Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ferre
#3159077
Ik heb problemen met één van mijn honden. Ik geef hem afwisselend Prins en Energique.
Maar zijn eerste ontlasting is goed, maar dan wordt het platter en platter. bij zijn laatste uitlaatronde is het meestal gewoon lopend.

Zijn bloed is onderzocht, niks aan de hand.
Nu zijn we op het punt gekomen dat we een eliminatiedieet gaan doen omdat we vermoeden dat hij het van kip heeft. Is gewoon een vermoeden.
Nu heeft de verkoopster ons Carnibest eend en kalkoen meegegeven
We zijn echt radeloos want het is echt niet leuk als je niks kunt opkuisen op wandeling en het net gebeurt in bv de winkelstraat

Iemand die kan helpen met advies?
Gebruikersavatar
Door chery
#3159112
Zowel prins en energique bevatten granen! Ik zal eerst eens een kvv proberen zonder granen! Heb je van de carnibest de dieet versie mee gekregen of de gewone? Anders omruilen voor de dieetversie! En een ander merk evt proberen zonder granen.
Op kvv vergelijk kan je dat mooi bekijken welke kvv geen granen gebruikt.
Door Lizzy
#3159114
[quote="ferre"]
Ik heb problemen met één van mijn honden. Ik geef hem afwisselend Prins en Energique.
Maar zijn eerste ontlasting is goed, maar dan wordt het platter en platter. bij zijn laatste uitlaatronde is het meestal gewoon lopend.

Zijn bloed is onderzocht, niks aan de hand.
Nu zijn we op het punt gekomen dat we een eliminatiedieet gaan doen omdat we vermoeden dat hij het van kip heeft. Is gewoon een vermoeden.
Nu heeft de verkoopster ons Carnibest eend en kalkoen meegegeven
We zijn echt radeloos want het is echt niet leuk als je niks kunt opkuisen op wandeling en het net gebeurt in bv de winkelstraat

Iemand die kan helpen met advies?
[/quote]

Misschien ligt het wel aan het voer. Ik zou zeggen "probeer eens een ander merk". Heb je Carnibest eend en kalkoen al geprobeerd?

Ik vind een worm-onderzoek ook geen slecht idee hoor. Je kunt via het laboratorium Het Woud een kit bestellen, dan neem je wat ontlasting en dat stuur je terug op. Zij kijken dan of er wormen of giardia in de ontlasting zit. Bij de dierenarts kun je ook op Giardia testen trouwens.

Heb je ook al eens geprobeerd om Probiotica door zijn eten te doen?

Hoe lang heeft hij deze problemen al?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door