Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marieke
#480766
Ik kom de laatste tijd ook mensen tegen in het bos die hun hond ook rauw en vers voeren. Echt geweldig!
Vaak begint het dan zo "goh, jouw honden zien er ook goed uit...". Hihihi, "ja goed voer,he? "
Herkenning!!!

Het gaat de goede kant op ;D
Door judith1967
#488735
Jaa,hoor het is weer zover :o
Tegen mij was alweer gezegd,kan die maagtorsie niet komen door het rauwe voer wat je Cairo geef Dus weer een ander ditmaal.
Want zo redeneerde hij dus.Cairo heeeft altijd brok gegeten en hij zit nog niet zolang op vers en hij krijg ineens een maagtorsie.Dus conclusie 1+1 ,het komt dus door het vers vlees.
nog effes en dan ga ik zelf ook nog twijfelen of ik idd niet beter terug kan gaan op brok.Terwijl brok juist bekend staat als een van de (vele)oorzaken. :'( :'(
Door Qwertu
#490554
[quote="judith1967"]

Jaa,hoor het is weer zover :o
Tegen mij was alweer gezegd,kan die maagtorsie niet komen door het rauwe voer wat je Cairo geef Dus weer een ander ditmaal.
Want zo redeneerde hij dus.Cairo heeeft altijd brok gegeten en hij zit nog niet zolang op vers en hij krijg ineens een maagtorsie.Dus conclusie 1+1 ,het komt dus door het vers vlees.
nog effes en dan ga ik zelf ook nog twijfelen of ik idd niet beter terug kan gaan op brok.Terwijl brok juist bekend staat als een van de (vele)oorzaken. :'( :'(
[/quote]

Niet gaan twijfelen hoor!

Hoe is het ondertussen met Cairo?
Door judith1967
#491017
[quote="Qwertu"]
Niet gaan twijfelen hoor!

Hoe is het ondertussen met Cairo?
[/quote]

Nee,hoor ik blijf gewoon vers vlees geven.Cairo mag nu ook weer vers vlees rauw eten,daarvoor moest ik het nog koken,maar het gaat goed,hij is er verzot op.Het enig minpuntje is dat hij zo uit zijn bek ervan gaat stinken,net na die maagtorsie stonk hij ook zo uit zijn bek,maar het lijkt met Duck of hij er nog meer van uit zijn bek gaat ruiken.

Maar met Cairo gaat het zelf erg goed.Als het zo goed blijft gaan dan ga ik over 3 weken weer speuren met hem. :)
Door Sennaruby
#492347
Ik ben net begonnen met carnibarfen (combi carnibest en barf) en ben nog zo enthousiast dat ik het tegen iedereen wil vertellen en iedereen wil overtuigen dat dit helemaal geweldig is.... Valt niet zo goed... Ik moet me maar een beetje gaan inhouden en alleen desgevraagd informatie geven... Over de opmerking dat een hond geen wolf is kan ik me zo opwinden! Bij hondengedragscursussen wordt te pas en te onpas vergeleken met de wolf, maar met voeding is het opeens een totaal ander verhaal ??? ::)

Op die opmerking over 'mijn hond doet het super op brok' zeg ik meestal dat honden erg flexibel zijn en zich goed kunnen aanpassen aan wat de mens hem voorschotelt. Daarom heeft de hond het ook al eeuwenlang als gezelschap van de mens kunnen uithouden, levend van wat die hem gaf. Maar dat wil nog niet zeggen dat het echt gezond voor hem is...

Ik moet me soms echt inhouden als mensen zulke onzin gaan uitkramen, maar ik zal me iets meer inhouden vanaf nu :-X ;)

Groetjes,

Fieke
Door Qwertu
#493053
Sennaruby schreef: Bij hondengedragscursussen wordt te pas en te onpas vergeleken met de wolf, maar met voeding is het opeens een totaal ander verhaal ??? ::)
Ja! dat valt me ook op. Gaat toch nergens over...
Qua gedrag is het vaak wolf voor en wolf na. Gaat het over voeding dan geldt het ineens niet, heel vreemd :(

Op die opmerking over 'mijn hond doet het super op brok' zeg ik meestal dat honden erg flexibel zijn en zich goed kunnen aanpassen aan wat de mens hem voorschotelt.
Die hou ik erin, als je het goed vindt. Dat vind ik op zich wel een goeie
Laatst gewijzigd door Qwertu op do 16 feb 2006, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door