Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#3146155
[quote="malinois."]
Ik heb ook nog kipkarkassen, eend- en konijnkarkassen liggen.
Daarnaast kippenvleugels als ik t goed heb. Ja t is een mieperd dus die veren zullen t nog niet worden denk ik. Moet ik ze niet knippen dan hooguit kapot slaan?
[/quote]

Ik zou de vleugels flink meppen of minimaal diverse keren inknippen. En de karkassen even meppen.

Probeer door de KVV anders ook eens een blikje sardientjes in olijfolie (niet in zonnebloemolie!!!) te prakken. En biologische extra vergine geurende kokosolie, vinden ze ook erg lekker als je dat er doorheen roert. En wat ze ook erg lekker vinden: rauwe geitenmelk, dik maken met boombastmeel (of volle geitenkwark als je niet aan boombastmeel kunt komen) en daar een rauw ei + een extra rauwe eierdooier doorheen kloppen. Daar een flinke lepel rauwe honing doorheen mengen. En dat gedurende de dag een paar keer te drinken aanbieden. Stimuleert ook om te gaan eten maar dat is ook lekker om af te kicken van mama's melk.
Door malinois.
#3146157
[quote="Lizzy"]
Ik zou de vleugels flink meppen of minimaal diverse keren inknippen. En de karkassen even meppen.

Probeer door de KVV anders ook eens een blikje sardientjes in olijfolie (niet in zonnebloemolie!!!) te prakken. En biologische extra vergine geurende kokosolie, vinden ze ook erg lekker als je dat er doorheen roert. En wat ze ook erg lekker vinden: rauwe geitenmelk, dik maken met boombastmeel (of volle geitenkwark als je niet aan boombastmeel kunt komen) en daar een rauw ei + een extra rauwe eierdooier doorheen kloppen. Daar een flinke lepel rauwe honing doorheen mengen. En dat gedurende de dag een paar keer te drinken aanbieden. Stimuleert ook om te gaan eten maar dat is ook lekker om af te kicken van mama's melk.
[/quote]
Dank je! Ik denk echt dat t idd zo wennen is voor hem nu zonder moedermelk... ik ga eens even kijken in de winkel!
Door malinois.
#3158394
Nou hij eet inmiddels een stuk beter. Heeft nog wel zn voorkeuren maar eet gemiddeld zo'n 1 kg kvv per dag en weegt 15.8 kg. Ziet er goed uit niet te mager en niet te dik.
Nu kreeg hij elke week al wel wat eendagskuikens maar vorige week jatte hij van mn andere hond een kwartel (in de veren). Aangezien deze anders geen eten had hem ik hem afgepakt maar zou hij deze nu ook mogen hebben al in zn geheel? Hij is nu 16 weken en afgespeend op kvv en eens per week een kuiken...
Door malinois.
#3159232
En de kwartel met veren ging sneller naar binnen dan de kvv. Binnen no time was ie op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door