Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Miraculu
#3293507
Iets wat ik mij gewoon af vroeg.. hopelijk staat het hier juist

Is er verschil in dracht bij een teef die eerst brokken kreeg en bv andere dracht kvv?

hier mee bedoel ik aantal pups, gewichten vruchtwater enz enz

moet je van vlees eigenlijk meer bijvoeren dan je bv brokken zou voeren?

groeten
Door Lizzy
#3293549
Miraculu schreef:Iets wat ik mij gewoon af vroeg.. hopelijk staat het hier juist

Is er verschil in dracht bij een teef die eerst brokken kreeg en bv andere dracht kvv?

hier mee bedoel ik aantal pups, gewichten vruchtwater enz enz

moet je van vlees eigenlijk meer bijvoeren dan je bv brokken zou voeren?

groeten
Je leest er de wildste verhalen over, maar naar mijn beleving is weinig verschil. Ja, de algehele gezondheid van een vers etende hond is beter, maar een hond die al langere tijd brok eet en net voor de dracht even wordt over gezet op vers profiteert daar niet in die mate van. Hoewel ik wel meerdere serieuze fokkers heb horen zeggen dat een zogende teef die vers eet beter melk (meer en rijker) geeft als een brok etende teef en dat lijkt me nogal logisch. Want ja, je bent toch wat je eet.

Je moet van vlees tijdens de dracht en ook na de bevalling van brok en vers meer gaan voeren ja.
#3293570
het is gewoon omdat vorig nest mijn teef op brokken stond en moeilijk at ze kwam totaal 7 kg ongeveer aan voor 5 pups (echo 3 gezien)
en nu is ze terug gedekt dag 52 vandaag en nog maar 3kg aangekomen (op echo zagen we er zeker 4) vandaar dat ik mij dus afvroeg of er verschil is in dracht :-)

ze eet heel goed ze krijgt nu 400 gram vlees ipv 300 vind heel moeilijk te weten hoeveel ik mag bijvoeren en hoeveel niet.. ik geef merk alaska en tammenga
morgens krijgt ze 50 gram acana puppy korrel en ook beetje puppy melk

groeten
Gebruikersavatar
Door Mickie
#3293582
Mijn Marre stond nog op brokken toen ze haar eerste nest kreeg: 10 pups, alles gezond en volgens het boekje geboren.
Haar tweede nest kreeg ze kvv: 9 pups waarvan 3 doodgeboren (2 al langer dood, 1 verdronken in vruchtwater) en 1 moest worden ingeslapen vanwege dubbele schisis met open gehemelte en knikstaart.
Ik geloof niet dat het door de kvv kwam, zeer waarschijnlijk een virusje opgelopen tijdens de dracht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door