Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3229099
Sinds een week heb ik een border collie pup van 10 weken in huis. Hij doet het super een krijgt vanaf het begin kvv. Hier smikkelt hij lekker van. Ook komkommer en ander groente is hij al gek op. Dus wil ik van het weekend een groentemix voor hem maken. Is het dan het handigst dit bij 1 of bij alle maaltijden toe te voegen.
En is het al verstandig er een beetje knoflook aan toe te voegen of daar nog even mee wachten.
En zijn er bij zo'n jonge pup dingen waar extra aan denken moet ivm en oude?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3229101
Een groentemix kan best laxeren, dus ik zou om te beginnen niet alles in 1 maaltijd stoppen. Het ligt gewoon een beetje aan de hoeveelheid en hoe pup erop reageert qua ontlasting en/of hij het goed weg eet als het in zijn bak ligt. Knoflook kan, gewoon een friemeltje erbij. Verder zou ik beginnen met niet teveel soorten in de mix te doen zodat je overzicht houdt van waar wel of niet goed op gereageerd wordt. Ik zou beginnen met makkelijk verteerbare groenten zoals groene bladgroenten/courgette en b.v. knolgroenten nog even vooruit te schuiven.
Door smulpaap
#3229121
Fijn dat hij er al gek op is . En worteltjes lijken mij ook prima om te proberen , dat heeft ook een lekker smaakje
En zo blijft groenten (hopelijk ) een ""feestje "" . Het is natuurlijk ook erg gezond voor een opgroeiende pup
En verder zou ik het aanpakken zoals Angelique al post
Gebruikersavatar
Door Dwienie
#3230404
Ok dit is wel een interessant onderwerp. Als je een pup hebt is het dus goed om eerst simpele groenteprutjes te maken van niet teveel verschillende soorten? En dan gewoon weinig per keer maken zodat je het vaak kan afwisselen?

Dan denk ik dat ik vandaag/morgen ook een eerste groenteprutje maak voor de pup die dit weekend komt, met wortel en courgette is wel aardig dan?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3230435
Wortel en courgette is een leuke mix. Ik ben sowieso van de simpele mixen, aangezien ze hier de groente eten die wij ook eten is er wel afwisseling, maar meestal maar 1 soort per keer.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3230457
Wat ik altijd deed, was de dagmaaltijd in een grote bak storten en daar elke voerbeurt wat uit pakken van elk soort. Ik gaf barf.
Jij geeft kvv met daarbij groenten en dat is top! Wat je kan doen is zijn dagelijkse portie groenten verdelen in vieren zodat je elke voerbeurt evenveel groenten voert. Hier bleef de ontlasting daar mooier bij.
Gebruikersavatar
Door Dwienie
#3230461
Ohja, dat is een goed idee. Neemt het ook wat minder ruimte in in de koelkast. Grote bak met dagmaaltijd en dan per maaltijd eruit pakken.. Ga ik doen! Ik kan de groente inderdaad wel verdelen. Ik ga ook wat karkassen voeren omdat ik wel de overstap naar BARF wil maken, maar geleidelijk. Is mijn eerste hond dus ik wilde het de eerste weken niet op alle vlakken lastig maken voor mezelf. Groente ook verdelen over de maaltijden, geen probleem!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3230501
Dwienie schreef:Ohja, dat is een goed idee. Neemt het ook wat minder ruimte in in de koelkast. Grote bak met dagmaaltijd en dan per maaltijd eruit pakken.. Ga ik doen! Ik kan de groente inderdaad wel verdelen. Ik ga ook wat karkassen voeren omdat ik wel de overstap naar BARF wil maken, maar geleidelijk. Is mijn eerste hond dus ik wilde het de eerste weken niet op alle vlakken lastig maken voor mezelf. Groente ook verdelen over de maaltijden, geen probleem!
Ik vond dat echt handiger. Ik portioneerde gewoon voor een hele dag (bijvoorbeeld 600 gram per dag). Ik voerde elke dag orgaan, spiervlees, vleesbot en groenten. Dat haalde ik 's avonds uit de vriezer, liet ik in de koelkast ontdooien en dan maakte ik 's ochtends alle zakjes open. Dat ging dan door elkaar in 1 bak.
Vier keer per dag haalde ik dan op het oog uit 1 portie uit die bak.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door