Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Inouska
#3267894
Goedenavond,

Ik geef totaal KVV.
Ik geef erbij een groente prutje.
Ik ben ook een aantal maanden geleden begonnen met veendrenkstof vanwege der vele poep eten en moet zeggen het is minder geworden. Had het ook getest om het een week niet te geven en ze begon gelijk weer meer poep te eten.
Dan alleen de onweerstaanbare.
Daarbij ben ik bone broth erbij gaan geven.
Nu geef ik ook IJslandse zeewier erbij een theelepel voor der pigmentatie iets op te vijzelen kijken of het werkt bij der lichtere neus.

Mijn vraag is nu geef ik niet te veel bijvoegingen.
Zoals en zeewier en veendrenkstof.
Want nu lees ik ook heel veel goeds van golden paste.
Maar omdat er ook nog bij te gaan geven. Of is dat alleen geschikt voor de oudere hond of hond die al wat mankeerd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3267942
Ik denk dat je na moet gaan waarom je hond zoveel nodig heeft. Is de voeding dan wel optimaal? Heeft je hond een ziekte of allergie?

Als ik het vergelijk met wat ik voer aan supplementen is het niet veel maar mijn hond is zwaar allergisch. Er is dus een goede reden om hem te geven wat hij krijgt. Stop ik ermee dan gaat hij achteruit dus dan weet je ook dat hij niet zonder kan. Gewoon wat gaan toevoegen omdat je er goede dingen over gelezen hebt zou ik niet doen, het moet wel ergens nodig voor zijn en merkbaar verschil maken.
Door Lizzy
#3267945
Inouska schreef:Goedenavond,

Ik geef totaal KVV.
Ik geef erbij een groente prutje.
Ik ben ook een aantal maanden geleden begonnen met veendrenkstof vanwege der vele poep eten en moet zeggen het is minder geworden. Had het ook getest om het een week niet te geven en ze begon gelijk weer meer poep te eten.
Dan alleen de onweerstaanbare.
Daarbij ben ik bone broth erbij gaan geven.
Nu geef ik ook IJslandse zeewier erbij een theelepel voor der pigmentatie iets op te vijzelen kijken of het werkt bij der lichtere neus.

Mijn vraag is nu geef ik niet te veel bijvoegingen.
Zoals en zeewier en veendrenkstof.
Want nu lees ik ook heel veel goeds van golden paste.
Maar omdat er ook nog bij te gaan geven. Of is dat alleen geschikt voor de oudere hond of hond die al wat mankeerd.
Als de veendrenkstof helpt tegen het poep eten: zou ik dat lekker blijven geven. Volgens mij kan dat beslist geen kwaad. Ijslands zeewier is ook prima, tenzij dat ook al in de KVV zit, maar in de meeste KVV's zit het niet.

Ik vind dat je nu niet teveel geeft. Of je ook Golden Paste moet geven..... Als je hond nog jong is en gezond is: zie ik er geen reden toe. Het kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3267965
Ik voer ook aanvullende supplementen bij de barf en kvv.

Grizzly zalmolie
Ijslands zeewier
in de koude tijd multivitamine en mineralen complex (als de pot leeg is komt er geen nieuwe).
groentemix

Ons logeetje krijgt extra magnesium, bach rescue en puur spieropbouw.

Als je je er goed bij voelt en je hond doet het er goed op moet je dat gewoon doen. De veendrenkstof deed hier niks tegen het poep eten, maar mijn lab is daar zeer hardnekkig in. Nu we dagelijks groentemix geven lijkt het iets beter te gaan maar met vorst en hitte is het drama.
Door Cockerlover
#3280410
Mag je zeewier doorlopend geven? Ik gaf het hier maar één van de cockers werd daar te mager van (?). Kan het geen kwaad voor de schildklier om dat constant te geven? De vacht werd er wel beter van.

Veendrenkstof is hier tot nu toe geen succes (eerst pot is bijna leeg).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door