Visvraag

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Visvraag

Berichtdoor Barfplaats

monica47
1-ster

Visvraag

Berichtdoor monica47 » Do 23 Mar 2017, 11:38

Hallo, ik ben sinds twee weken begonnen met kvv voor mijn acht maanden oude golden. Sinds vandaag krijgt hij twee keer per dag 420 gram kvv. Nu vroeg ik mij af hoe vaak kan ik er vis bijgeven. Tussen de middag wil ik hem nl nog iets kleins geven ik heb sprotjes en sardientjes (alhoewel die niet echt klein zijn). Ik heb ook kvv met mis.
pluk
Moderator

Re: Visvraag

Berichtdoor pluk » Do 23 Mar 2017, 11:43

Welkom!!

De richtlijn voor vis is maximaal 10% van het menu. Hij krijgt nu 840 gram per dag, dus hiervan mag 84 gr vis zijn. Dit kun je verdelen over de week. Dus als je zorgt dat je maximaal 600 gr vis per week geeft zit je goed. Of je die vis zo geeft of in kvv maakt niet uit.
monica47
1-ster

Berichtdoor monica47 » Do 23 Mar 2017, 14:09

Kan het kwaad als hij te veel vis krijgt.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Do 23 Mar 2017, 14:13

Ja.

Rauwe vis bevat thiaminase. Niet alle soorten maar voor op safe te spelen houden wij daar geen rekening mee.
Thiaminase breekt thiamine ( een B vitamine) af en dat heeft je hond uiteraard nodig.
Er zijn rapporteringen van honden met verlammingsverschijnselen die meer dan 10% thiaminasebevattende vis aten. Vandaar dat we daar niet boven gaan.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”