Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door hamada
#3210433
Hier helpt eierkoek n die zin dat de producerende hond eierkoek moet eten. De poep krijgt dan een ammoniaklucht en is minder smakelijk. Maar daar heb je buitenshuis niets aan, alleen als eigen honden elkaars ontlasting eten :puke:
Sinds Joy af en toe gekookte andijvie door haar kvv krijgt is ook het kattenpoep eten bijna gestopt. Met andere groenten merk ik dit niet zo.
Gebruikersavatar
Door pike
#3210584
hamada schreef:Hier helpt eierkoek n die zin dat de producerende hond eierkoek moet eten. De poep krijgt dan een ammoniaklucht en is minder smakelijk. Maar daar heb je buitenshuis niets aan, alleen als eigen honden elkaars ontlasting eten :puke:
Sinds Joy af en toe gekookte andijvie door haar kvv krijgt is ook het kattenpoep eten bijna gestopt. Met andere groenten merk ik dit niet zo.
Dan wordt het hoog tijd dat de brokfabrikanten eierkoek gaan toevoegen aan hun produkt :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Loti
#3211839
Ik heb hier een poepetende pup van 8 maanden die daardoor 2 x Giardia heeft opgelopen.
We hebben veel getraind met het commando "laat" en dan direct belonen met iets lekkers, het komt op een perfecte timing aan.
Durf niet te vroeg te juichen, maar het lijkt nu veel beter te gaan (1 ste loopsheid achter de rug), de hond is niet meer zo gefixeerd op hondenpoep.
Ik heb hiervoor een poepetende teckel gehad en van alles geprobeerd wat maar geadviseerd wordt, maar niets hielp.
Gebruikersavatar
Door pike
#3212154
Jump schreef:Ik lees net ergens dat het een van de bijwerkingen van de Rabïes enting kan zijn :o
Daar geloof ik eerlijk gezegd niets van, maar als je dat net gelezen hebt ergens, dan kun je misschien nog wel even de bron aangeven? dat is altijd handig ter controle.
Door Jump
#3212212
Het betreffende artikel kan ik zo gauw niet terug vinden,
maar als je op bijwerkingen Rabiës enting googled kom je een hele rits tegen,waaronder "eten van hout,stenen,ontlasting"
Gebruikersavatar
Door pike
#3212429
Nou die rits valt wel mee, ik heb er op de eerste pagina met hits welgeteld 1 gevonden en die is eveneens bronloos oftewel onbetrouwbaar. En als iedereen elkaar dan napraat tja dan krijg je vanzelf een hele rits. Let wel, ik wil niet zeggen dat een Rabies vaccinatie onschuldig is integendeel, maar poep eten als bijwerking????
Door Lizzy
#3212475
Mijn poepvreter heeft geen rabies enting. Mijn twee niet-poepvreters beide wel. Ik denk dat dat misschien wel kan hoor, maar meestal niet het geval is.
Door Jump
#3212566
pike schreef:Nou die rits valt wel mee, ik heb er op de eerste pagina met hits welgeteld 1 gevonden en die is eveneens bronloos oftewel onbetrouwbaar. En als iedereen elkaar dan napraat tja dan krijg je vanzelf een hele rits. Let wel, ik wil niet zeggen dat een Rabies vaccinatie onschuldig is integendeel, maar poep eten als bijwerking????
Rits bijwerkingen ;)

En ik las het op Dierbewust.nl (linken lukt mij niet vanaf m'n tablet)
Gebruikersavatar
Door pike
#3212588
Jump schreef:Rits bijwerkingen ;)

En ik las het op Dierbewust.nl (linken lukt mij niet vanaf m'n tablet)
Oke dit kon ik vinden. Er is hier sprake van een vertaling van een artikel uit een bepaald tijdschrift (Dogs Naturally Magazine). Er staat niet bij welk nummer en welk jaar, en ook geen auteursvermelding. Daar kan ik persoonlijk dus niks mee. Het is niet verifieerbaar.
Wat staat er letterlijk in de vertaling:
"Het eten van ongepaste dingen als stenen, hout of ontlasting wordt vaak gezien als gedragsprobleem of een tekort in de voeding, maar we zien dit vaak ontstaan na de vaccinatie tegen Rabiës."
Dat is wel heel erg vaag. Wie zijn bijvoorbeeld "we" en hoe is dit dan geconstateerd.
Ik zeg niet dat dit absoluut niet waar is, maar, leer alsjeblieft kritisch lezen. Dit zijn in mijn optiek loze opmerkingen die nergens op gebaseerd zijn.
Mijn Pike vrat alles wat los en (ja ook wat) vast zat nog ruim voor zijn eerste rabiesvaccinatie: hout, rubber (vooral van dingen rubber), riet, kauwgum, peukjes, vuurwerkresten, bananenschillen, handschoenen (!) en natuurlijk poep. Oh ja, wat vast zat: hij wrat het cement uit de muur. In huis heeft hij daarentegen (behalve het cement uit de muur) nooit wat aan- of opgevreten. Mijn twee latere honden hebben het riet, hout en poep-eten van hem afgekeken.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3212968
De meeste honden hier in de buurt zijn geent tegen rabies, we wonen immers in de duinen of ertegenaan. Maar de meesten eten geen poep. Wat dan wel opvalt is dat de notoire poepeters vaker labradors zijn en dat de poepeters dan ook vaak de zwarte variant zijn. Uiteraard kan dit toeval zijn, maar dat van dat rabies verhaal vind ik niet opgaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door