Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jasmijn
#3224653
Ik wil haku over zetten van barf naar KVV voor straks als de baby er is, ik dat alles makkelijk en soepel loop en besteed liever tijd aan een wandeling of training met haku dan aan zijn vlees in stukken haken.

Nu is meneer echt heel erg lastig met eten en walgd van pens ::)
Aangezien er in eigenlijk alle honden KVV wel pens zit had ik vandaag katten KVV mee genomen om te kijken of hij dat wel eet, godzeidank ging dat er goed in.

Maar nu vroeg ik me af of het geen kwaat kan, dacht van niet maar ik denk ik vraag het nog even voor de zekerheid.

Ik kan er wel groeten naast gaan geven aangezien hij daar gek op is, dat krijgt hij nu ook er al naast.
Door Too
#3224685
Border Bandit schreef:Bandit is allergisch voor rund, dus ook runderpens. Alle KVV's waar geen rund in verwerkt zit, bevat ook geen pens.
Weet je dat zeker, volgens mij had ik laatst een rolletje geit van ?? Haaks [denk ik] en volgens mij zit er wel iets penserigs in
Het ruikt in ieder geval anders dan zeker pensvrije mixen ik weet wel dat het op geen van de varianten vermeld stond.
Dametjes vinden een keer pens geen probleem gelukkig
Door jasmijn
#3224697
Border Bandit schreef:Bandit is allergisch voor rund, dus ook runderpens. Alle KVV's waar geen rund in verwerkt zit, bevat ook geen pens.
Je hebt ook geiten en lams pens en tot nu toe heb ik maar 1 of 2 honden KVV smaakjes zonder pens gevonden, en dat is echt te weinig afwisseling.
De rest zat echt pens in sommige KVV merken gooien in elke versie wel een soort pens, en haku eet echt niks waar pens in zit.
Toen ik hem nog pens voerden keek hij me aan alsof ik hem wilde vergiftige en weigerden het te eten.
Too schreef:Dat kan heel goed, in kattenkvv zit vaak wat meer spiervlees in plaats van pens.
Gewoon doen!
O dan is het eingelijk niks anders dan wat ik hem nu voer, heb nu zijn pens percentage verdeel over spiervlees en groeten.
Dus dan doe ik gewoon katten KVV met los groeten er bij, dan hoef ik me geen zorgen te maken :cool:
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3224700
O, dan heb ik me misschien vergist. :-[
Je zou ook contact met de leverancier op kunnen nemen om te vragen of er pens in zit.

Of bij oer-voer bestellen. Daar kan je heel precies aangeven wat je hond niet mag hebben. ;)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3224713
Er zijn toch genoeg kvv te krijgen zonder pens? In enkelvoudige kvv van dieren zonder pens zit sowieso geen pens. Dus alle gevogelte, konijn, haas, paard, etc.
Door jasmijn
#3224720
pluk schreef:Er zijn toch genoeg kvv te krijgen zonder pens? In enkelvoudige kvv van dieren zonder pens zit sowieso geen pens. Dus alle gevogelte, konijn, haas, paard, etc.
Tot nu toe alles wat ik hier in de buurd vond zat pens in.

En heel eerlijk vind ik het zonden om een berg te bestellen en dat hij het dan niet lust :-\
Had vroeger de enkelvoudig mixen van Degomeat maar dat wou hij dus echt niet eten, geen idee waarom :???:

Maar we kijken rustig veder en ben bewust nu al begonnen met zoeken en proberen zo dat ik weet welke merken en smaken KVV hij wel eet, wat zo makkelijk als hij eet konijn als barf dus hij eet konijn als KVV is het dus niet ::)

Hij had vandaag haakbarf eend katte versie en dat ging er als koek in, daarvoor dus een KVV konijn geprobeerd maar daar bleek dus pens in te zitten dus na 2 dagen maar weg gegooi want hij eet het echt niet.

En heel eerlijk vind ik het wel fijn om te weten dat hij ook katten KVV mag dan kan hij toch dingen eten zo als lam, geit en rund wat 3 van zijn favorieten smaken zijn, de honden versie zit pens in dus dat is erg jammer voor hem.
En aangezien hij echt een lastige eter is is alles wat hij lust mooi mee genomen.

Hoop over een tijdje voor hem een menu te kunnen maken met minstens 4 verschillende merken KVV en dan zo veel mogelijke smaken, vind het niet erg om te moeten bestellen als ik weet dat hij het eet.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3224731
Hoi, als ik dit zo lees is hij behoorlijk lastig met kvv.
Kan je niet tijdelijk een vriezer van iemand lenen en een paar maanden vooruit portioneren? Dan weet je zeker dat Haku goed eet rondom de geboorte van de baby. Hoef je je daar in elk geval geen zorgen meer om te maken.
Succes.
Door Too
#3224737
Haku is ook een kleine eter he, katten kvv is vaak ook in kleine rolletjes [250/500 gram] te krijgen
Dan betaal je wel de hoofdprijs maar je kunt in ieder geval verschillende smaken proberen zonder dat je gelijk kilo's moet weggooien als ie liever wat anders eet :P
Door jasmijn
#3224743
Spikkelneus schreef:Hoi, als ik dit zo lees is hij behoorlijk lastig met kvv.
Kan je niet tijdelijk een vriezer van iemand lenen en een paar maanden vooruit portioneren? Dan weet je zeker dat Haku goed eet rondom de geboorte van de baby. Hoef je je daar in elk geval geen zorgen meer om te maken.
Succes.
Haku is een lastige eter met vlees, barf of KVV maakt niet zo heel veel uit hij is een super miep :-X

Het liefst eet hij groenten en dan graag rauw en heel dus geen gemalen zooi :???:
Geef je hem een rauwe hele sperzieboon is hij dol blij en eet hij het gelijk op, gooi je die zelfde sperzieboon in de blender dan hoeft hij het niet meer :???: :-\

Gekookt wil het ook nog wel graag eten maar rauwe groenten is zijn favoriet

KVV is daarom op dat iets handiger is voor me, ik kan makkelijker iets lekker mengen door KVV dan door barf.
Ik hoop een paar smaken te vind die hij zonder iets er door eet of die hij makkelijk eet met iets er door gemengd, het voordeel met KVV is wel dat als hij iets eet er van hij ook de organen gelijk binnen krijgt en dat is met barf echt altijd een mega drama om dat weer naar binnen te krijgen :-X
Too schreef:Haku is ook een kleine eter he, katten kvv is vaak ook in kleine rolletjes [250/500 gram] te krijgen
Dan betaal je wel de hoofdprijs maar je kunt in ieder geval verschillende smaken proberen zonder dat je gelijk kilo's moet weggooien als ie liever wat anders eet :P
Ik betaal nu vaak ook de hoofdprijs gewoon omdat het makkelijker is en ik dan niet online hoef te bestelen waardoor ik helen kilo's moet bestellen waar ik dan weer bijna 1 jaar mee doe ::)

Maar we gaan lekker veder proberen en veder zoeken tot we een menu hebben met wat hij echt lekker vind en dan wil ik deel wel barf blijven geven hoor maar dan echt de dingen die hij lekker vind ik niet hoef te smeken en soebatten voor hij het op eet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3224790
In kattenkvv zit normaal wat meer hart-lever-nier dan bij honden. Wat meer hart is niet zo'n probleem maar dan hoef je in je barf zeker geen lever en nier meer bij te voeren. Dat zal hij wel genoeg binnen hebben.
Even narekenen kan je ook zeker doen. Das altijd verstandig als je kvv voert.

Er zit ook wat minder bot in en dus meer spiervlees. Dat kan geen kwaad te voor een hondje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door