Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door LottJess
#3167061
Hallo leden,

Ik heb sinds kort een nieuw maatje  :biggrin2:
Ze staat nu nog op brok, maar wil haar op een gegeven moment wel op BARF hebben.
Om mee te beginnen eerst maar gemalen om haar rustig te laten wennen.
Mijn verkooppunt heeft de volgende merken:
Alaska
Bandit
Barfmenu (tinlo)
Carnibest
Carnis vers vlees
Carnivoer
Daily meat
Darf
Energique
Haaks barf
Kivo
Kiezebrink mixen
Naturis
Natuur & dier
Mulder
Raw 4 dogs (by RODI)
Shaweca
Tamro

Nu was er benieuwd welke merken jullie mij aanraden om als eerst te bestellen en welke jullie slechte ervaringen mee hebben. (financiën maken even niets uit.)
Bedankt alvast voor de reacties.
Door Mijati
#3167063
Carnis, Kivo, en barfmenu vind ik goed.
Darf heb ik nu zelf voor het eerst besteld, dus daar durf ik nu niets over te zeggen.
Het blijft een kwestie van proberen
Door Lil
#3167074
Carnibest diabetes (geen graan)
haaksbarf
carnivoer
tinlo
darf
kiezenbrink als je weet in welke verhoudingen je alles aanvult

slechte ervaringen met kivo. Ik heb dat een tijd gevoerd en honden werden te dik. Nu een hele grote hond en die mag iets meer mbt energie en weer kivo uitgeprobeerd en hoewel ik de worsten in de koelkast ontdooide, moesten ze na ontdooien en open maken binnen 1 dag op, omdat anders het vlees 'om' was (geur en kleur). De duurdere varianten kivo (konijn etc) vond ik vrij prijzig tov de kwaliteit die het was. Geef mij dan maar een kiezenbrinkmix waar ik zelf nog wel wat spiervlees (en/of orgaan) aan toevoeg.

Naturis: zie ander topic; prut
Door Diego
#3167090
Het beste kun je ' goede' soorten afwisselen. Wat de ene mist heeft wellicht de ander weer wel. Dus verschillende merken van voeren.
Ik heb zelf goede ervaringen met Darf ( biologisch), Haaksbarf, Kiezebrink, Bandit en Alaska.
Door fransbulletje
#3167163
Hier eten de heren Carnibest bio, CarniVoer, Bandit, Darf.
Carnis ging Hugo verstopt van zitten en Naturis gaf ook problemen.
Door Hydra
#3167174
Dat is vast Meat and Bones? :)
Ik bestel daar altijd en probeer zoveel mogelijk merken af te wisselen. Met Kivo ben ik gestopt, omdat de samenstelling me niet geheel duidelijk was en het voelde ook niet lekker aan.
Verder heb ik ervaringen met:
Alaska: Opzich goed vlees, maar errug fijn gemalen. Er zit dan wel weer groente in! Nadeel vond ik vooral de 800g verpakking, niet handig als je normaal tweederde vn een 1kg rol voert.
Daily Meat: mooi vlees, groffer dan Alaska en veel variatie. Ik geef nu de wildmix.
Darf: helaas duurder geworden, maar mooi vlees en het is biologisch. De blokken zijn, afhankelijk van de hoeveelheid die je voert, ook erg handig.
Haaksbarf: duur, maar goed, ook wel interessant dat er groente in zit.
Kivo: zie eerdere ervaring!
Kiezebrink: deze mixen zijn vaak niet volledig d.w.z. het botpercentage is vaak erg hoog, dus je zult er spiervlees bij moeten geven (dit is niet bij alle mixen zo)
Natuur en dier: Opzich prima vlees, heb nu voor de tweede keer een mixdoos besteld.
Shaweca: Zelfde als haaksbarf, maar dan zitten er twee dieren in een rol. Heb ik geen problemen mee, want zo is het goedkoper. ;)
Tamro: mooi vlees, voelt lekker 'compact'. Botpercentage is wel 25%, maar voor mijn hond is dit geen probleem.
Gebruikersavatar
Door TTtje
#3167314
Van jou lijst voer ik carnivoer en Barfmenu, die bevallen erg goed. Shaweca 1x een rol geprobeerd maar ik vond het erg stinken. Ik denk dat dat door de groente kwam want het werd wel goed gegeten hier en het zag er ook gewoon best uit.
Gebruikersavatar
Door LottJess
#3167537
Bedankt voor jullie reacties!
Inderdaad bij Meat and Bones

Ik heb maar de 2 kvv proefpakketten besteld (alaska, barfmenu, carnibest, carnivoer, daily meat, natuur&dier, shaweca, tamro en naturis zitten daarin)
daarnaast ook bandit, carnis en darf bij besteld. Dus dan kunnen we eens uitproberen wat ze ervan vind  ;)
Hopelijk lust ze KVV  :o
Door Linda248
#3174047
ik ben wat betreft de kwaliteit en consistentie zeer te spreken over Carnibest en Alaska.

Sinds kort voer ik ook Raw4Dogs, dit lijkt erg op Alaska alleen in handigere verpakkingen en compleet. Ziet er super uit en wordt ook erg goed gegeten, nog even afwachten of dit op de langere termijn ook zo goed blijft bevallen :) Mooie vind ik wel dat ze een open declaratie hebben, net als Alaska. Dit in tegenstelling tot nagenoeg alle andere merken volgens mij?

energique, shaweca, tamro, natuur & dier, naturis en tinlo toch een wat minder goed gevoel bij door wat ik heb gehoord of zelf heb ervaring.


Haaks Barf & Bandit geen ervaring mee ivm verkrijgbaarheid hier, hoor ik wel goede dingen over :)
Door JackoBond
#3174364
Alaska heeft toch ook geen open declaratie?  De organen worden niet vermeld, voor honden met allergie en intolerantie is dit toch niet onbelangrijk om weten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door