Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3235998
Kan een hond ontgiften door het wisselen van merk kvv of op smaken wisselen?

Hond heeft wisselende ontlasting (normale drol, wat zachter en soms echt drap) soms is de kleur ook verschillend.

Ook produceert 1 oortje wat meer oorsmeer dan de andere, maar dat is vanaf het begin.

Hij gaat nu terug op het voer wat ie bij de fokker kreeg en als ontlasting stabiel blijft dan wil ik steeds per week 1 smaak/merk toevoegen....
#3235999
Misschien bevatten sommige merken die je voert niet voldoende bot voor je hond?
Ik zou in het oog houden welke merken hij gegeten heeft voordat hij slechte ontlasting had. Kijken of je er een lijn in kan trekken.
Bij sommige merken zit er ook verschil tussen de smaken.

Bijhouden gaat het vlotst als je gewoon een dagboekje bijhoudt.
#3236001
Wat voor voer is het voer van de fokker? Brok? Dan kan het ontgiften zijn maar ik denk eerder dat het te maken heeft met wennen aan nieuwe voedingsstoffen. Of misschien dat hij overgevoelig is voor bepaalde bestanddelen. Of de hoeveelheid vet die in sommige merken zit.

In plaats van terug over naar het voer van de fokker is het een idee om even 1 merk KVV te gaan voeren? Een merk waar niet zoveel vet in zit? Dat eens voorlopig een paar weken te geven tot alles stabiel is?
#3236012
DebbieV schreef:Niet helemaal duidelijk neergezet. Hij is afgespeend op vers.
OK! Nou, ik zou hem dan inderdaad even terug zetten op de voeding van de fokker. En hem daar op laten totdat alles weer goed functioneert. Hoe zit het qua wormen? Heb je toevallig recent nog een wormonderzoek laten doen of is hij recent ontwormt? Of is hij misschien recent gevaccineerd?

Je kunt misschien voorlopig ook probiotica toe voegen aan de voeding om de darmflora een beetje op te krikken.
#3236604
Sorry, zie nu net dat ik nog niet bad gereageerd.
Pup is 28/7 ontwormd en die week ervoor geënt.


Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder. Terug gezet op het vlees wat hij bij de fokker kreeg. Maar haalt niks uit. We gaan een giardia onderzoek doen (nu dus poep sparen). En daarbij vond ik dus vanmiddag in de ontlasting dode wormen.

Het lijkt dus niet van het wisselen van de merken/smaken te komen. Afhankelijk van de uitslag gaan we kijken wat we gaan doen. We gaan dus gewoon weer lekker afwisselen, want voor de ontlasting maakt het geen verschil
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door