Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Flappie
#3285719
pearlsofpassion schreef:Dat gaat maar ze vinden dat niet zo geweldig. Het kan wel wat verstoppen.
Maar beter dan bijvoorbeeld met zalmhuiden of pezen?
Ik las dat de meeste daar wel problemen mee hebben.
Gebruikersavatar
Door pike
#3285795
Flappie schreef:Hoe doen de vleesmolens het eigenlijk met vacht/haren en veren?
Ik zou het niet eens proberen tenzij je een profi hebt op krachtstroom, daar gaan in elk geval huid en haren zonder meer doorheen. Veren weet ik niet, ik denk dat donsveren geen probleem zijn maar vleugelpennen zou ik niet weten. Bij de gewone huishoudmolens hoopt dat op achter het mes en kan je telkens de boel uit elkaar halen. Dan ben je niet blij.
Door Flappie
#3285810
Het is daarom dat ik ook eerder uitkijk naar ene professionele, zoals een Maton of Maxima.
Maar die zijn inderdaad op 380.

En dan moet ik met een frequentie regelaar werken en zit ik met vermogensverlies.
Zolang niemand me echter kan zeggen hoe zich dat juist vertaald in de praktijk durf ik die gok niet te wagen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3285832
Van elektra weet ik niks, misschien kan je dat het beste een installateur vragen.

Met een profi bedoelde ik eigenlijk een echte ouderwetse hobart. Peperduur en enkel 2ehands verkrijgbaar. Die draaien je botten er in een flits doorheen. Dat gaat je met een gewoon model niet lukken omdat ze niet door de opening gaan, je moet het dan eeest in kkeinere stukken hakken.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3285835
Ik heb wel eens gewoon hazenvacht en kuikens gemalen. Het hoopt wel wat op en je krijgt een heel pluizig gehakt met vacht. Kuikens gaan vrijwel zonder probleem.
Echt veren denk ik dat ook meer problemen zouden geven, zeker de slagpennen. Ik denk dat ik die zou uittrekken of afknippen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3285918
pearlsofpassion schreef:Ik heb wel eens gewoon hazenvacht en kuikens gemalen. Het hoopt wel wat op en je krijgt een heel pluizig gehakt met vacht. Kuikens gaan vrijwel zonder probleem.
Echt veren denk ik dat ook meer problemen zouden geven, zeker de slagpennen. Ik denk dat ik die zou uittrekken of afknippen.
Effe off-topic maar waarom maal je hazenvacht? Ik kan me voorstellen dat je een deel van een dier dat nog in de vacht zit door de molen wil doen, maar alleen maar vacht? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Dat kun je lijkt me toch ook niet aan een kat geven (denkende aan de haarballen)?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3285920
;D Ah nee, hij zat inderdaad nog om de poten heen. Niet enkel vacht. Was dat niet duidelijk?
Oh nee, dat zou wel niet goed gaan, vacht alleen. :)
Door Flappie
#3286137
Ik heb, denk ik, een beslissing genomen.
Uiteindelijk zal ik voor de Porkert 32 gaan.

Samen met
Afbeelding
en
Afbeelding
Door Too
#3286144
Help mij 's..ik weet niks van molens , de onderste is een mes en dat bovenste een snijschijf?
Die ken ik nl alleen met een ' vergiet-profiel' ,veel gaten dus
Door Flappie
#3286158
Too schreef:Help mij 's..ik weet niks van molens , de onderste is een mes en dat bovenste een snijschijf?
Die ken ik nl alleen met een ' vergiet-profiel' ,veel gaten dus
De bovenste zet je in de plaats van een gewone schijf, heb ik mij laten vertellen, om beenderen eenvoudiger te malen.
Ik denk dat je dan achteraf alles nog eens door een fijne, gewone, schijf moet draaien.
Door Flappie
#3286159
pearlsofpassion schreef:Das een handmolen? :???:
Dat is inderdaad een handmolen. ;)


Achteraf ga ik er zoiets aan monteren:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pike
#3286184
Flappie schreef: Achteraf ga ik er zoiets aan monteren:
Afbeelding
En hoeveel PK heb je dan?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door