Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ronneke
#3231950
Vandaag kreeg ik bij de dierenwinkel twee vers vlees houdbaar worsten van Naturis mee om uit te proberen nadat ik vertelde dat ik op zoek was naar een volwaardige vers vlees voeding voor op vakantie. Naturis gebruikt hiervoor dezelfde ingrediënten als in de bevroren KVV worsten. De calcium bron is dus ook bot. De worsten worden gestoomd en vervolgens gevacumeerd. Wel moet je er meer van geven volgens de beschrijving. IPV 25 gram per kilo hond, 30 gram. Nu vroeg ik me af of iemand hier bekend is met deze KVV? Ook vroeg ik me af of het geen kwaad kan dat de bot die erin zit verhit is. De maling is wel zo fijn dat je het bot niet eens meer ziet. Lijkt een fijne paté qua structuur.
Door Mijati
#3231964
toevallig van de week een naturis houdbare worst meegenomen om te drogen, normaal gebruik ik die van prins, ik vind de worst erg sterk ruiken. Ik zou bijna zeggen dat er geurstoffen aan zijn toegevoegd. Heel erg fijn gemalen. Voor mijn doel dus niet echt bruikbaar. Het bot is zo fijn dat je het echt niet eens ziet. daar hoef je je dus niet druk over te maken.
Door Ronneke
#3231974
Bedankt voor de info. Vroeg me inderdaad ook af of het nog iets met vers en rauw te maken heeft. Begrijp dat door de fijne maling de botten niet kunnen versplinteren, maar zijn de voedingsstoffen, calcium, e.d. nog wel gewaarborgd na het stomen? Neem aan van wel, aangezien dit ook zo is met gestoomde groenten.

Ze schrijven trouwens zelf op hun site dat het vooral bedoeld is als snack, om mee op vakantie te nemen of te gebruiken als je een keer vergeten bent de normale KVV te ontdooien.
Laatst gewijzigd door Ronneke op do 14 jul 2016, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3231976
Nee het heeft weinig meer van doen met rauw ;)
Vergelijk het maar met blik ofzo.
Tinlo heeft er sinds kort ook 1, is gelijk de eerste in zijn genre die Tom zowaar eet en ik vind het idd handig voor het geval ik een keer vergeet te ondooien ofzo.
Door Ronneke
#3231979
Zat zelf meer aan vakantie te denken, maar het formaat is daarvoor te groot voor ons. 650 gram. Onze hond eet daarvan dan 300 gram. De rest moet in de koeling bewaard worden. Niet erg handig met kamperen en backpacken.
Door malimaniac
#3231987
Ik heb het uitgeprobeerd want wilde het meenemen op vakantie. Ik vind het stinken en irritant dat ik het alsnog moet snijden omdat ze hier proberen de hele worst in 1x door te slikken. Verder zit er ook nog aardappel in, waar ik niet blij van word. Ik heb het dus niet meegenomen op vakantie. Als beloning goed genoeg, maar meer ook niet.
Door smulpaap
#3232001
Volgens mij zijn er inmiddels vele merken die de houdbare worsten hebben
Carnivoer ook . Daar zit vlees -bot en orgaan in plus wortel en weer geen pens

Als je het toch mee wilt nemen dan zou ik eerst even uitproberen of je hond het wel lust
Door Ronneke
#3232056
Net even gekeken op de verpakking. Zit aardappel zetmeel in. Op de site en ook op anders sites staat dit niet in de ingrediënten lijst vermeld. Het is trouwens voor volgend jaar op de vakantie. Als we met een camper gaan hebben we een vriezer. Gaat meer om de kampeer en trektochten. Daar is die vers houdbaar sowieso niet geschikt voor.

Bedankt voor de tip over het eerst thuis uitproberen. Zou inderdaad zonde zijn als je iets meeneemt en ze lust het niet.
Door Lizzy
#3232063
Ik snap niet zo goed hoe dit uberhaupt als een soort KVV verkocht kan worden. Hoe verzinnen die fabrikanten het? Het is gewoon doodgekookte worst.... Rodi worst, die al 100 jaar bestaat maar dan met een ander naampje erop. Snappen de luitjes zelf niet dat rauw/vers juist gaat om rauw en vers? Echt he, prakkenfabrikanten blijven me verbazen :-X
Door Mijati
#3232065
Lizzy schreef:Ik snap niet zo goed hoe dit uberhaupt als een soort KVV verkocht kan worden. Hoe verzinnen die fabrikanten het? Het is gewoon doodgekookte worst.... Rodi worst, die al 100 jaar bestaat maar dan met een ander naampje erop. Snappen de luitjes zelf niet dat rauw/vers juist gaat om rauw en vers? Echt he, prakkenfabrikanten blijven me verbazen :-X
Steeds meer kvv-producenten gaan zelfs brokjes maken.
Door fransbulletje
#3232071
Hier altijd een voorraadje CarniVoer2go in huis.
Als vervanger voor een maaltijd, op vakantie, als snack/tussendoortje.
Ik vind deze worstjes absoluut niet stinken, zien er goed uit.
Door Baloe de bouvier
#3232100
fransbulletje schreef:Hier altijd een voorraadje CarniVoer2go in huis.
Als vervanger voor een maaltijd, op vakantie, als snack/tussendoortje.
Ik vind deze worstjes absoluut niet stinken, zien er goed uit.
Ik zit even te lezen over deze worsten:
"Carnivoer2GO kan anderhalf jaar buiten de koelkast of vriezer bewaard worden. Wel adviseert CarniVoer de worst koel en donker te bewaren. Als de worst eenmaal geopend is dan kan deze maximaal drie dagen in de koelkast bewaard worden."
Hoe krijgen ze dat voor elkaar zonder conserveringsmiddelen? Trouwens ook met conserveringsmiddelen is dit niet voor te stellen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3232110
Baloe de bouvier schreef:Ik zit even te lezen over deze worsten:
"Carnivoer2GO kan anderhalf jaar buiten de koelkast of vriezer bewaard worden. Wel adviseert CarniVoer de worst koel en donker te bewaren. Als de worst eenmaal geopend is dan kan deze maximaal drie dagen in de koelkast bewaard worden."
Hoe krijgen ze dat voor elkaar zonder conserveringsmiddelen? Trouwens ook met conserveringsmiddelen is dit niet voor te stellen.
Jawel hoor, dan wordt het verpakt onder beschermde atmosferen. Net als heel veel humane levensmiddelen. Het wordt dan als het ware gevacumeerd met een speciaal gasmengsel, wat er voor zorgt dat binnen de verpakking de groei van micro-organismen stil komt te staan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door