Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3260553
ik heb de vraag gekregen om een combinatie van gans en ree te malen voor een hondje met eet en ontlastingsproblemen.
Ik wil een mix maken van gans karkas met hart lever long en gespoeld maag er nog in

Wat is een verstandige verhouding om dit te maken uitgaande dat een karkas 750 gram weegt ?
Laatst gewijzigd door trulla op wo 15 mar 2017, 14:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3260747
Zowel gans als ree kan je prima zelf drogen dus ik zie niet in waarom je dat niet zou kunnen doen. Kleine balletjes van maken, beetje plat drukken en dan in de droger doen.



Edit: de barfpercentages aanhouden. En dan malen. Maar eerlijk gezegd is 2 diersoorten te weinig voor een compleet menu. Leuk voor een maand of 2 en dan zal je toch moeten gaan toevoegen. Of makkelijker, zelf gaan samenstellen en overstappen op barf.
Laatst gewijzigd door Els&Flow op di 08 nov 2016, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3260754
trulla schreef:ik heb de vraag gekregen om een combinatie van gans en ree te malen voor een hondje met eet en ontlastingsproblemen.
Ik wil een mix maken van gans karkas met hart lever long en gespoeld maag er nog in
En dit aanvullen met reevlees.
Wat is een verstandige verhouding om dit te maken uitgaande dat een karkas 750 gram weegt ?
Alvast bedankt.

En zou dit als ik een deel erg fijn maal ook te drogen zijn ?
Ik zou kiezen voor hart, lever en nier. Long voegt weinig toe en nier kan je niet missen.

Hoe lang gaat die hond dit eten? Want twee diersoorten is natuurlijk wel echt te weinig voor langere termijn. Ik zou dit hooguit een maand of twee willen geven en dan een diersoort toevoegen.

Mooier nog zou zijn als je 1 kvv maakt met gans (spiervlees, orgaan, bot) en 1 met ree, zodat je al wat afwisseling hebt in organen. Alleen orgaan van gans vind ik te weinig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door