Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MillyMol
#3247769
Ik dacht ook dat BARF voeren ingewikkeld was, maar achteraf gezien is het me reuze meegevallen. En er zijn beslist online shops te vinden waar je goede producten kunt vinden en die het voor je portioneren, zodat je alleen nog elke dag de juiste hoeveelheden uit de vriezer hoeft te pakken. Een goed voorbeeld daarvan is http://www.naturalpaws.nl. Zo ben ik ook begonnen. Maar er zijn vast nog meer sites te vinden.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3247980
Fijn dat het nu beter gaat met je hond.
fox schreef:Wij hebben ook een hond van 7 maanden.
Hij heeft ws een allergie of huidziekte (ichtyosis) altijd vieze oren....
Ook vond ik zijn ontlasting niet echt goed met kvv. De huidschilfers werden ook met periodes meer

Wij geven hem vanaf 9 weken kvv...ik dacht dat dit de oplossing was.
de laatste 6 weken gaf ik hem zelfs alleen kalkoen en eend om te kijken of het beter ging. Ik zag iets verschil zijn oren leken wat schoner en ik hoefte minder te stofzuigen vanwege de schilfers.
Ik begrijp dat er geen onderzoek is gedaan of er nu wel of geen sprake is van ichtyosis? Dat lijkt me toch wel handig om te weten.
Kvv is natuurlijk geen wondermiddel. Het is niet zo dat elk huid of darmprobleem wordt opgelost door kvv of barf te voeren. Wel worden vaak goede resultaten geboekt. Ik denk dat je er goed aan had gedaan om een eliminatiedieet te gaan geven waarbij je minimaal 6 weken lang slechts 1 diersoort voert. Verder niets, dus bijvoorbeeld alleen eend. Op die manier kun je zelf uitvinden voor welke diersoorten er een allergie is. Nu heb je een mix van kalkoen en eend gegeven, stel er is een allergie voor kalkoen dan hou je dus de problemen en vervolgens schrijf je eend en kalkoen af. Bij gevogelte kan er natuurlijk ook nog graan zijn achtergebleven in de maag waardoor dit in de kvv terechtkomt.
fox schreef:Soms is kvv niet de oplossing. Alleen is dan je mening bijstellen lastig als je ergens in gelooft. Onze hond had alleen maar kwaaltjes met kvv.

Hij kreeg vanuit de fokker trouwens royal canin en was alleen maar aan de diarree.... ligt dus ook aan welke brok je geeft. Ik heb bewust nu voor 1 dierlijk eiwit gekozen zonder rund en kip en granen en chemische toevoegingen
Op brok had hij dus ook kwaaltjes. Weet je, ik vind het echt heel jammer dat je niet eerder een topic hebt geopend hierover. Er zitten hier zoveel mensen die ervaring hebben met honden met huid problemen en/of allergieën. We hadden je graag geholpen met het opzetten van een eliminatiedieet. Overigens zou de eerste reactie waarschijnlijk zijn dat barf de beste optie is. Dat is de enige manier om zeker te weten wat je voert. Mocht je hier nog voor open staan, open dan vooral een nieuw topic.

Barfplaats wordt gesponsord door