Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Chablis
#3147029
Ik zal mezelf eerst even voorstellen. ik ben Hanke Distel , heb 2 schapendoezen ( Chablis 7 jaar en Anders 2 jaar) en woon sinds 1989 in Frankrijk.
Chablis eet brokjes en  omdat Anders heel slecht at en mager was krijgt zij sinds 2 maanden natvoer ( Greenwoods ).
Beide zijn gezond gelukkig en Anders is nu eindelijk goed op gewicht
Sinds ik natvoer geef aan Anders merk ik dat ze niet meer uit d'r bek stinkt .
Inmiddels ben ik me meer en meer gaan interesseren in betere voeding voor mijn honden en wil ik eigenlijk het liefst aan allebei vers voer gaan geven.
In zuid Frankrijk is het heel moeilijk om KVV te krijgen .

Nu kreeg ik pas geleden een mail van een fabrikant die KVV gaat verkopen hier in de buurt.
Ik heb inmiddels veeL gelezen over KVV op Nederlandse sites, en op dit forum maar ik heb nog een hoop vragen over en ik hoop op dit forum de antwoorden te krijgen

Allereerst wat vragen over het product dat ze aanbieden.
Het bedrijf heet "La Maison du Barf"
Ze noemen hun voer  BARF , maar volgens mij kan je KVV geen Barf noemen toch?
Ze zeggen dat het compleet voer is.  Maar is dit wel voer dat ik elke dag aan mijn honden kan geven ?
Barfen is toch dat je meerdere diersoorten miet geven ?
Glucides ( koolhydraten ) 8% , is dat niet teveel ?

Dit is hun product beschrijving ( het is in het Frans , ik zal de ingrediënten vertalen en als er meer vertaald moet worden dan hoor ik het wel ).

Ik heb ze gevraagd waar hun vlees vandaan komt : Frankrijk en deels Duitsland.


Barf

Ingrédients : boeuf (45%)(muscle, panse, poumon, foie, coeur,
rognon, sang), poulet (45%)(muscle, gésier, peau, coeur,
cartilage, foie), son, vitamines, minéraux.

Ingrediënten: rund (45%)( spiervlees, pens, long, lever, hart, nier,bloed) , kip(45%) (spiervlees,spiermaag,huid,hart,kraakbeen,lever), zemelen,vitamines,mineralen.

Energie : 7160 Kj / 2210 Kcal
Humidité : 60,00 %
Protéines : 13,50 %
Lipides : 15,00 %
Glucides : 8, 00 %
Cendres : 2,00 %
Fibres brutes : 1,50 %

AJOUTÉ POUR 1KG :
Vitamine A : 4167 IE
Vitamine D3 : 42 IE
Vitamine E : 106 IE
Thiamine (B1) : 9,75 mg
Riboflavine (B2) : 9,05 mg
Niacine (B3) : 25,33 mg
Ac. Panthothénique (B5) : 20,56 mg
Pyridoxine (B6) : 4,32 mg
Biotine (B8) : 0,14 mg
Calcium : 3,90 g
Phosphore : 3,40 g
Fer : 16,00 mg
Cuivre : 1,11 mg
Manganese : 5,33 mg
Zinc : 5,00 mg
Iode : 0,22 mg
Selenium : 0,03mg
Sodium : 0,02 mg
Potassium : 0,03 mg
Magnésium : 0,22 mg
Cobalt : 0,05 mg
Soufre : 0,04 mg
Vitamine B9 : 0,56mg
Vitamine B12 : 0,06 mg
Vitamine C : 90,00 mg
Door Suzanne
#3147031
Dit gaat niet goedkomen volgens mij ;-) ik mis bot/karkas.
En ik zou minimaal willen weten wat het percentage spiervlees ten opzichte van orgaan.

Suzanne
Door Mijati
#3147034
Ik zie wel dat er toevoegingen gedaan zijn, waardoor er wel calcium inzit. Wat ik zo lees is het vergelijkbaar met smuldier
Door Chablis
#3147055
Op de lijst van KVV op dit forum staat Smuldier niet vermeld , klopt dat ?
Laatst gewijzigd door Chablis op di 25 aug 2015, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3147058
Als de ingredienten die ze noemen van fatsoenlijke kwaliteit zijn, dan kan dit bij gebrek aan beter best een prima basis zijn.

Ik zou dan daarnaast echter de boel wel opleuken met wat spul dat je ongetwijfeld bij jou in de buurt in de supermarkt kan kopen. Zoals konijnenbout/karkas/vlees, eendenbout/karkas/vlees, kwartel, iets van geit en lam ed. Dat zal dan vast prijzig zijn, maar dan wissel je wel wat meer af. Aan jou budget en creativiteit wat haalbaar is.
Een vet visje erbij moet ook wel aan te komen zijn en ik zou er zeer zeker rauw gepureerde groente of gekookte groente bij gaan geven.
Door Chablis
#3147064
"Barf" kost 5 euro/kg.
Als ik naar de prijzen kijk in NL dan vind ik het erg duur  :-[
Maar helaas is er in Frankrijk (nog) niet zoveel keus.

Inderdaad een goed idee om ander 'spul' erbij te geven. Dan zal ik op aanbiedingen jacht gaan en stop het in de vriezer.
Door Paul_Barte
#3147080
[quote="Suzanne"]
Dit gaat niet goedkomen volgens mij ;-) ik mis bot/karkas.
En ik zou minimaal willen weten wat het percentage spiervlees ten opzichte van orgaan.

Suzanne
[/quote]

Er zit (gemalen) kraakbeen in. Dit doen ze bij Energique ook.
Hoef dus geen probleem te zijn.
Denk dat dit voer een prima basis is om wat uit te breiden richting BARF.
Ze hebben in Frankrijk toch ook altijd vlees 'pour le chien' in de koeling dacht ik.

Grtz
Paul
Door Chablis
#3147135
Bevat kraakbeen dan ook calcium, zoals bot ?

Inderdaad kan je bij de supermarkt in Frankrijk vaak 'over de datum' en afsnijdsel-restjes vlees kopen voor de hond. Sommige slagers geven ook resten als je er om vraagt.
Door Chablis
#3147190
Het is inderdaad heel moeilijk te beoordelen of deze BARF KVV goed van kwaliteit is. Er zit kraakbeen in ,maar ook toegevoegde calcium. Dus eigenlijk zit er teveel calcium in zou je denken ?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3147254
[quote="Chablis"]
Het is inderdaad heel moeilijk te beoordelen of deze BARF KVV goed van kwaliteit is. Er zit kraakbeen in ,maar ook toegevoegde calcium. Dus eigenlijk zit er teveel calcium in zou je denken ?
[/quote]

In kraakbeen zit niet zoveel calcium. En als het goed is, is het calciumgehalte wat genoteerd is het totaalgehalte.
Door steve bruin
#3205929
Ik weet niet hoever je van de grens woont?
Anders kan je een grote vrieskist aanschaffen en leg je die helemaal vol.

Helaas wordt verzenden een duur grapje ben ik bang.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door