Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3180995
Ik krijg echt niet veel meer soorten vlees gevonden op Alroda. Konijn, lam, vis en kalkoen (rund en kip mag Bandit niet, ook geen pens i.v.m. eventuele granen dier er nog inzitten).

Fijn om te horen dat Natuur&Dier en Dagomeat goed vlees is!

Het is vanochtend bezorgd. Er ligt nu een rol in de koelkast te ontdooien, evenals de 1e zalmkop.
Ik wil hem die zalmkop morgen als ontbijt geven en bijhouden hoe lang hij erover doet. Dan kan hij evt. de 2e zalmkop tijdens oud-en-nieuw krijgen.
Daarna wil ik meteen overstappen op vlees.
Ik hoop dat het dan goed gaat in zijn darmen. Hij heeft nu tijdelijk krokante brokjes.
Ik stap 's ochtends over, omdat er dan de meeste tijd tussen twee voedingen zit en het hopelijk goed gaat in Bandit's darmpjes. Ik hoop dat dit een slimme gedachten is?
#3181005
Bedankt voor je reactie. Hopelijk vergaat het mijn hond net zo goed als jouw honden in der tijd. ;)

Bandit heeft altijd KVV gehad. I.v.m. voedselallergie heb ik hem tijdelijk op hypoallergene brok gezet en dat ging goed!
Hij krijgt nu vlees wat hij nog niet gehad heeft. Dus eigenlijk 'zet ik hem terug' op vlees.

Ik zal het extra in de gaten houden als hij met die zalmkop bezig is. Een tijd terug heeft hij een bokkenpootje opgegeten, netjes in hele kleine stukjes. Een bokkenpoot en zalmkop zijn misschien qua hardheid te vergelijken?

Het wordt voor ons allebei de eerste keer. Ik ga hem goed in de gaten houden!!!
Fijn om de waarschuwingen te lezen, dan let ik extra op!
#3182685
Ik heb de mazzel dat ik heel dicht bij oervoer zelf woon dus haal het altijd op. Maar Het verzenden met koudijs gaat prima alles komt goed bevroren aan, ik werk bij een bedrijf dat taarten verzend ermee en is niet giftig voor mens en dier.

De klantenservice van oervoer is trouwens ook super, laatst had ik ree vlees gehaald waarvan 1 pakje echt niet goed was (lees groen schuim op het vlees) ik mocht nieuwe komen halen en kreeg 1,5 kilo gratis!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
#3182690
Dat is wel fijn om te lezen!
Wel een hele goede service, dat je 1,5 kg vlees kreeg omdat er iets niet goed was. Het was ook wel heel erg niet goed als ik het zo lees. ;)

Bandit eet nu één week KVV van Kalkoen-paard en heeft toch jeuk. :-\
Vanaf morgen krijgt hij paard-konijn-lam. Ook daar heb ik 3 kg van.
Daarna 5-dieren deluxe.
Kijken hoe het met zijn jeuk gaat. Maar ik wordt er wel een beetje moedeloos van....

Ik wil graag zo'n doos bij oervoer bestellen. Ook omdat het kvv en barf bevat. Het lijkt me een mooie start om het barven uit te proberen zonder zelf veel te moeten uitzoeken en zo.
Anders toch ook enkelvoudige mixen via een van bovenstaande sites (waar ze meerdere merken aanbieden). Ik kan geen grote hoeveelheden bestellen omdat ik niet weet of meneertje ertegen kan....

Maar fijn om te lezen dat oervoer goed is!!!!
#3182701
Border Bandit schreef:Oh, bedankt Dees-Pekinees.
Laat je het oervoer ook opsturen?
Ik heb begrepen dat het via de gewone post verstuurd wordt met koudijs erbij om het bevroren te laten.
Dat vind ik best spannend.
Komt het echt bevroren aan?
Is het niet giftig?
Maak je geen zorgen met voldoende droogijs komt het echt bevroren aan zelfs al is het buiten 30 graden.
Ik bestel ons eigen biologisch vlees bij OKvlees en dat wordt ook verpakt met droogijs ( -70 graden) altijd nog keihard bevroren en wordt ook door PostNL bezorgd.
#3182856
Border Bandit schreef:Dat is wel fijn om te lezen!
Wel een hele goede service, dat je 1,5 kg vlees kreeg omdat er iets niet goed was. Het was ook wel heel erg niet goed als ik het zo lees. ;)

Bandit eet nu één week KVV van Kalkoen-paard en heeft toch jeuk. :-\
Vanaf morgen krijgt hij paard-konijn-lam. Ook daar heb ik 3 kg van.
Daarna 5-dieren deluxe.
Kijken hoe het met zijn jeuk gaat. Maar ik wordt er wel een beetje moedeloos van....

Ik wil graag zo'n doos bij oervoer bestellen. Ook omdat het kvv en barf bevat. Het lijkt me een mooie start om het barven uit te proberen zonder zelf veel te moeten uitzoeken en zo.
Anders toch ook enkelvoudige mixen via een van bovenstaande sites (waar ze meerdere merken aanbieden). Ik kan geen grote hoeveelheden bestellen omdat ik niet weet of meneertje ertegen kan....

Maar fijn om te lezen dat oervoer goed is!!!!
Mijn ervaring is dat als ik Yilla vlees geef van beesten die veel graan eten ( kalkoen) zij ook jeuk blijft houden. Wild ( Darf) gaat bij haar het beste.
#3185701
Bedankt Els! (Ik kon niet eerder reageren)
Wat aardig dat je de verkoopsite van jouw bakjes erbij gezocht hebt! :)

Ik heb ook van die bakjes waar een 500 gram worst precies inpast. Handig!!!
Er waren met mijn bestelling 1 kg worsten geleverd, daar had ik geen erg in met bestellen. ::)

Bandit eet ook 500 gram per dag. Dan zijn die kleine rollen inderdaad erg praktisch.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door