Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jinxy
#355368
Hallo allemaal,

Ik weet niet of het hier goed staat maar vooruit, ik weet geen beter alternatief.

Na een paar daagjes rondgooglelen en lezen heb ik mijn eigen plan getrokken wat betreft Jinx d´r nieren en ehrlichia.
Ik hoop dat iemand misschien nog wat aanvulling voor me heeft.
Eiwitten schijnen dus niet zo het probleem te zijn fosfor wel. Minder eiwit kan wel van invloed zijn op bloedarmoede( moeten we dus echt niet hebben, is net over...) en niet te vergeten het in dit geval o zo belangrijke imuunsysteem.

Pens schijn zeer goed te zijn bij nierproblemen. I.v.m. het zeer lage fosforgehalte denk ik dan.
Botten zijn dus niet helemaal OK. Maar volgens Ian B. meer oplossing dan probleem, dus met mate.

Ik had dus gedacht, elke dag in ieder geval ´s morgens pens om fosforgemiddelde omlaag te halen en s´avonds CB. Elke week een bot met vlees en af en toe een appel (ook laag in fosfor) Huttenkäse ter afwisseling( ook laag fosfor) Vet rundvlees heb ik al versierd( ook laag) Vet kippenvlees moet ik nog fixen. Eierschaal bindt fosfor, zou ik daarvan nog wat kunnen geven?
Oh ja, ik heb dit gevonden op o.a. www.dogaware.com
Iemand verder nog tips?

Ik geef nog steeds Vit B en C, Ijzer, Solidago, Brandnetel, Visoliecaps. , Probiotica en Peterselie.
Waarvan ik bij Peterselie mijn twijfels heb, is wel goed voor het bloed maar bevat vrij veel fosfor, maar ja, in gewicht geef je er natuurlijk maar erg weinig van. (eetlepel)

Het idee van de da, nierdieetbrokjes heb ik nu ècht naar de prullenbak gedegradeerd. Doet meer slecht dan goed,denk ik. En ik had gechecked, Ureum is OK, creatinine veel te hoog...
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#355491
Ik geef Sanne met nier-en autoimmuunproblemen inderdaad zo ongeveer hetzelfde, en kan je dus verder niet zoveel tips geven.

Sinds ik geen nierbrokken meer geef voelt ze zich stukken beter en de nierwaardes blijven gewoon zoals ze waren.( volgens de dierenarts kon dit menu niet, veel te veel eiwitten , ik moest zeker veel rijst gaan geven :-X, niet gedaan dus)
Laatst bij het bloedprikken, voor het eerst sinds ze vers krijgt, bleek dat voor het eerst sinds jaren(!) haar witte bloedcellen op normaal nivo zaten, ipv van veel te laag.
Ik heb inderdaad ook gelezen dat vet vlees, pens en huttenkase minder fosfor bevatten, en naar ik dacht eieren ook?
Botten inderdaad met mate. Wat jij ook doet, is mij ook verteld, liever af en toe wat meer bot, dan elke dag iets.

Voor vet kippenvlees moet je de poelier eens vragen, die van mij heeft als "afval" snijsels van bijna alleen vet. Dat voeg ik toe aan kvv, ter afwisseling op schapevet.

Verder geeft ik vaak groentenmix voor de anti-oxidanten en zo, en 1 x per week sardines, maar heb eigenlijk nog niet gevonden in hoeverre dat wel of niet goed voor de nieren is.
Ook schijnt banaan goed te zijn, ik meen me te herinneren, doordat die kalium bevatten, wat een hond met nierproblemen nogal eens te veel uitscheidt.

Als supplementen geef ik inderdaad ook: visolie, vit B, probiotica en brandnetel. We zitten volgens mij aardig op één lijn. ;)

Mocht je verder nog wat weten over dit onderwerp, laat het me dan weten!

Ik hoop dat het voor Jinx ook goed gaat werken.
Door Jinxy
#355723
Ah, dus het komt in de richting.
Ik ben gisteren begonnen in Give Your Dog A Bone.
Misschien moet ik die eierschaal maar niet te vaak doen. Krijgt ze misschien ook teveel calcium en dat bindt ook andere, goede stoffen.

Ei is i.d.d. goed alleen de dooier bevat veel fosfor, maar ook veel biotine, dus met mate...denk ik dan.

Ik geef in principe wel elke dag wat bot, dat zit in de CB.
Maar ik had i.d.d. gedacht door de pens dat % omlaag te halen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door