Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SaraS
#3160767
Lieve mensen, ik wil jullie graag iets vragen: als ik mijn husky elke dag alleen de maaltijd die je hieronder ziet geef (twee à drie pakjes per dag), is dat dan goed of is dat te eenzijdig? Hij vindt het in ieder geval erg lekker. Groet, SaraS

Afbeelding
Complete maaltijd op pens basis

Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van verse runderpens, vlees, lever, hart, schapenvet, groenten,  zonnebloemolie, vitamines en mineralen. Al onze grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie - zonder uitzondering.

Voedingsanalyse: Toevoegingen:
Ruw vet 13.5% Vit.A 6300 I.E.
Ruw eiwit 14.1% Vit.D3 660 I.E
Ruwe as 1.8% Vit.E 22 I.E
Ruwe celstof 2.0%
Calcium 0.5%
Voedingsadvies:+/- 30 gram per kilo(volwassen)
en 60 gram per kilo (Pup)

Fosfor 0.3% lichaamsgewicht, afhankelijk van leeftijd
Koper 0.07%
Laatst gewijzigd door SaraS op zo 11 okt 2015, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#3160777
Hoi Sara  ;)

Smuldier kan best eens . Maar ik persoonlijk zou dat niet elke dag geven . Dat zou idd te eenzijdig worden .
Als je KVV wilt geven dan is afwisseling belangrijk
Mooi zou zijn als je minstens vier verschillende diersoorten zou geven , plus vette vis
En eens een eitje , groenten erbij zou ook mooi zijn .
En ik persoonlijk zou kiezen voor een merk KVV met een natuurlijke calciumbron

Verder hangt het van jouw budget af welke merken je wilt /kan gaan voeren
Op de site Voerwijzer kan je de diverse merken KVV vergelijken
Maar ook lezen wat er zoal in zit
Door Paul_Barte
#3160806
Hoi Sara, zou het net als Smulpaap ten zeerste afraden om alleen Smuldier (pens) te voeren.
Voer indien het budget het toelaat minimaal een KVV waar spiervlees in zit zoals in diverse merken en varieer zo veel mogelijk.
Een goed KVV zit rond de 4 euro per kilo......

Grtz
Paul
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3160815
Ik zou niet alleen dit soortje voeren. Sowieso niet alleen smuldier, maar een beetje afwisselen met andere merken en smaakjes zodat je hond een gevarieerd aanbod krijgt van nutriënten.
Gebruikersavatar
Door Dees-pekinees
#3160881
Persoonlijk zou ik inderdaad meer afwisselen, minimaal 4 diersoorten om het compleet te houden.
Smuldier kan zeker maar niet te lang hetzelfde en te eenvoudig.
Zelf geef ik Tammenga en dan de paard, geit, en lam en van Naturis of een ander merk konijn of hert.
Het beste kan je even kijken wat er in de buurt te krijgen is en wat er eventueel toelaatbaar is qua budget want je kan smuldier natuurlijk wel blijven toevoegen :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Martine-Tom
#3160904
In theorie kan het, het is compleet, dus echt tekorten zal je niet snel oplopen denk ik, echter is het nou niet het beste voer wat je kan geven, dus als het lukt zou ik lekker gaan afwisselen in merken en smaken, ik zou bijna zeggen hoe meer hoe beter maar dat klopt ook weer niet helemaal maar 2 merkjes en 5 smaken zou wel leuk zijn.
Door Suzanne
#3162720
Ik zie er iets meer nuance in.
Maar, in principe is het absoluut goed en zelfs veel beter om meer merken af te wisselen.

Echter, het is en blijft een compleet vers voer, en in dat opzicht dus een vooruitgang ten opzichte van brok.

Als je portemonee gaat protesteren bij duurdere merken dan zou ik alleen nog aanraden om af te wisselen met Smuldier Vlees Compleet.

Suznane
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door