Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Baloe de bouvier
#3232102
Afgelopen week heb ik voor het eerst wat verschillende soorten vlees gehaald van Naturis.
Na het ontdooien en het open knippen van een worst zag ik al een heel groot verschil met wat ik normaal mijn hond geef.
Het is net een soort brei, je ziet er geen vlees in.
Bij Kivo zie je gelijk bloed en vlees, nu een natte brei en geen bloed of vlees te zien.
Onze hond heeft het wel met smaak gegeten overigens.
Ik was dus erg nieuwsgierig en ben de etiketten gaan lezen en vergelijken.
Bij kivo zit het ruw eiwit rond de 15% ik heb van alle soorten na gekeken. Rund en konijn zitten net boven de 18%.
Bij naturis zit het ruw eiwit op 29% en dat is een enorm verschil.
Hoe kan dat?
Door Lizzy
#3232104
Weet je zeker dat dit niet de gekookte prak van Naturis is? En dat het eiwit in droge stof gemeten is? Misschien dat je de fabrikant het zelf kan uitleggen!
Door Baloe de bouvier
#3232108
Lizzy schreef:Weet je zeker dat dit niet de gekookte prak van Naturis is? En dat het eiwit in droge stof gemeten is? Misschien dat je de fabrikant het zelf kan uitleggen!
Nee het is niet de gekookte versie.
Het zijn echt de diepvries maaltijden. Zelfs de kip is 29% en zalm is 29 % van naturis.
De rund is dan weer 28 % en dat is 1% minder terwijl die bij kivo rund hoger ligt dan kip.
Door Lizzy
#3232115
Ik denk dat je toch het beste de fabrikant kunt vragen hoe dit gemeten is. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een KVV gezien met zo'n hoog eiwit percentage. Dus het lijkt erop dat zij anders meten.
Door Baloe de bouvier
#3232120
Lizzy schreef:Ik denk dat je toch het beste de fabrikant kunt vragen hoe dit gemeten is. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een KVV gezien met zo'n hoog eiwit percentage. Dus het lijkt erop dat zij anders meten.
Ik ben nog even door aan het zoeken geweest.
http://www.voerwijzer.com/naturis
Volgens mij heeft het geen nut om het te vragen.
Zal ik de worsten nog wel geven?
Door Baloe de bouvier
#3232135
pluk schreef:Op hun eigen site staan de voedingswaarde ook (even op de soort klikken) http://naturis.be/versvlees-diepgevrore ... pgevroren/
mij valt op dat alle varianten met kip een hoog eiwitpercentage hebben, de andere smaken zitten rond de 15% dus normaal
Ik vermoed dat je dus precies alle smaken met kip erin te pakken hebt.
Klopt, maar ook de vis allemaal 29%
Op kip/rund staat 28%, dat is wat anders als op de site staat? Rund 12% Dat is toch echt wat anders als op de site staat.
Het verschil is ook wel heel groot.

Voor de zekerheid eend en konijn van kivo geven vandaag. De andere worsten laat ik even liggen.
O toch gewoon geven?
Door enya13
#3232237
gewoon geven hoor, niks mis mee. als het compleet is zit er alles in voor jouw pup. bloed zie je nooit, dat is vlees sap. dieren bloeden nl. leeg in het abbatoir. kan ook zijn dat naturis alles fijner maalt, ik ken het merk verder niet. carnibest en barfmenu bv. malen groffer.
carnibest is bv. ook erg ""droog"' om te zien. probeer dat eens. die fabrikant laat het eerst uitlekken. daardoor wordt de worst compacter en krijg je meer waar voor je geld.
dat sap en vocht weegt mee en dat zie ik ook liever niet. barfmenu is ook behoorlijk stevig. het zijn daarom wel de wat duurdere merken. de goedkopere als lotgering zijn vaak papperig. er zit dan veel vocht en vet in.
mijn oudje eet nu deze merken en wat zachtere barfdingetjes. vroeger alleen barf.
als je het aandurft zou ik zelf gaan samenstellen. met een goed menu wordt je hier wel geholpen. succes!
Door Baloe de bouvier
#3232256
enya13 schreef:gewoon geven hoor, niks mis mee. als het compleet is zit er alles in voor jouw pup. bloed zie je nooit, dat is vlees sap. dieren bloeden nl. leeg in het abbatoir. kan ook zijn dat naturis alles fijner maalt, ik ken het merk verder niet. carnibest en barfmenu bv. malen groffer.
carnibest is bv. ook erg ""droog"' om te zien. probeer dat eens. die fabrikant laat het eerst uitlekken. daardoor wordt de worst compacter en krijg je meer waar voor je geld.
dat sap en vocht weegt mee en dat zie ik ook liever niet. barfmenu is ook behoorlijk stevig. het zijn daarom wel de wat duurdere merken. de goedkopere als lotgering zijn vaak papperig. er zit dan veel vocht en vet in.
mijn oudje eet nu deze merken en wat zachtere barfdingetjes. vroeger alleen barf.
als je het aandurft zou ik zelf gaan samenstellen. met een goed menu wordt je hier wel geholpen. succes!
Door Baloe de bouvier
#3232257
Het is juist dat dit zo uit de worst loopt als je die open knipt.
Het is zo dun als erwtensoep zonder stukjes. Het is echt een papje.
Vroeger haalde we het vlees en de hele vuile pensen bij het slachthuis. Moesten die leeg halen want een koe eet ook alles wat er in een weiland ligt dus er zat vaak glas pastic steentjes en zelfs ijzer in.
Dat draaide we door een vleesmachine die grove stukken snee.
Ik weer dat kant en klaar kopen echt een stuk fijner gemalen is maar dit ziet en ruikt niet naar vlees of vis.
Ik heb nu wel de eerste worst die wel als filet americain eruit ziet en dat is de rund.
Dat heeft hij net op. Ja ik geef het gewoon want het is toch zonde om weg te gooien.
Wat me ook op valt is dat hij er een hele lichte kleur en glazige poep van heeft, normaal zijn de kleur drollen heel donker van kleur en mooi vast.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3232259
Baloe de bouvier schreef:Het is juist dat dit zo uit de worst loopt als je die open knipt.
Het is zo dun als erwtensoep zonder stukjes. Het is echt een papje.
Vroeger haalde we het vlees en de hele vuile pensen bij het slachthuis. Moesten die leeg halen want een koe eet ook alles wat er in een weiland ligt dus er zat vaak glas pastic steentjes en zelfs ijzer in.
Dat draaide we door een vleesmachine die grove stukken snee.
Ik weer dat kant en klaar kopen echt een stuk fijner gemalen is maar dit ziet en ruikt niet naar vlees of vis.
Ik heb nu wel de eerste worst die wel als filet americain eruit ziet en dat is de rund.
Dat heeft hij net op. Ja ik geef het gewoon want het is toch zonde om weg te gooien.
Wat me ook op valt is dat hij er een hele lichte kleur en glazige poep van heeft, normaal zijn de kleur drollen heel donker van kleur en mooi vast.
Wanneer het voor jou niet goed ruikt, er niet goed uit ziet en het komt er niet goed uit, zou ik overstappen.
Door Lizzy
#3232261
Baloe de bouvier schreef:Het is juist dat dit zo uit de worst loopt als je die open knipt.
Het is zo dun als erwtensoep zonder stukjes. Het is echt een papje.
Vroeger haalde we het vlees en de hele vuile pensen bij het slachthuis. Moesten die leeg halen want een koe eet ook alles wat er in een weiland ligt dus er zat vaak glas pastic steentjes en zelfs ijzer in.
Dat draaide we door een vleesmachine die grove stukken snee.
Ik weer dat kant en klaar kopen echt een stuk fijner gemalen is maar dit ziet en ruikt niet naar vlees of vis.
Ik heb nu wel de eerste worst die wel als filet americain eruit ziet en dat is de rund.
Dat heeft hij net op. Ja ik geef het gewoon want het is toch zonde om weg te gooien.
Wat me ook op valt is dat hij er een hele lichte kleur en glazige poep van heeft, normaal zijn de kleur drollen heel donker van kleur en mooi vast.
Want? Ik vind het eerlijk gezegd een beetje gek dat je troep aan je hond voert.... Als iets niet goed is, is de kliko er goed voor zou ik denken.
Door Baloe de bouvier
#3232262
Lizzy schreef:Want? Ik vind het eerlijk gezegd een beetje gek dat je troep aan je hond voert.... Als iets niet goed is, is de kliko er goed voor zou ik denken.
Het ruikt niet bedorven, in tegendeel, maar ook niet naar vlees. Het is bewerkt zal ik maar zeggen.
Vandaar dat ik verder ben gaan kijken en zag dat er zo veel verschil in ruw eiwit zat.
Als je vlees verwacht en je krijgt een slobber maaltijd dan valt dat tegen. Dat hoeft niet slecht voer te zijn.
Vandaar mijn vraag hoe het kan dat er zo veel verschil in ruw eiwit zit bij het zelfde vlees soort.
Misschien dat er hier iemand ervaring heeft met naturis en er wat meer over kan vertellen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door