Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door saskia37
#3143137
Wij krijgen er een herplaatser bij een GZ reu van 7,5 jaar die nog nooit vers heeft gekregen, zodra hij hier is gaat hij meteen over.
We zitten te overwegen om misschien de eerste paar dagen K9 natural te geven om de overstap wat makkelijker voor hem te maken, maar ik weet eigenlijk niet of dat zin heeft en of dat goed is.
Klopt het dat je de eerste paar weken hetzelfde moet blijven voeren en dan pas andere smaakjes erbij mag geven?
Ik weet dat je de eerste dagen gekookt water over het eten moet doen en is het verstandig om hem probiotica te gaan geven?
Het is al weer zo'n tijd geleden dat ik een hond overzet op vers, dat ik er een beetje onzeker van wordt en daarom maar even wat navraag, want ik wil het graag goed doen voor het mannetje.

Alvast bedankt voor het meedenken :)
Door saskia37
#3143574
[quote="Inge en Bono"]
Onze Luna was bijna 11 toen wij haar kregen. Zij was altijd brokgevoerd, maar ging cold turkey over op rauw, gaf geen enkel probleem qua vertering :)
[/quote]

Oke, nou dat klinkt goed!
Heb ook even nagevraagd of hij gevoelige darmen heeft maar dat is niet zo, dus denk dat we dan maar gewoon cold Turkey overstappen op rauw.
Gebruikersavatar
Door moppie
#3143794
Wij hebben ook 3 maanden een te herplaatsen hond in huis gehad. Na 2 weken diarree cold turkey overgezet op KVV. Geen enkel probleem, vanaf dag 1 gedaan met de diarree.
Ligt van hond tot hond. Proberen en kijken hoe het gaat.
Door saskia37
#3145019
Sinds gisteren is Boy dan bij ons gekomen en heeft al porties kvv op, gewoon zo rauw zonder kokend water erover.
Eerste keer had hij wel zoiets hmm... wat is dit en begon heel langzaam te eten en toen s'avonds bij de volgende ronde maakte hij al een dansje toen ik met de bakken aankwam :biggrin2:, tot op heden ook nog geen diarree :D
Door Cockerlover
#3153519
Mijn herplaatser was 18 maanden en de vorige eigenaar gaf (op mijn vraag  :-[) een zak brokken mee. Tja, dat was buiten de cocker gerekend  :D, die rook het versvlees van de andere cockers en raakte geen brok meer aan. Gelukkig had ik nog versvlees over zodat ze toch ook iets te eten had. De volgende morgen nog eens geprobeerd met brokken, maar nee hoor. En dus ineens over op KVV, zonder problemen. De brokken zijn naar het asiel gegaan...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door