Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#26448
[quote="Ink"]
[quote="Paul_Barte"]
OK dan

Lekker puh !!!

Jij probeert een vleescoeding af te breken terwijl je niet eens weet wat erin zit en dat gaat me te ver :-\
[/quote]

Ahhhh zo ken ik je weer! Het wordt te moelijk om gewoon antwoord te geven dus gaan we op weer op deze toer.
Jij zegt dat Carnibest 15 tot 20% bot bevat OMDAT het percentage bij een prooidier als zodanig is.
Ik vind dat een onzinnige en vooral kromme redenering en praat daarover verder.

Ik breek NIETS af. Graag mijn woorden waaruit volgens jou het tegenovergestelde blijkt. Waarom zulk gedraaikont? Bang voor je handeltje? Bang dat er misschien 1 persoon is die gaat nadenken wat hij of zij nou eigenlijk in de bak staat te gooien?
Kom op Paul, volwassen discussie graag.
[/quote]

Ben gek op volwassen dicussies alleen niet indien er bepaalde toonzetting aanwezig is.
(gaan we weer op die toer, bang voor je handeltje enz)

Geloof dat je inmidels al 83x gevraagd hebt maar de percentages en verhoudingen en het antwoord is simpel: die krijg je van geen enkele fabrikant.

Bang worden dat er 1 persoon gaat nadenken ;D ;D ;D

Discussie is voor mij (bij deze) gesloten.
Door sylvia
#26453
[quote="roger"]


<<.Zoals je zelf eerder ooit al eens zei heb jij een hond die het op een dieet van frikadellen nog goed zou doen.<<


haha, Sylvia, in mijnen tijd hebben heelder generaties jonge Belgen het 12 tot 18 maanden heel goed gedaan op bakken vol Belgische bouletten, verzuurde kool en glazige duitse patatten.



Gr.
Roger
[/quote]
kregen ze dat in het belgische leger ;D ;D ;D
Door Ink
#26454
[quote="Paul_Barte"]Ben gek op volwassen dicussies alleen niet indien er bepaalde toonzetting aanwezig is.
(gaan we weer op die toer, bang voor je handeltje enz)

Geloof dat je inmidels al 83x gevraagd hebt maar de percentages en verhoudingen en het antwoord is simpel: die krijg je van geen enkele fabrikant.

Bang worden dat er 1 persoon gaat nadenken ;D ;D ;D

Discussie is voor mij (bij deze) gesloten.[/quote]


Whahahahaha! Dit bedoel ik dus ... en dan maar wachten tot het onderwerp weer gezakt is ... en dan weer wachten tot er weer een hond aan de schijterij gaat van een bepaald merk ... en dan weer reageren met *Ik heb je een pb-tje gestuurd* als iemand blijkbaar niet zelf in het postbakje kijkt.
Alleen fabrikanten die iets (engs) te verbergen hebben zijn niet open over hun product. Zo simpel is het.
Door Ordell
#26455
[quote author=sylvia
En andere mensen raken op die vertaling bijna een hond kwijt.Zoals je zelf eerder ooit al eens zei heb jij een hond die het op een dieet van frikadellen nog goed zou doen.
[quote][/quote]

Dan komt nu de hamvraag Sylvia; Ligt het dan aan de hond of aan de frikandellen??

gr.Ordell
Door Ordell
#26460
[quote="Ink"]
[quote="Paul_Barte"]Ben gek op volwassen dicussies alleen niet indien er bepaalde toonzetting aanwezig is.
(gaan we weer op die toer, bang voor je handeltje enz)

Geloof dat je inmidels al 83x gevraagd hebt maar de percentages en verhoudingen en het antwoord is simpel: die krijg je van geen enkele fabrikant.

Bang worden dat er 1 persoon gaat nadenken ;D ;D ;D

Discussie is voor mij (bij deze) gesloten.[/quote]


Whahahahaha! Dit bedoel ik dus ... en dan maar wachten tot het onderwerp weer gezakt is ... en dan weer wachten tot er weer een hond aan de schijterij gaat van een bepaald merk ... en dan weer reageren met *Ik heb je een pb-tje gestuurd* als iemand blijkbaar niet zelf in het postbakje kijkt.
Alleen fabrikanten die iets (engs) te verbergen hebben zijn niet open over hun product. Zo simpel is het.
[/quote]

Ik ga geen producent voortrekken maar ik geloof niet dat Carnibest of Bibi iets of teveel van iets in haar voeding stopt wat er niet in thuishoort. ANders kunnen honden het daar geen jaaaaren aan een stuk het goed op doen. Dat er honden zijn die niet goed tegen een bepaalde vleesvoeding kunnen wijt ik niet altijd aan de voeding, maar aan het lichamelijke gestel van de betreffende hond. Nog steeds gaan wij voorbij aan het feit dat er zeer vele lichamelijk en geestelijke kapotgefokte honden in ons midden rondlopen die het nou eenmaal nergens goed op doen.

gr.Ordell
Door sylvia
#26461
Ordell schreef: [quote author=sylvia
En andere mensen raken op die vertaling bijna een hond kwijt.Zoals je zelf eerder ooit al eens zei heb jij een hond die het op een dieet van frikadellen nog goed zou doen. Dan komt nu de hamvraag Sylvia; Ligt het dan aan de hond of aan de frikandellen??

gr.Ordell
wat denk jij ;D aan die frikadellen natuurlijk ;D ;D ;D
kroket :P
Door Ink
#26469
[quote="Ordell"]Ik ga geen producent voortrekken maar ik geloof niet dat Carnibest of Bibi iets of teveel van iets in haar voeding stopt wat er niet in thuishoort. ANders kunnen honden het daar geen jaaaaren aan een stuk het goed op doen. Dat er honden zijn die niet goed tegen een bepaalde vleesvoeding kunnen wijt ik niet altijd aan de voeding, maar aan het lichamelijke gestel van de betreffende hond. Nog steeds gaan wij voorbij aan het feit dat er zeer vele lichamelijk en geestelijke kapotgefokte honden in ons midden rondlopen die het nou eenmaal nergens goed op doen.
gr.Ordell
[/quote]

Ja Ordell da's mooi maar dan komen we toch weer bij de pakembeet 1.3 miljoen honden van de 1.6 miljoen in dit land die ogenschijnlijk een prima leven hebben op de diverse merken brokken? Wat zitten we dan moeilijk te doen?
En ALS het allemaal in het snorretje is, dan kan je daar toch normaal over doen?
Door sylvia
#26473
[quote="Ordell"]
[quote="Ink"]
[quote="Paul_Barte"]Ben gek op volwassen dicussies alleen niet indien er bepaalde toonzetting aanwezig is.
(gaan we weer op die toer, bang voor je handeltje enz)

Geloof dat je inmidels al 83x gevraagd hebt maar de percentages en verhoudingen en het antwoord is simpel: die krijg je van geen enkele fabrikant.

Bang worden dat er 1 persoon gaat nadenken ;D ;D ;D

Discussie is voor mij (bij deze) gesloten.[/quote]


Whahahahaha! Dit bedoel ik dus ... en dan maar wachten tot het onderwerp weer gezakt is ... en dan weer wachten tot er weer een hond aan de schijterij gaat van een bepaald merk ... en dan weer reageren met *Ik heb je een pb-tje gestuurd* als iemand blijkbaar niet zelf in het postbakje kijkt.
Alleen fabrikanten die iets (engs) te verbergen hebben zijn niet open over hun product. Zo simpel is het.
[/quote]

Dat er honden zijn die niet goed tegen een bepaalde vleesvoeding kunnen wijt ik niet altijd aan de voeding, maar aan het lichamelijke gestel van de betreffende hond. Nog steeds gaan wij voorbij aan het feit dat er zeer vele lichamelijk en geestelijke kapotgefokte honden in ons midden rondlopen die het nou eenmaal nergens goed op doen.

gr.Ordell
[/quote]

Ehhhhhhhhh dus mijn eclampsie geval lag niet aan de voeding maar het was een lichamelijke en geestelijk kapot gefokte hond......mmmmm...........bedankt!
Kijk eens op mijn site hoe geestelijk en lichamelijk kapotgefokte honden eruitzien zou ik zeggen.
Door Ordell
#26476
[quote="Ink"]
[quote="Ordell"]Ik ga geen producent voortrekken maar ik geloof niet dat Carnibest of Bibi iets of teveel van iets in haar voeding stopt wat er niet in thuishoort. ANders kunnen honden het daar geen jaaaaren aan een stuk het goed op doen. Dat er honden zijn die niet goed tegen een bepaalde vleesvoeding kunnen wijt ik niet altijd aan de voeding, maar aan het lichamelijke gestel van de betreffende hond. Nog steeds gaan wij voorbij aan het feit dat er zeer vele lichamelijk en geestelijke kapotgefokte honden in ons midden rondlopen die het nou eenmaal nergens goed op doen.
gr.Ordell
[/quote]

Ja Ordell da's mooi maar dan komen we toch weer bij de pakembeet 1.3 miljoen honden van de 1.6 miljoen in dit land die ogenschijnlijk een prima leven hebben op de diverse merken brokken? Wat zitten we dan moeilijk te doen?
En ALS het allemaal in het snorretje is, dan kan je daar toch normaal over doen?
[/quote]

Kijk dat ben ik met je eens. Ik krijg nauwelijks een hond van een collega op het versvlees. Niet dat ze niet zien dat de mijne er het goed op doet en betere bespiering heeft ed. maar gewoon omdat het leeuwendeel van deze honden gewoon probleemloos een jaar of 13 worden op brokken en dat vinden de meeste al oud genoeg.

Ik denk dat als iemand een samenstelling prijs wil geven dat Corine dat zelf zou moeten doe. Ik denk daarom dat Paul wat dit betreft terecht niet in haar schoenen wil gaan staan. Ik heb echter zo'n idee dat zij misschien best wel wil vertellen hoe het ongeveer zit met de verhoudingen in het voer, waarom ook niet?

gr.Ordell
Door Ordell
#26477
Dat er honden zijn die niet goed tegen een bepaalde vleesvoeding kunnen wijt ik niet altijd aan de voeding, maar aan het lichamelijke gestel van de betreffende hond. Nog steeds gaan wij voorbij aan het feit dat er zeer vele lichamelijk en geestelijke kapotgefokte honden in ons midden rondlopen die het nou eenmaal nergens goed op doen.

gr.Ordell
Ehhhhhhhhh dus mijn eclampsie geval lag niet aan de voeding maar het was een lichamelijke en geestelijk kapot gefokte hond......mmmmm...........bedankt!
Kijk eens op mijn site hoe geestelijk en lichamelijk kapotgefokte honden eruitzien zou ik zeggen.
Je weet heus wel dat ik deze gevallen hier niet onder schaar. Een drachtige teef heeft andere voedingsbehoeftes dan een normale hond. Uiteraard zie ik jou als een fokker die nadenkt wat hij op deze wereld zet :-*

gr.Ordell
Door sylvia
#26479
Ordell schreef:
Dat er honden zijn die niet goed tegen een bepaalde vleesvoeding kunnen wijt ik niet altijd aan de voeding, maar aan het lichamelijke gestel van de betreffende hond. Nog steeds gaan wij voorbij aan het feit dat er zeer vele lichamelijk en geestelijke kapotgefokte honden in ons midden rondlopen die het nou eenmaal nergens goed op doen.

gr.Ordell Ehhhhhhhhh dus mijn eclampsie geval lag niet aan de voeding maar het was een lichamelijke en geestelijk kapot gefokte hond......mmmmm...........bedankt!
Kijk eens op mijn site hoe geestelijk en lichamelijk kapotgefokte honden eruitzien zou ik zeggen. Je weet heus wel dat ik deze gevallen hier niet onder schaar. Een drachtige teef heeft andere voedingsbehoeftes dan een normale hond. Uiteraard zie ik jou als een fokker die nadenkt wat hij op deze wereld zet :-*

gr.Ordell
ooooo dat is duidelijker,dacht al moet ik nou echt op zoek naar een smilie met een jachtgeweer ;D
Door Jose
#26508
Hallo allemaal
Het was een vraag hoor geen discussie zeg dan niks. Maar duidelijk is in ieder geval dat niemand het precies weet wat waar in zit en in welke verhouding je het goed doet. Dus mag ik concluderen dat het niet zoveel uitmaakt wat je voert als ze maar te eten krijgen. Ik stond op het punt om het weer een keer te proberen met vers vlees maar naar al dit gelul (sorry ) weet ik het dus echt niet meer. Plus mijn honden doen het goed op hun huidige voer dus waarom veranderen als niemand echt weet wat het beste is en wat er in zit in een bepaald voer. Zelfs de braffers weten niet of ze de goede verhouding geven . Mijn oma zegt dan altijd vroeger kregen de honden wat er over was en die beestjes werden altijd stok oud, en toen hadden ze geen dieren arts voor honden daar was geen geld voor, en al zeker niet voor brokken, of vers vlees dat hadden ze zelf amper.
Maar in ieder geval bedank voor jullie comentaar. Misschien komt er nog iemand met een duidelijk antwoord.
Door roger
#26509
<<Misschien komt er nog iemand met een duidelijk antwoord.<<


ik dacht dat ik nochtans een duidelijk antwoord gegeven had en anders kijk je maar eens bij mijn menu.

Hoe kom je tot die konklusie "zelfs de braffers weten het niet?" Wat is dat voor nonsens ?

Gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op do 27 nov 2003, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#26510
Die mensen zijn er nog steeds (die hun hond de overschotten geven). En vroeger was er ook niet zoveel bespoten met gif, tijden veranderen. Ik vraag het in de trimsalon altijd aan mensen wat ze hun hond voeren, er zijn nog steeds honden die overschotten krijgen, zo kwam er vandaag een poedeltje van14 jaar geen een bult of wrat en zag er goed uit. Van de week was er een van 14 die zag er niet uit en kreeg supermarkt brok, maar beide leven ze dus nog. En dan heb ik nog een labje in mijn salon, die komt al vanaf het moment dat ik net begonnen was en ze zegt nog steeds als hij over 3 maanden nog leeft bel ik wel weer hij is 16 en krijgt vaak rodi compleet (brokken kan hij niet meer bijten).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door