè... dus elke variant met brok heeft niet mijn voorkeur.
En met kvv (of nog beter Barf) krijgt hij ook alle voedingsstoffen binnen maar dan beter.
kreef13
1-ster

Re: RE: Re: Hond lust geen kvv echt waar

Berichtdoor kreef13 » Wo 26 Apr 2017, 00:11

pluk schreef:Tja... Barfplaats is een vers voer forum hè... dus elke variant met brok heeft niet mijn voorkeur.
En met kvv (of nog beter Barf) krijgt hij ook alle voedingsstoffen binnen maar dan beter.
ik zal het eens weer een aantal dagen blijven voeren , maar KVV is het beste maar er kan dus een hond in Nederland zijn die liever brokjes eet
Bijlagen
IMG_3445.JPG
IMG_3440.JPG
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Wo 26 Apr 2017, 00:51

Als hij Smuldier gewoon eet gaat hij iets anders ook echt wel eten. Je moet alleen even goed kijken welke smaak je neemt. Ik zou beginnen met een smaak met een deel kip of rund en deels iets anders bijvoorbeeld eend en/of lam. Om het wat geuriger te krijgen kun je de kvv met een beetje heet water overgieten.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Wo 26 Apr 2017, 07:10

Je kan ook, als de smuldier goed gaat, andere merken door de smuldier heen mengen. Of wat brokjes door de kvv mengen. Het kwartje moet vallen dat ie het eten moet.

Je hond ziet er op de foto's prima doorvoed uit. Ik zou dus ook simpelweg streng zijn. Biedt hem zijn eten aan, geef hem 2 minuten de tijd (en geen aandacht!) en pak het weer weg. Niets geen gesleep of getwijfel, je eet of je eet niet. Begin met "makkelijk" eten, zoals de smuldier, meng het steeds wat meer met smaken die hij nog niet lust en hou vol. Hij valt echt niet zomaar om van de honger.

Ik zou hem ook een poosje minder gaan voeren. Zodat ie een beetje happiger op zijn eten wordt. Dus als hij normaal 500 gram krijgt, zou ik 350 gram gaan voeren. Tot hij laat zien dat ie zijn eten graag wil krijgen en direct op gaat eten. Dan langzaam weer ietsje meer gaan geven.

Wat ik in ieder geval niet zou doen: bij niet eten van kvv dan alsnog brok geven. Per maaltijd 1 kans. Maak je je zorgen omdat ie te lang niets eet, kun je 1 maaltijd brokjes geven, maar dan ook niet teveel. Zodat ie wel trek houdt. Anders gaat hij de langste adem hebben, want hij krijgt zijn zin uiteindelijk toch wel.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”