Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3279154
Nooit gedaan omdat ik het teveel vind. Van vis wordt aangeraden max 10% van je week totaal te geven. Met een visdag kom je op ruim 14%, dus teveel. Sowieso zou mijn hond, en velen met hem, een visdag niet waarderen, dat is simpelweg te veel vis. Hij zou zeker gaan spugen of diarree krijgen.

Van pens zit er in mijn menu 10%, dus ook daar is een pensdag geen optie. En ik weet dat mijn hond daar vieze plakpoep van krijgt dus dat is ook een reden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3279166
Zelfde als Pluk.

In de tijd dat ik nog kvv voerde, gaf ik pens gewoon via de kvv varianten. Visjes gaf ik los bij, bijvoorbeeld 1 haring of horsmakreel (voor een mechel is dat een klein genoeg visje, heb je een kleinere hond kun je sardientjes of sprotjes doen, of een te grote vis halveren), zo dat hij 2 keer per week een visje kreeg en dan op een goede 5% vis uitkwam. Op andere dagen eens een eitje met groentemix erbij en dan kreeg hij toch (bijna) elke dag iets extra's bij de kvv.

Wil je toch per see een hele visdag (ik zou dan wel zorgen dat je dan een kleinere hoeveelheid voert en niet elke week ruim meer dan 10% voert), dan zou je eigenlijk al bij zalmkop uit komen. Dat is nog aardig compleet in de zin van bot en spier, waardoor de kans het grootste is dat het goed valt. Ik zou zelf niet snel voor een volledige maaltijd haringen oid gaan, dat valt in de regel niet fijn.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3279189
Xavi krijg echt een kilo pens zo nu en dan.
Raar maar waar, zijn ontlasting is dan altijd het beste.. na een pens maaltijd. Het zijn wel rollen gemalen pens. Lappen slikt hjj soms in 1 keer door.. en dan komt het er ook in 1 keer weer uit. ::)
Qua vis krijg hij een hele zalmkop of 2 haringen aangevuld met gewoon kvv en wat extra spiervlees of zo.
Door Martine-Tom
#3279190
Hylos schreef:Xavi krijg echt een kilo pens zo nu en dan.
Raar maar waar, zijn ontlasting is dan altijd het beste.. na een pens maaltijd. Het zijn wel rollen gemalen pens. Lappen slikt hjj soms in 1 keer door.. en dan komt het er ook in 1 keer weer uit. ::)
Qua vis krijg hij een hele zalmkop of 2 haringen aangevuld met gewoon kvv en wat extra spiervlees of zo.
Bij Tom ook, sterker nog als er een virusje zeurt ofzo geef ik juist pens dat valt dan gewoon het beste.
Visdag zou ik niet doen, gewoon af en toe een visje erbij.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3279211
Hylos schreef:Xavi krijg echt een kilo pens zo nu en dan.
Raar maar waar, zijn ontlasting is dan altijd het beste.. na een pens maaltijd. Het zijn wel rollen gemalen pens. Lappen slikt hjj soms in 1 keer door.. en dan komt het er ook in 1 keer weer uit. ::)
Qua vis krijg hij een hele zalmkop of 2 haringen aangevuld met gewoon kvv en wat extra spiervlees of zo.
Sorry totaal off topic maar ik kan het niet laten: het zou mij pas verbazen als hij een lap in 1 keer doorslikt en het er in stukjes uit zou komen. ;D
Door Sandhi
#3279223
Hier krijgen ze barf maar deed bij mijn oudste vroeger altijd een pensdag en eens per 2 weken een visdag (zalmkarkas). Geen enkel probleem. Altijd mooie ontlasting. Maar bij de jongste viel dat niet goed, die raakte ervan aan de diarree. Daarom ben ik het anders gaan doen.
Maar het verschilt dus per hond, de een verdraagt het prima en de ander absoluut niet.
Gebruikersavatar
Door pike
#3279368
pearlsofpassion schreef:Sorry totaal off topic maar ik kan het niet laten: het zou mij pas verbazen als hij een lap in 1 keer doorslikt en het er in stukjes uit zou komen. ;D
:biggrin2: grapjas

Ik heb maar 1x pensdag gedaan, ooit lang geleden bij Pike toen ik pas begonnen was met barf. Een heuse hele lap dus. Want dat was lekker trek- en scheurwerk en goed voor de tanden. Nadat hij eerst een tijdje met die lap in het gras had gelegen en alle vliegen die er op af kwamen woest had verjaagd, slikte hij die lap in een keer naar binnen. EN daarmee was de lol en het tandenreinigende vermogen wel de das om gedaan en ik heb het nooit meer gedaan. Van die lap heb ik nooit meer iets teruggezien overigens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door