Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Bamm
#3201515
Beste barfplaats,

Zal me alsnog even voorstellen,want zit al wel een poos op barfplaats maar ben niet heel erg actief.
Ik ben Marieke en heb 2 honden die allebei kvv/barf krijgen. ze zijn allebei destijds geadopteerd,elk bij een andere stichting ,onze kleine hond "Tobi" woont alweer 4 jaar bij ons en "Adas" ons middel/grote hond 2jaar.

Bij mijn eerste hondje "Tobi" gaf ik eerst brokken,omdat ik gewoon niet beter wist,maar door anaalklier problemen,....ben ik zelf eerst overgestapt op graanvrij brokken en toen was probleem opgelost.
Maar .....ben toen nog verder wezen kijken,omdat die graanvrij brokken best wel prijzig waren.
Dus daarna kwam ik bij kvv terecht en sinsdien krijgt hij niks ander dan kvv of barf. En door deze forum/website kwam in contact met barf :biggrin2:
En Adas heb ik gelijk op kvv gezet en daarna ook op barf,en dat verliep allemaal prima.

Maar nu krijg ik zondag voor het eerst mijn opvanghond,die bij mij blijft totdat we een nieuw baasje voor hem gevonden hebben.
Alleen nu is mijn vraag,zal ik die hond ook gewoon op kvv zetten? Of toch op brokken? :???:
Want ik ben zelf een voorstander voor kvv&barf,maar ik zou het jammer vinden als de hond geadopteerd wordt en dan gewoon weer op brok gaat.( dat is natuurlijk de keuze van zijn nieuw baasje)
Maar ik wil de hond niet van slag maken,omdat het bij mij wel kvv krijgt en dan daarna niet.

Dus zal ik gewoon de opvanghond hetzelfde voeren wat mijn eigen honden krijgen en het nieuwe baasje proberen te overtuigen over kvv?


Graag hoor ik jullie mening erover,

Alvast bedankt :)

Groetjes Marieke
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3201516
Ik zou de hond gewoon op kvv doen hoor. Misschien is het wel zo dat diegene die de hond adopteerd dan juist sneller geneigd is dat ook te doen. En anders krijg de hond nu dan iig een poosje goede voedingsstoffen binnen.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3201518
Wat leuk dat je een opvangertje in huis hebt gehaald... super !

Ik zet hier elke hond altijd op KVV ongeacht wat er na gebeurd.
Mijn ervaring is dat het voor honden in de opvang beter werkt, juist omdat ze vaak van vreselijk slecht voer komen en de overschakeling naar vers al meteen een boel rust geeft, als was het maar omdat ze minder hoeven te plassen en poepen, wat voor een angstige hond vaak toch wel een opgave is in een nieuwe omgeving

Daarnaast krijg je geheid dat de brokken niet meer gegeten worden als ze één keer doorkrijgen dat je andere honden een veel lekkerder prakje krijgen ;D

Zelfs al onze oppashonden (behalve het hulphondje, want die mag volgens richtlijnen geen vers... maar dan heb je altijd nog gezonde blikjes ;) ) krijgen vers als ze hier logeren.... in samenspraak met de baasjes... die vaak uiteindelijk ook wel overstag gaan :)
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3201520
Gewoon op de kvv! Daar doe je jezelf en de hond een plezier mee. Waarom zou je de opvanghond mindere kwaliteit geven dan je eigen honden - dat is toch raar?

Een van onze geadopteerde honden heeft eerst een paar weken ergens in de opvang gezeten, waar hij de meest smerige stinkbrokken kreeg (carocroc geloof ik), gatver! Wat stonk die hond (zijn huid en uit zijn bek) en vieze dunne ontlasting, yek. Het zakje brokken wat ik van de opvang-mama meekreeg is linea recta in de vuilnisbak beland. Het was fijn geweest als hij wat beters had gehad dan dat.

(de andere honden komen rechtstreeks uit een Spaans asiel - dat is nog erger wat ze daar te vreten krijgen)
Gebruikersavatar
Door Bamm
#3201525
Daar hebben jullie ook gelijk in,want dat klopt dat de honden daar in Buitenland ook gewoon eten krijgen wat ze op dat moment hebben
.En in spanje is dat ook het geval. Ik heb 1 hondje (Tobi) die komt uit spanje ,maar had eerst ook tussenstop bij een opvang in nederland die kreeg van die supermarkt brokken,en Adas kwam rechtstreeks uit Polen.

Het opvanghondje komt ook gelijk uit Polen naar mij toe.

En is ook inderdaad ook wel raar als ik de opvanghond brokken geef inplaats van kvv,maar daarom vroeg ik ook om jullie mening :)
Nu dat ik jullie berichten ook lees,had ik het achteraf ook fijn gevonden als Tobi ook gewoon op goed voer zat toen ik hem adopteerde,dan had je bepaalde problemen of etc. niet gehad.


Bedankt! :) :dog: :dog: :dog: :dog:
Door Diego
#3201579
Leuk een opvanger! :-*
Lekker op kvv zetten, en aangeven aan de toekomstige adoptanten, hopelijk zetten ze dit dan door als je aangeeft dat hij het hier zo goed op doet.
Wij hebben 5 buitenlandse viervoeters ( waarvan de opvanger ook maar is gebleven omdat die zo leuk in de roedel ging).
Nu Barf ik met ze en paar dagen kvv en probeer ik ze zo biologisch en gezond te voeren, terwijl ze al die tijd ervoor gezworven hebben of uit een triest asiel kwamen en wie weet wat ze toen voor gore meuk vraten.
Veel plezier van je opvanger en lekker laten genieten van zijn vleesies.
Door hamada
#3201591
Leuk vooruitzicht een pleeghond :) .
Hier eten de tijdelijke gasten ook altijd gewoon mee met de kvv van de eigen honden.
Zo krijgen ze na een vaak slechte voorgeschiedenis echt goed eten. En veel nieuwe baasjes worden dan meteen ook op een goed idee gebracht, zeker als ze een begin pakketje meekrijgen en evt. een lijstje met leveranciers.
Onze eigen honden zijn ook altijd lopende reclameborden als nieuwe baasjes komen kennismaken
Succes en ook veel plezier met de opvang van je beschermeling.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door