Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#3200217
Jacoba schreef:Even dit onderwerp weer naar boven gooien:

Ik heb dit artikel gevonden: http://goedgezond.info/2015/03/de-donke ... ekje-open/

Lees het stukje onder 'Rozemarijn extract' en dan de manier hoe dit extract wordt verkregen. Wat vinden wij hiervan, kwalijk of onschuldig?
Ik vin het toch lastig.... Visolie moet geconserveerd worden. Dat kan niet anders, anders worden de vetten ranzig. En dat is ook schadelijk. Als je dan geen rozemarijn extract wilt, dan moet je toch BHA/BHT accepteren of visolie capsules gaan geven.

En ik weet niet, soms denk ik ook wel eens "als je zo door gaat kun je niks meer eten" en krijg je toch een beetje dit effect:

Afbeelding
Dan nog dit: http://www.purealaskaomega.com/faq

Weliswaar hier niet te verkrijgen volgens mij (en het zit doorzichtig verpakt), maar zij zeggen dus:

Q. Should I store the bottle in a refrigerator vs. storing in a cool place?
A. Store your Pure Alaska Omega Wild Salmon Oil in a cupboard, away from direct sunlight. Sunlight is your worst enemy here, not temperature. We recommend that you NOT freeze or refrigerate it, that will only cloud the oil and cause it to separate.

Ze spreken zichzelf een beetje tegen voor wat betreft verpakking en zonlicht dacht ik zo, maar...:

Grizzly zegt op de verpakking de zalmolie te bewaren op kamertemperatuur of (juist wél) in de koelkast!

Hoe denken jullie hierover en hoe bewaren jullie de olie? Ik heb hem vandaag binnen gekregen, maar zal er lang mee doen.
Ik zet de Grizzly in de koeling. Ik vind het wel meevallen met het cloudy effect. Maar ja, dit zijn ook weer van die lastige afwegingen.....
Door Diego
#3200241
Ja..het is moeilijk. Zo langzamerhand kun je inderdaad maar beter van de lucht gaan leven ( als die schoon is ) .
Maar Rozemarijn extract is dus BHA/BHT, het is alleen liefelijker genoemd. Ik ben benieuwd naar een reactie op de mail die ik stuurde.
ik bewaar het trouwens ook in de koelkast.
Door BlissSpirit
#3200254
Hier net mijn bestelling van medpets ontvangen. En ja hoor, ook hier had de fles gelekt en was er een zak voer voor de pony's kapot.
Ik gebeld en foto's gemaild en kan niet anders zeggen dan dat ik prima service krijg.
Er is een nieuwe literfles olie opgestuurd en heb een tegoed gekregen op een volgende bestelling

Ben benieuwd hoe de zalmolie bevalt

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door Parelridder
#3200306
Diego schreef:Ja..het is moeilijk. Zo langzamerhand kun je inderdaad maar beter van de lucht gaan leven ( als die schoon is ) .
Maar Rozemarijn extract is dus BHA/BHT, het is alleen liefelijker genoemd. Ik ben benieuwd naar een reactie op de mail die ik stuurde.
ik bewaar het trouwens ook in de koelkast.
Het is een vervanger van BHA/BHT, namelijk ook een anti-oxidant (vol troep) maar niet hetzelfde. Rozemarijnextract is gelijk aan E392.

Goed, verhelderend artikel: http://www.ninefornews.nl/zo-misleidend ... upermarkt/
Door Suzanne
#3200310
BlissSpirit schreef:Hier net mijn bestelling van medpets ontvangen. En ja hoor, ook hier had de fles gelekt en was er een zak voer voor de pony's kapot.
Ik gebeld en foto's gemaild en kan niet anders zeggen dan dat ik prima service krijg.
Er is een nieuwe literfles olie opgestuurd en heb een tegoed gekregen op een volgende bestelling Afbeelding

Ben benieuwd hoe de zalmolie bevalt Afbeelding Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Je zou toch zeggen dat ze dat inmiddels weten en dat ze de doppen aandraaien voordat ze versturen. Mijn eerste fles was ook niet helemaal goed dicht en ook dat is correct gecompenseerd. Maar als het nu nog steeds gebeurt...?

Suzanne
Door BlissSpirit
#3200313
Suzanne schreef:
Je zou toch zeggen dat ze dat inmiddels weten en dat ze de doppen aandraaien voordat ze versturen. Mijn eerste fles was ook niet helemaal goed dicht en ook dat is correct gecompenseerd. Maar als het nu nog steeds gebeurt...?

Suzanne
Tja, zou je denken.
Maar de fles lag plat en onder een 20 kg zak.
Was slimmer geweest de fles rechtop klem te zetten.
Maar ja, wie ben ik Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3200395
Diego schreef:Ja..het is moeilijk. Zo langzamerhand kun je inderdaad maar beter van de lucht gaan leven ( als die schoon is ) .
Maar Rozemarijn extract is dus BHA/BHT, het is alleen liefelijker genoemd. Ik ben benieuwd naar een reactie op de mail die ik stuurde.
ik bewaar het trouwens ook in de koelkast.
Hoe kom je daar nou bij? Rozemarijnextract is totaal iets anders dan BHA (E320)en BHT (E321). Het is er juist een vervanging voor. Google er maar eens op.
Lizzy schreef:
.

Capsules bevatten toch ook anti-oxydant? Die ik gebruikte bevatten vit. E (natuurlijke gemengde tocoferolen). En dan heb je ook nog het omhulsel (van gelatine en glycerol en ook weer tocoferolen) De capsules worden bikkelhard als je ze in de koelkast bewaard.
Door Diego
#3200414
[quote="pike"]Hoe kom je daar nou bij? Rozemarijnextract is totaal iets anders dan BHA (E320)en BHT (E321). Het is er juist een vervanging voor. Google er maar eens op.
.

Ik heb heel veel gegoogeld op Rozemarijnextract en toen ben ik me zorgen gaan maken.. ;)
Lekker is namelijk anders. Het zal dan een vervanger zijn, maar dan wel eentje die net zo slecht is! een pot nat dus. Alleen wordt het mooier omgeschreven en de consument weer eens gefopt.
Rozemarijnextract is de vervanger van antioxidanten E300-21, die worden gebruikt om te voorkomen dat voedsel ranzig wordt en verkleurt. Rozemarijnextract heeft wel een E-nummer (E392), maar fabrikanten zetten liever ‘extract van rozemarijn’ op het etiket. De stoffen in het kruid worden geïsoleerd door gebruik van hexaan (uit distillatie van petroleum), ethanol (alcohol uit de fermentatie van suiker en zetmeel) en aceton (het ontvlambare oplosmiddel waarmee je nagellak verwijdert).

Lees deze link nog maar eens, halverwege staat een stukje over Rozemarijnextract. http://goedgezond.info/2015/03/de-donke ... ekje-open/
Door judith1967
#3200456
BlissSpirit schreef:Hier net mijn bestelling van medpets ontvangen. En ja hoor, ook hier had de fles gelekt en was er een zak voer voor de pony's kapot.
Ik gebeld en foto's gemaild en kan niet anders zeggen dan dat ik prima service krijg.
Er is een nieuwe literfles olie opgestuurd en heb een tegoed gekregen op een volgende bestelling Afbeelding

Ben benieuwd hoe de zalmolie bevalt Afbeelding Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Ik heb ook bij Medpets besteld,maar de bestelling is bij de buuf afgegeven.
Door Lizzy
#3200461
pike schreef:Hoe kom je daar nou bij? Rozemarijnextract is totaal iets anders dan BHA (E320)en BHT (E321). Het is er juist een vervanging voor. Google er maar eens op.
.

Capsules bevatten toch ook anti-oxydant? Die ik gebruikte bevatten vit. E (natuurlijke gemengde tocoferolen). En dan heb je ook nog het omhulsel (van gelatine en glycerol en ook weer tocoferolen) De capsules worden bikkelhard als je ze in de koelkast bewaard.
Ja, maar ik dat schrijf ik toch ook?

Visolie moet geconserveerd worden. Dat kan niet anders, anders worden de vetten ranzig. En dat is ook schadelijk. Als je dan geen rozemarijn extract wilt, dan moet je toch BHA/BHT accepteren of visolie capsules gaan geven.

======

OK, niet 100% duidelijk, maar visolie capsules bevatten eigenlijk altijd vitamine E als antioxidant. De hoeveelheden zijn best betrekkelijk laag.
Gebruikersavatar
Door pike
#3200490
Diego schreef:
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar het is nou eenmaal niet hetzelfde. Je hebt E-nummers en E-nummers. Je hebt ronduit schadelijke E-nummers, minder schadelijke E-nummers en niet-schadelijke E-nummers en alle mogelijke gradaties daartussen. Elke voedseltoevoeging heeft een E-nummer, of het nou synthetisch of natuurlijk is. Dat het productieproces een chemisch gebeuren is dat is weer een verhaal apart. Die stoffen zitten niet in je flesje visolie. Rozemarijnextract is bij lange na niet zo slecht als BHA/BHT. Het is niet een pot nat. Het woordje extract vertelt je ook dat het geen vermalen plantenblaadjes zijn die zijn toegevoegd. Je moet zeker kritisch zijn met wat je eet of met wat je te eten geeft, maar paranoïde worden hoeft nou ook weer niet. Dan kan je dus inderdaad niets meer eten.
Door Diego
#3200494
pike schreef:Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar het is nou eenmaal niet hetzelfde. Je hebt E-nummers en E-nummers. Je hebt ronduit schadelijke E-nummers, minder schadelijke E-nummers en niet-schadelijke E-nummers en alle mogelijke gradaties daartussen. Elke voedseltoevoeging heeft een E-nummer, of het nou synthetisch of natuurlijk is. Dat het productieproces een chemisch gebeuren is dat is weer een verhaal apart. Die stoffen zitten niet in je flesje visolie. Rozemarijnextract is bij lange na niet zo slecht als BHA/BHT. Het is niet een pot nat. Het woordje extract vertelt je ook dat het geen vermalen plantenblaadjes zijn die zijn toegevoegd. Je moet zeker kritisch zijn met wat je eet of met wat je te eten geeft, maar paranoïde worden hoeft nou ook weer niet. Dan kan je dus inderdaad niets meer eten.
Ja, ik weet ( helaas wil ik bijna zeggen) wel hoe het zit met die E-nrs. Neemt niet weg dat dit ook geen lekker goedje is en wel in dezelfde categorie slecht valt. Maar goed, ik benieuwd naar hun reactie op de mail die ik stuurde! En paranoïde ben ik zeker niet, maar wel zeer op mijn hoede doordat in de voedselindustrie voor mens en dier sluwe spelletjes gespeeld worden door o.a. mooie namen aan iets te geven.
Door Lizzy
#3200506
Diego schreef:Ja, ik weet ( helaas wil ik bijna zeggen) wel hoe het zit met die E-nrs. Neemt niet weg dat dit ook geen lekker goedje is en wel in dezelfde categorie slecht valt. Maar goed, ik benieuwd naar hun reactie op de mail die ik stuurde! En paranoïde ben ik zeker niet, maar wel zeer op mijn hoede doordat in de voedselindustrie voor mens en dier sluwe spelletjes gespeeld worden door o.a. mooie namen aan iets te geven.
Oh ja, daar heb je absoluut gelijk in! Helaas. Ben ook zeer benieuwd naar hun reactie.
Door judith1967
#3200579
judith1967 schreef:Ik heb ook bij Medpets besteld,maar de bestelling is bij de buuf afgegeven.

Heb mijn pakketje vanavond opgehaald en bij het open maken verwachte ik ook een vette bende,maar niks.
Netjes ingepakt,flesje was helemaal droog niks gelekt. :biggrin2:
Door BlissSpirit
#3200621
judith1967 schreef:

Heb mijn pakketje vanavond opgehaald en bij het open maken verwachte ik ook een vette bende,maar niks.
Netjes ingepakt,flesje was helemaal droog niks gelekt. :biggrin2:
Super. De fles die vandaag werd bezorgt, ter compensatie, was keurig verpakt en ook lekvrij Afbeelding Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door