Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door miekjevdv
#3292395
Hey iedereen,

Omdat ik graag zou hebben dat mijn terug een beetje meer barf producten zou eten., (vroeger at hij wel eens een hele kwartel, maar nadat hij zich verslikt heeft in het vel van de kwartel wil hij niets meer te maken hebben met gemakkelijke barf-spullen)

Daarom heb ik via mijn KVV leverancier een doos Tamro Barf-flakes besteld. Het is de premium variant met paard, konijn en lam. Deze smaken kent hij al van zijn KVV menu's en die lust hij graag.

Nog even ter info: Mijn hond is een 2.5 jarige Beagle, reu, niet gecastreerd, atletisch gebouwd en krijgt veel beweging. Hij krijgt normaal 2 maaltijden van elk 200gr per dag.
Ik gaf hem 2 maaltijden per dag omdat ik dit bij mijn vorige hond ook deed en hier goede ervaring mee had.

Toen ik hem de barf-flakes gaf heeft hij 2 dagen niet gegeten. Hij keek er zelf nog niet naar. Blijkbaar weet hij niet dat tandjes er zijn om te bijten. :) :???:
De 3de dag dan maar de barf-flakes iets kleiner gesneden. En toen heeft 's avonds wel alles opgegeten, dit wel met lange tanden, maar het ging er in (behalve een paar stukjes lever). De dag later heb ik hem de barf-flakes terug gewoon gegeven zonder kleiner te snijden en nu at hij wel alles op. Zowel 's ochtends als 's avonds.

De volgende maaltijd was weer gewoon een KVV maaltijd (ik wissel op 3 weken tijd ongeveer 6 diersoorten af en dan nog van 4 verschillende merken). Nu weigerde hij 's ochtends weer om te eten. Dan maar streng en potje weggehaald en in de koelkast tot 's avonds.
's avonds at hij wel alles mooi op. De volgende ochtend weer hetzelfde, enkel 's avonds gegeten. (dit was donderdagavond)

Gisteren heb ik hem 's ochtends geen eten meer gegeven, enkel 's avonds. Dan wel de 400gr die hij normaal verdeeld in 2 keer krijgt en dit ging er super goed in.
En dit ga ik vandaag ook doen.

Zou het kunnen dat mijn hond zelf aanvoelt dat hij liever 1 keer per dag eet, dan 2 keer per dag?
En hoe zou het komen dat hij daar nu in veranderd, want daarvoor gingen 2 maaltijden per dag zonder problemen?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3292403
miekjevdv schreef: Zou het kunnen dat mijn hond zelf aanvoelt dat hij liever 1 keer per dag eet, dan 2 keer per dag?
En hoe zou het komen dat hij daar nu in veranderd, want daarvoor gingen 2 maaltijden per dag zonder problemen?
Zeker kan dat. Bij jonge honden merk je ook vaak wel wanneer het tijd is om van 4 naar 3 naar 2 naar 1 maaltijd te gaan.
kvv is zo fijn gemalen dat het sneller verteert, de flakes zijn groter, verteren duurt langer dus hij heeft waarschijnlijk langer een voldaan gevoel.
gewoon lekker 1 keer per dag voeren dus :)
Door Lizzy
#3292505
Ja, een volwassen hond zou ik ook gewoon op 1 keer voer per dag zetten. Of hij is om een andere reden kieskeurig geworden! En ja, dat is altijd lastig om te achterhalen. Hij heeft nooit concurrentie gehad die nu is weggevallen? Of misschien last van tanden/kiezen of maag? Zijn er loopse teven in de buurt?
Door miekjevdv
#3292514
Bedankt voor de snelle en duidelijke info.

@ Lizzy:

Hij heeft nooit concurrentie gehad. Ook nooit als pup (hij was pup alleen). Zijn tanden en kiezen zijn ook prima in orde. En zijn maag ook.
En er zijn geen loopse teven in de buurt. Alle honden die hier in de buurt wonen zijn bijna allemaal reutjes en de enkele teven die hier wonen zijn gesteriliseerd.

Voor mij is het geen probleem dat hij 1 keer per dag eet.
Vond het enkel raar dat het na die Tamro barf-flakes begonnen is.

Voor een beagle is hij wel altijd redelijk kieskeurig geweest over eten en snacks.
Soms liet hij al eens een maaltijd staan, gewoon omdat ik een smaak KVV gaf van een ander merk dan ervoor. Dan vond hij dat al niet lekker. (bv: eerst smaak Geit van Haaksbarf en daarna smaak Geit van Tammenga)
Maar dat was dan 1 maaltijd en dan was het over en at wel gewoon.
Bij snacks is het hetzelfde. Als er geen vacht aan de gedroogde snacks hangt moet hij ze gewoon niet hebben. (volgende week is het dak helemaal klaar op onze stal en kan ik eindelijk zelf beginnen met het drogen van snacks. :biggrin2: )

Ik heb wel altijd de indruk gehad dat hij 's avonds wel at omdat hij honger had, maar dat het 's ochtends meer was omdat het eten er stond en niet echt van de honger.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door