Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Gonnie
#3281379
Mijn schoondochter heeft een pup, nu 9 weken oud en die is afgespeend op kkv.
Sinds een week woont ze bij haar, maar ze wil niet eten. Al diverse merken en smaken geprobeerd, maar ze wil niet eten.
Levendig genoeg en spelen tot te met, maar eten ho maar. Ze weegt nu 1,5 kilo.

Wat kan ze doen?
Door hannabelgje
#3281381
Wat is niet eten? Ik kan me niet voorstellen dat ze nu een week niet gegeten heeft. Eet ze weinig? Hoe vaak krijgt ze eten en hoeveel? Welke kvv krijgt ze?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3281401
En om welk ras gaat het?
Toch niet een hele week helemaal niets gegeten? Ook geen snoepjes? Dan is een actieve en groeiende pup toch nog slechts een gratenpakhuis?? En de energie moet na een week toch echt wel op zijn. Hoe zit het met de kvv die pup bij de fokker at? Hoe zit het met drinken?
Ik hoop eigenlijk dat de pup wel iets eet. 1,5 kg, als zo'n diertje 5% van zijn gewicht eet dan is dat maar 75 gram per dag, dat lijkt misschien weinig maar is het niet. En van kvv eten ze dan vaak ook nog minder dan van barf omdat de kvv vetter is.
Door Martine-Tom
#3281423
Bouwt ze wel genoeg rust in?
Een overprikkelde pup eet ook slecht.
Ik zou vlak na een rustmoment eten geven, en als pup die niet zelf neemt...pup dwingen tot rust ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3281445
Een pup moet inderdaad zijn rust krijgen. Ik kan me nog heel goed Pike als pupje herinneren. De fokker zei: Zorg dat hij rust krijgt: twee uur uit de bench is daarna twee uur in de bench. Maar dat lukte niet bij Pike; dat werd één uur uit de bench, een uur uit de bench :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#3281468
Dank jullie wel voor de reactie's tot zo ver.....

Baily krijgt voldoende rust en is levendig. Ze eet wel iets maar gewoon veel te weinig voor haar gewicht.
Vandaag is mijn schoondochter uit voorzorg toch even langs de da geweest en die zag dat haar keeltje helemaal rood was. De da denkt aan een soort allergie.
Ze heeft nu andere voeding meegekregen om te kijken of dit beter gaat. Het is Sanimed, hypoallergenic dr.

Hiervan heeft ze wel iets gegeten, dus hopen dat dat beter gaat.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3281472
Gonnie schreef:Dank jullie wel voor de reactie's tot zo ver.....

Baily krijgt voldoende rust en is levendig. Ze eet wel iets maar gewoon veel te weinig voor haar gewicht.
Vandaag is mijn schoondochter uit voorzorg toch even langs de da geweest en die zag dat haar keeltje helemaal rood was. De da denkt aan een soort allergie.
Ze heeft nu andere voeding meegekregen om te kijken of dit beter gaat. Het is Sanimed, hypoallergenic dr.

Hiervan heeft ze wel iets gegeten, dus hopen dat dat beter gaat.
Sorry, maar ik vraag me dan meteen af of die da met een allergie op de proppen kwam voor of nadat hij hoorde dat de hond kvv at.
Doorgaans zou je bij een rode keel eerder denken aan een keelontsteking, bijv een milde vorm van kennelhoest.

Hopelijk is het snel over. Ik hoop dat je schoondochter dan open staat voor opnieuw vers voeren al dan niet met een eliminatiedieet.
Door Martine-Tom
#3281473
Ik vind het ook een bijzondere conclusie op zijn zachtst gezegd, en zeker bij zo'n jong pup. Kennelkuch of iets in die geest lijkt mij veel logischer....
Gebruikersavatar
Door pike
#3281490
Dat vind ik ook een vreemde diagnose. Je zou bij een rode keel toch in de eerste plaats aan een keelontsteking denken (ten gevolge van een virus). En dan is slikken pijnlijk (zoals je misschien zelf wel eens ervaren hebt bij keelontsteking) en dat kan dan het slechte eten goed verklaren. Wordt er misschien ook veel speeksel geproduceerd?
in het geval van keelontsteking hoop ik niet dat die Sanimed in brokvorm is, dat maakt slikker nog pijnlijker dan het gemalen vlees van de kvv denk ik.
Door Lizzy
#3281499
Oh hemel, een pup van 9 weken al op de hypoallergene voeding :-X . Wat een briljant advies :-X

Ik zou de pup lekker weer op KVV zetten en dit voorlopig maar eens overgieten met heet water zodat het voer een beetje papperig wordt. Misschien dat ze dat beter eet. Warme voeding lokt sowieso uit tot eten.

En verder is het goed om pup rauwe honing te geven voor het zere keeltje.

En is het ook heel goed om (liefst) rauwe geitenmelk te geven, warm gemaakt (niet koken!) en daar wat honing in op te lossen en als de melk niet te warm is: een eierdooier doorheen te roeren. Kijken of ze dat lust.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#3281509
pluk schreef:Sorry, maar ik vraag me dan meteen af of die da met een allergie op de proppen kwam voor of nadat hij hoorde dat de hond kvv at.
Doorgaans zou je bij een rode keel eerder denken aan een keelontsteking, bijv een milde vorm van kennelhoest.

Hopelijk is het snel over. Ik hoop dat je schoondochter dan open staat voor opnieuw vers voeren al dan niet met een eliminatiedieet.
De da is bekend met vers voeren en maakt daar ook geen probleem van. Er was vorige week al een keelontsteking geconstateerd, maar na behandeling is dit niet over gegaan. De keel is nu alleen roder dan vorige week. Mijn schoondochter blijft zeker vers voeren.
pike schreef:Dat vind ik ook een vreemde diagnose. Je zou bij een rode keel toch in de eerste plaats aan een keelontsteking denken (ten gevolge van een virus). En dan is slikken pijnlijk (zoals je misschien zelf wel eens ervaren hebt bij keelontsteking) en dat kan dan het slechte eten goed verklaren. Wordt er misschien ook veel speeksel geproduceerd?
in het geval van keelontsteking hoop ik niet dat die Sanimed in brokvorm is, dat maakt slikker nog pijnlijker dan het gemalen vlees van de kvv denk ik.
Deze sanimed is in worst vorm, niet in brokken.
Lizzy schreef:Oh hemel, een pup van 9 weken al op de hypoallergene voeding :-X . Wat een briljant advies :-X

Ik zou de pup lekker weer op KVV zetten en dit voorlopig maar eens overgieten met heet water zodat het voer een beetje papperig wordt. Misschien dat ze dat beter eet. Warme voeding lokt sowieso uit tot eten.

En verder is het goed om pup rauwe honing te geven voor het zere keeltje.

En is het ook heel goed om (liefst) rauwe geitenmelk te geven, warm gemaakt (niet koken!) en daar wat honing in op te lossen en als de melk niet te warm is: een eierdooier doorheen te roeren. Kijken of ze dat lust.
Je tips heb ik gelijk doorgegeven. Vanmiddag maar naar het Amsterdamse bos om verse geitenmelk te scoren op de geitenboerderij daar.

Nogmaals dank voor jullie tips en meedenken....Wat hou ik toch van barfplaats :)
Door Lizzy
#3281524
:-*

Succes en we horen graag hoe het met pupje gaat!

En ik weet niet welk merk KVV ze geeft maar anders zou ze ook nog goed een ander merk kunnen proberen. Misschien dat dat merk beter bij pup past.
Door Diaantje
#3284482
Hi iedereen, baasje van Bailey hier..

Allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties! Het heeft mij goed geholpen. Vooral de tip om een beetje warm water bij het vlees te doen en er een papje van te maken. Van de geitenmelk (met honing) moest ze niets hebben.

Bailey heeft met 3 weekjes een ab kuur gekregen voor een keelontsteking en toen ik haar met 8 weken ophaalde laaide die keelontsteking weer op. Erg flink hoesten, maar verder geen verhoging of lamlendigheid. Weer een kuurtje gekregen, maar na 8 einde kuur nog steeds hoesten. Keeltje erg rood. Da gaf toen aan, of nog zwaardere kuur eroverheen, of eerst andere voeding proberen en aankijken. Dit laatste gekozen. Het hypoallergeen at ze niet :???:
Geen derde kuur gegeven en eindelijk hoest ze nu niet meer en haar keeltje is niet meer rood.

Inmiddels is ze 11 weken oud en eet niet heel goed. Ik voer haar Lotgering (dit is natuurlijk vloeken op dit forum;) rund, kip, lam (pens, vis eet madame allemaal niet :cool: ) en toen ze wat zachte ontlasting had gekookte kip met beetje rijst. Vandaag Kippennek en die at ze eindelijk met veel smaak op! Ze eet meestal maar rond de 80-100 gram en weegt 1.85 kg. Ze is niet mager, maar het ronde volle puppiebuikje heeft ze niet.
Da geeft aan dat ze best vers mag hebben, maar wel op puppy gericht, is dat echt beter? En hebben jullie nog meer tips om haar wat meer te laten eten?

Veel dank voor het meedenken! :)
Laatst gewijzigd door Diaantje op ma 20 feb 2017, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door MillyMol
#3284496
Over wat voor ras hebben we het hier? Wel handig om even te plaatsen, want het scheelt nogal of het gaat om een cake corso pup, om maar eens iets groots te nomen, of een chiwafwaf.
En is er goed achterin de keel gekeken of er geen vreemd voorwerp zit dat de ontsteking onderhoudt?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door