houdbare worsten en gestoomde maaltijden voor vakantie

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Barfplaats
Gesponsord bericht
Martine-Tom

Re: houdbare worsten en gestoomde maaltijden voor vakantie

Berichtdoor Martine-Tom » Do 06 Apr 2017, 13:43

fransbulletje schreef:Jarengeleden K9 geprobeerd maar de bullen vonden het niks die drijvende stukjes vlees in een plons water ::)
Bandit heeft maar 1 soort blik, rund, dus dat vond ik voor 2 weken zo eenzijdig worden.

Iets langer wachten en dan prakken, dan is het een soort van...uhm..vleesmouse :biggrin2:
fransbulletje
5-sterren

Berichtdoor fransbulletje » Do 06 Apr 2017, 16:50

Martine-Tom schreef:Iets langer wachten en dan prakken, dan is het een soort van...uhm..vleesmouse :biggrin2:

Liet het drie kwartier weken en dan nog waren de stukjes vlees hard, maar het is jaren geleden dus misschien is het nu veranderd.
Vind het te duur om te proberen dus hou het deze keer bij de blikjes en carnivoer2go.
Ze vinden dat een feestje en het komt er weer goed uit :biggrin2:
gytha
3-sterren

Berichtdoor gytha » Do 06 Apr 2017, 18:08

Vorig jaar K9 voor het 4de jaar meegenomen op vakantie. Donja vond het altijd heerlijk. Echter vorig jaar at ze het met lange tanden en vaak liet ze een gedeelte staan, terwijl zij een vreetzak is en alles lust. Ik hoorde van de internet winkel waar ik het had besteld, dat zij dat jaar meer klachten hadden gekregen, dat de honden het opeens niet meer lekker vonden. De fabrikant zegt echter, dat de samenstelling niet is veranderd.

Blikvoer, daar ben ik niet gek op. Mijn man krijgt altijd veel last van maagzuur als hij wat eet uit blik. Het blijkt dat de binnenkant wat stoffen loslaat. Blikvoeding is ook altijd gigantisch lang houdbaar.

Ik ga maandag weer naar de holistische dierenarts en neem dan Smolke wild graanvrij en een Rodi treat trean travel worst duck en rabbit met witte rijst mee om te kijken of zij daar goed op zal reageren. Zij kan nu verder alleen tegen paard, dus zoveel mogelijkheden heb ik niet.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Vr 07 Apr 2017, 20:19

fransbulletje schreef:Liet het drie kwartier weken en dan nog waren de stukjes vlees hard, maar het is jaren geleden dus misschien is het nu veranderd.
Vind het te duur om te proberen dus hou het deze keer bij de blikjes en carnivoer2go.
Ze vinden dat een feestje en het komt er weer goed uit :biggrin2:

Carnivoer2go dat gaat goed? Ik heb er wel eens naar zitten kijken maar ik kan geen voedingswaarde vinden.
Weet je misschien iets over het vetpercentage? en de hoeveelheid kilocalorieen in het voer?
Het zou wel gemakkelijk zijn om eens een worstje te geven tijdens kamperen, al was het maar af en toe.
MarijeEnBoomer
5-sterren

Berichtdoor MarijeEnBoomer » Za 08 Apr 2017, 08:51

Ik geef K9 gewoon droog en geef daarnaast water. Jaren geleden gehoord van 1 van de makers dat dit prima kan!
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 08 Apr 2017, 09:39

MarijeEnBoomer schreef:Ik geef K9 gewoon droog en geef daarnaast water. Jaren geleden gehoord van 1 van de makers dat dit prima kan!

Ik doe dat ook.
fransbulletje
5-sterren

Berichtdoor fransbulletje » Za 08 Apr 2017, 12:30

pike schreef:Carnivoer2go dat gaat goed? Ik heb er wel eens naar zitten kijken maar ik kan geen voedingswaarde vinden.
Weet je misschien iets over het vetpercentage? en de hoeveelheid kilocalorieen in het voer?
Het zou wel gemakkelijk zijn om eens een worstje te geven tijdens kamperen, al was het maar af en toe.

Misschien op de site van carnivoer en anders even berichtje daar na toe sturen.
Martine-Tom

Berichtdoor Martine-Tom » Za 08 Apr 2017, 13:19

pike schreef:Carnivoer2go dat gaat goed? Ik heb er wel eens naar zitten kijken maar ik kan geen voedingswaarde vinden.

Ik heb Carnivoer2Go ook wel eens gehad en die beviel goed (maar vond het wel heel duur) nu heb ik Barf2Go (TinLo) en ook dat gaat goed. Enige is dat er meer ontlasting is als op rauw, maar wel "barfpoep" dus dat is al stukken beter als de drab die Tom had als ie ooit eens blik at.
K9 vond ik ook goed gaan maar hij vond het niet echt lekker, als brok snapte hij het niet en moest ik ze stuk voor stuk voeren en geweekt at ie het gewoon niet :P
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Za 08 Apr 2017, 14:00

Als wij onverwacht ergens blijven eten of zo dan heb ik voor Scott altijd een noodpakje Renske bij.
Elke keer kijkt ie me aan of ik wel goed ben om hem dat te geven maar hij eet het wel op.

Verder sleep ik op vakantie gewoon barf of kvv mee of koop ik terplekke wat. Doorgaans heb ik een huisje met vriezer maar voor een dag of 4 red ik het ook prima met een elektrische koelbox.

Carnivoer2go is qua samenstelling gelijk aan de kvv, ze hebben alleen de pens eruit gehaald.

Bij de blikken van darf (vol voeding) moet je er even rekening mee houden dat er alleen spier en orgaan in zit. Of ze nog calcium toevoegen kan ik niet goed terugvinden.
Ze hebben van Vol voeding ook nog een soort brokken (bites). Hier is eierschaal poeder aan toegevoegd.

Verstuurd vanaf mijn Wileyfox Swift met Tapatalk
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”