Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marissie
#359786
Mijn honden krijgen nu sinds een aantal weken Duck ipv Energique. Dit om eens uit te proberen hoe de Duck bevalt.
Nu valt het mij op, dat er in Duck zichtbaar veel meer graan zit en mijn honden poepen ook stukken meer nu ze Duck eten. In dat opzicht beviel de Energique dus beter. Nu had ik zelf gedacht, om nog de Duck lam/ rijst te proberen, maar raden jullie dit aan om langere tijd te geven aan honden die geen problemen hebben? Of zeggen jullie, gewoon weer Energique gaan geven? De verpakking van Duck bevalt me wel goed, want het is veel makkelijker te stapelen in de vriezer.

Groetjes Mariska.
Door Truus
#359789
Zou het niet kunnen, dat het nog de overgang is van het ene naar het andere merk?
Anders zou ik weer lekker energique gaan geven. Die dozen zijn i.d.d niet handig nee. Neemt veel ruimte in beslag.
Door Marissie
#359797
Denk dat het nu niet meer aan de overgang ligt, Het valt mij ook op, dat je in de plakken Duch soms ook halve graan korrels ziet zitten, terwijl je dit in de Energique niet zo ziet. De ontlasting is mooi stevig, maar je kan ook daaraan zien, dat er van die graan friemeltjes in zitten, hihihi als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Door Truus
#359804
[quote="Marissie"]
Denk dat het nu niet meer aan de overgang ligt, Het valt mij ook op, dat je in de plakken Duch soms ook halve graan korrels ziet zitten, terwijl je dit in de Energique niet zo ziet. De ontlasting is mooi stevig, maar je kan ook daaraan zien, dat er van die graan friemeltjes in zitten, hihihi als jullie begrijpen wat ik bedoel.
[/quote]
;D ;D Ja, ik begrijp je hoor. Tsja, ik heb geen ervaring met Duck maar er zal wel meer graan inzitten. Wat erin zit, poepen ze ook weer uit..als je begrijp wat ik bedoel ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#359806
Ik heb ook weleens Duck gevoerd (lang geleden) en daar poepten mijn honden ook meer van als van Energique, maar wel stukken minder als dat ze dat bij brokken deden ;).
Door Marissie
#359809
Maar eigenlijk zou ik graag willen weten, of het schadelijk is voor honden, als ze dus langere tijd de lam/ rijst variant te eten krijgen. Dit zou ik dan puur geven, omdat hier geen of veel minder graan in zit en ze ws dus ook minder zullen poepen. Net zoals Truus al zegt, wat er niet in gaat hoeft er dus niet uit. Of werkt dit niet zo?
Door Truus
#359811
Dit staat er op de site van Duck Mariska.

Geschikt voor elke hond; extra voor te magere honden, nerveuze honden en eiwit gevoelige honden.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#359812
[quote="Marissie"]
Maar eigenlijk zou ik graag willen weten, of het schadelijk is voor honden, als ze dus langere tijd de lam/ rijst variant te eten krijgen. Dit zou ik dan puur geven, omdat hier geen of veel minder graan in zit en ze ws dus ook minder zullen poepen. Net zoals Truus al zegt, wat er niet in gaat hoeft er dus niet uit. Of werkt dit niet zo?
[/quote]
Oeps, sorry, je vraag niet goed gelezen :-[. Maarre je kunt rustig langere tijd Lam/rijst geven hoor, waarom niet? 't is compleet tenslotte ;).
En als daar idd minder vulstoffen inzitten zullen ze ook minder poepen, dat lijkt me logisch.. maar volgens mij is in de Lam/rijst het graan vervangen door rijst(wat ook een graan is) dus of er daadwerkelijk minder op gepoept wordt? :-\ Dat zul je in de praktijk moeten zien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door