Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door gytha
#3278228
Mijn cairn terrier van 6 jaar oud heeft al bijna 2 jaar lipplooieczeem en nu het laatste half jaar heeft ze ook 2 keer oorontsteking gekregen en toen was het advies van mijn dierenarts om haar eens op een eliminatie dieet te zetten. Hij adviseerde natuurlijk brok, maar aangezien zij nog nooit brok heeft gehad, zag ik dat niet zitten. Ik ben 4 weken geleden begonnen met kangoeroe van Buddy. Helaas zie ik nog niet veel verbetering. Zij valt er wel flink van af. Zij kreeg van Darf Natuur altijd 120 gram per dag en zij zit nu al op 210 gram van Buddy kangoeroe. Zij valt nu niet meer af, maar komt ook niet aan. Darf Natuur heeft 15% vet en Kangoeroe van Buddy 7,1%. Ik kreeg het advies om toch nog 2 weken door te gaan met alleen kangoeroe, zodat ik de 6 weken vol maak. Nu wil ik graag stoppen met die Buddy na 6 weken of het nu wel of niet beter gaat met het lipplooieczeem. Ik zit heel erg te kijken naar de merken Haaksbarf, Carnibest en Carnis. Carnivoer en Barfmenu zie ik niet zitten vanwege het hoge bot% en zij snel last heeft van te harde ontlasting. Nu dacht ik aan eend, omdat daar net zoveel vet in zit als in Darf. Alleen hoorde ik gisteren, dat als een hond allergisch is voor kip, dat hij dan ook vaak allergisch is voor eend. Heeft iemand hier ervaring mee? Rund, kip, lam en geit wil ik nu niet geven, omdat die vier dieren in Darf zitten. Wat kan ik nu het beste geven als 2de dier en welk merk?
Door ggg
#3278234
---
Laatst gewijzigd door ggg op wo 25 jan 2017, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#3278244
Wat het zuiver elimineren met Buddy wat lastig maakt is de pre- mix , liefst voer je zo puur mogelijk om' het lek boven te krijgen.
Kies een enkelvoudig kvv zonder toevoegingen als olie, groen, zeewier oid.
Het allermooiste is zelf samenstellen bij eliminatie dan weet je precies wat je geeft.

En eend is een heel ander dier dan kip..kun je best proberen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3278270
Elimineren met kvv is moeilijk omdat je niet weet of datgene wat er op de verpakking staat ook het enige is wat erin zit. Als je moet elimineren met kvv zou ik kiezen voor een merk dat al lang bestaat en betrouwbaar is gebleken, zoals Haaksbarf.

Een hond die allergisch is voor kip hoeft niet per definitie ook niet tegen eend te kunnen. De kans is wel aanwezig natuurlijk maar het hoeft niet. Kip en eend zijn echt twee verschillende diersoorten met beide een andere samenstelling van eiwit.
Door Too
#3278273
Maar dan een ' leken' vraag over lipplooi exceem : is dat voedinggerelateerd / aan allergie verwant?
Door gytha
#3278277
Dat weet ik dus niet. De dierenarts stelde voor om het uit te proberen met een eliminatie dieet, omdat zij nu ook in juli en oktober oorontsteking heeft gekregen. Ook dat kan voeding gerelateerd zijn volgens hem.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3278278
Bij dat soort ontstekingen kan voeding verbeteren helpen.
Ik denk niet dat het altijd de oplossing is, en ook niet of dat dan vergelijkbaar is met allergie, maar vaak gaat het ermee weg of verbetert fel. Net als traansporen.
Door gytha
#3278282
Hope schreef:Elimineren met kvv is moeilijk omdat je niet weet of datgene wat er op de verpakking staat ook het enige is wat erin zit. Als je moet elimineren met kvv zou ik kiezen voor een merk dat al lang bestaat en betrouwbaar is gebleken, zoals Haaksbarf.

Een hond die allergisch is voor kip hoeft niet per definitie ook niet tegen eend te kunnen. De kans is wel aanwezig natuurlijk maar het hoeft niet. Kip en eend zijn echt twee verschillende diersoorten met beide een andere samenstelling van eiwit.
Welke Haaksbarf kan ik dan als 2de het beste nemen? Geen slechte ervaringen met groente van Haaksbarf? De eend van Haaksbarf bevat 19,9% vet en die overgang lijkt mij wel erg groot vanaf kangoeroe met 7,1% vet.
Door Too
#3278291
pearlsofpassion schreef:Bij dat soort ontstekingen kan voeding verbeteren helpen.
Ik denk niet dat het altijd de oplossing is, en ook niet of dat dan vergelijkbaar is met allergie, maar vaak gaat het ermee weg of verbetert fel. Net als traansporen.
Ook als je al vers voert?
Heb dat al wel vaker gelezen .




TO
Zijn/ waren de snackjes ook graanvrij ?
Door gytha
#3278294
Too schreef:Ook als je al vers voert?
Heb dat al wel vaker gelezen .




TO
Zijn/ waren de snackjes ook graanvrij ?
Ja die zijn nu ook van 100% kangoeroe en toen ik Darf gaf was het alleen zelf gedroogde runderlong/runderhart en gekochte runder- en lamspens en bullenpezen
Door src_esther
#3278435
Slagerij De Groene Weg, heeft naast Darf nog wat merken KVV. Waaronder Alroda Puur, dat is allemaal enkelvoudig integenstelling tot Darf dat altijd meerder diersoorten bevat.
Door gytha
#3284179
Ik heb de 6 weken vol gemaakt met Buddy Kangoeroe, maar achteraf had ik dit nooit moeten gebruiken als eliminatie dieet. Behalve dat zij zoveel afviel (achteraf had ik kunnen weten dat zij daar veel meer van moest hebben dan van Darf, omdat er veel minder vet inzit), kreeg zij na 4 weken last van bloedend tandvlees tijdens het tandenpoetsen en na 5 1/2 week namen de korsten in alle hevigheid toe en nu niet alleen rond haar lipplooien, maar ook op andere plekken, zoals de huid op haar kin. Daar had zij vóórdat ik met Buddy kangoeroe begon nooit korsten.
Ik denk dat zij met dit voer tekorten heeft opgelopen, ondanks dat het een premix bevat. Ik ben nu 2 weken geleden overgegaan op Haaksbarf paard en 1 week geleden heb ik daar Carnibest eend diabetes bij gedaan. Die Carnibest eend diabetes heb ik erbij gedaan, omdat zij nu nog steeds te mager is en van paard niet aankomt. Het tandvlees bloedt nu minder tijdens het tandenpoetsen en die explosie van korsten onder haar kin en rond de lipplooien neemt af. Ik heb een veel beter gevoel bij deze merken en aanstaande vrijdag ga ik naar Holistische praktijk Den Hoek in de hoop dat zij erachter kunnen komen of en zo ja, waar zij allergisch voor is. Misschien heeft zij ook een tekort van een bepaalde voedingsstof. Ik ben benieuwd!!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3284185
Wow, dit lijkt echt niet op elimineren.

In 6 weken loop je geen tekorten op, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Zéker niet als er een premix in zit. Maar elimineren doe je sowieso met barf, dus als je al voor het mindere alternatief van kvv gaat, dan zeker eentje zonder premix. Want reageert ie nou op de kangoeroe, of op de premix?

Als je wilt elimineren, ga dan (nu weer opnieuw) voor een diersoort die je nog nooit gevoerd heb en ga liefst voor barf en anders voor een enkelvoudige kvv zonder premix. In carnibest zit ook een premix, dat maakt het echt totaal ongeschikt om te gebruiken bij eliminatie.

Niet om vervelend te doen, maar anders is al je moeite voor niets en weet je nog helemaal niets. En dat is hartstikke zonde.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3284187
gytha schreef:Ik heb de 6 weken vol gemaakt met Buddy Kangoeroe, maar achteraf had ik dit nooit moeten gebruiken als eliminatie dieet. Behalve dat zij zoveel afviel (achteraf had ik kunnen weten dat zij daar veel meer van moest hebben dan van Darf, omdat er veel minder vet inzit), kreeg zij na 4 weken last van bloedend tandvlees tijdens het tandenpoetsen en na 5 1/2 week namen de korsten in alle hevigheid toe en nu niet alleen rond haar lipplooien, maar ook op andere plekken, zoals de huid op haar kin. Daar had zij vóórdat ik met Buddy kangoeroe begon nooit korsten.
Ik denk dat zij met dit voer tekorten heeft opgelopen, ondanks dat het een premix bevat. Ik ben nu 2 weken geleden overgegaan op Haaksbarf paard en 1 week geleden heb ik daar Carnibest eend diabetes bij gedaan. Die Carnibest eend diabetes heb ik erbij gedaan, omdat zij nu nog steeds te mager is en van paard niet aankomt. Het tandvlees bloedt nu minder tijdens het tandenpoetsen en die explosie van korsten onder haar kin en rond de lipplooien neemt af. Ik heb een veel beter gevoel bij deze merken en aanstaande vrijdag ga ik naar Holistische praktijk Den Hoek in de hoop dat zij erachter kunnen komen of en zo ja, waar zij allergisch voor is. Misschien heeft zij ook een tekort van een bepaalde voedingsstof. Ik ben benieuwd!!
Je kunt niet elimineren met een kvv waar een premix in zit, omdat je dan nooit weet of de hond reageert op het vlees eiwit of op iets dat in de premix zit.
De problemen komen dan volgens mij ook niet door een tekort maar door een reactie op of de kangoeroe of de premix.
De carnibest is naar mijn mening ook niet geschikt voor eliminatie omdat ook hier toevoegingen bij zitten.

Had je dit al eens doorgelezen? viewtopic.php?f=11&t=125781&p=3027529&h ... e#p3027529
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door