Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cockerlover
#3213457
Eén van mijn cockers is erg mager (ook hééééél actief :) ), ik krijg er met kvv geen gram bij, hoewel ze het meeste krijgt in vergelijking met de andere. Nu dacht ik eens Energique (huid- en darmproblemen) te geven omdat ik de indruk heb dat ze niet voldoende opneemt. Energique heeft een glutenvrije versie maar qua samenstelling verschilt die niet veel van de gewone. Lam en rijst, rund en kip tegenover granen, rund en kip. Ik begrijp niet goed dat Energique als basis toch kip en rund geeft, terwijl dat meestal de diersoorten zijn die je moet vermijden bij vb allergie. Heeft het zin om de glutenvrije te geven?
Door Too
#3213459
je hebt t nu bij de katten geplaatst... vraag even of ze m voor je verplaatsen, dan krijg je vast meer reacties ;)

on topic:
Voer je nu ook energique?
Misschien kun je wat gaan variëren in merken en smaken en zet dat een beetje aan, maar net als bij mensen... sommige honden krijg je bijna niet 'op gewicht'
Je zou ook nog elke dag naast de kvv iets extra's kunnen geven: een eitje, een sardien, [halve] kwartel

|Je schrijft trouwens: heel actief, kan dit hondje wel echt ontspannen of is ze altijd alert en moet ze altijd overal vooraan staan.. dat kost ook bergen energie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3213490
Ergens ging er iets niet goed en was het topic zomaar gesloten...bij deze heropend :biggrin2:

Ik zie eigenlijk het nu niet zo van zoeken naar een glutenvrij iets als de "klacht" is dat de hond te mager naar jouw zin is. Hoeveel kvv geef je nu? en hoeveel in gewicht kom je tekort bij je hond? Ik heb hier ook een portret lopen die ik gerust de voerbak om de nek kan hangen, die zal niet dik worden. Is ook erg actief, zowel lichamelijk als geestelijk en van teveel eten gaat ze alleen maar meer poepen. Dus ja, ik vind haar ook schraal, maar heb het verder na 10 jaar maar opgegeven. Ze voelt zich prima. Wellicht is dat bij jouw hond ook aan de orde?
Door frodo quin
#3213497
Persoonlijk vind ik dat granen enzo niets te zoeken hebben in een kvv, maar daar gaat het hier niet om. Je zou kunnen kiezen om wat vettere diersoorten in je menu te steken, bv lam, geit en eend. Is ze trouwens echt mager of gewoon net iets te slank?

Zoals hierboven al gezegd is, het hangt ook af van het individu, sommigen worden dik van het minste, anderen kunnen eten zoveel ze willen en er komt geen gram bij.
Door Cockerlover
#3213504
Oei, ik zie het nu ook dat ik dit bij "katten" gezet heb...beetje verstrooid. :-[

Ze krijgen hier Haaksbarf, Dinapet, Carnibest en Degomeat, alle vleessoorten afgewisseld, behalve kip en rund. De magere cocker weegt geen 10 kg en krijgt een 400g per dag, verdeeld over twee keer. Maar ze is dus erg energiek, ze spurt door het bos tot ze er letterlijk bij neervalt. Binnen is ze heel rustig, ze wordt alleen hevig als ze merkt dat er gaat gewandeld worden.
Maar in vergelijking met de andere cockers lijkt ze minder op te nemen, daarom dacht ik misschien dat Energique speciaal een oplossing kon zijn. Maar als ik naar de samenstelling kijk, vraag ik mij dan af wat er zo "speciaal" aan is, behalve de lam en rijst.
Misschien is het idd gewoon haar gestel en en hoef ik mij er geen zorgen in te maken. :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3213565
Ik zou dus gewoon wat meer gaan voeren. Het liefst graanvrij natuurlijk. Ik heb hier een actieveling, die over een paar maanden 11 jaar oud wordt en 10 kg weegt. Hij krijgt krijgt 450 gram per dag (barf) in één maaltijd. En dan gaat er een paar keer per week een eitje bovenop en een stuk vis. En dat moet echt niet minder want dan heb ik een gratenpakhuis. En je kan ook proberen over te gaan naar 1 maaltijd per dag. 200 gram voer is er zo doorheen bij een actieveling en hij loopt dan de hele dag met een hongergevoel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door