Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door briitje
#3230658
Hoi allemaal,

Ik voer mijn hond 2 x per dag 250 gram kvv van diverse merken.
Echter lijkt het me fijner als hij soms wat langer bezig is met zijn maaltijd en meer moeite moet doen.
Daarom geef ik wel eens (2 x pw gemiddeld) barfproducten tussendoor. Dus geen barfmaaltijd waarbij ik alles heb afgemeten, bestaande uit bot, spiervlees en orgaan.
Veelal is dit een parelhoenkarkasje, zalmkop, ree ribben, haas/konijn karkas ect. Veelal goed bevleesd.

Kan dit kwaad? Na zo een maaltijd krijgt hij altijd een gewone kvv maaltijd bij de volgende voer ronde.
Poep is zelden hard (teveel bot).
Door Lizzy
#3230674
briitje schreef:Hoi allemaal,

Ik voer mijn hond 2 x per dag 250 gram kvv van diverse merken.
Echter lijkt het me fijner als hij soms wat langer bezig is met zijn maaltijd en meer moeite moet doen.
Daarom geef ik wel eens (2 x pw gemiddeld) barfproducten tussendoor. Dus geen barfmaaltijd waarbij ik alles heb afgemeten, bestaande uit bot, spiervlees en orgaan.
Veelal is dit een parelhoenkarkasje, zalmkop, ree ribben, haas/konijn karkas ect. Veelal goed bevleesd.

Kan dit kwaad? Na zo een maaltijd krijgt hij altijd een gewone kvv maaltijd bij de volgende voer ronde.
Poep is zelden hard (teveel bot).
Lijkt me dan prima! Misschien ook eens wat groenten erbij geven. Dat zit ook niet in KVV en heeft zeker wel meerwaarde.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3231188
Nee joh, dat is prima!

Je kan ook eitjes geven, rauw. Groenten, een visje als haring of sardien.
Eens een keer een lap pens is ook soms wel leuk (als je geen hond hebt die het gewoon opslurpt) en er niet teveel pens in de kvv zit.
Door briitje
#3234099
Is er ook een lijst beschikbaar met welke vleesbotten ik opbouwend kan geven.

Momenteel voer ik ree ribben, Parelhoen karkas en haas/konijn karkas. Wat zou een volgende stap zijn ?

Helaas werkt de link niet bij barf voor beginners
Door Mijati
#3234109
reeribben zijn behoorlijk hard al, dus als ze die goed verteerd, kan je in principe elk geschikt vleesbot voeren. Welke dat zijn kan je in de bibliotheek vinden (dacht ik)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door