Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Qwea
#3137321
Hoi!

Ik heb mijn labrador van 1.5 nu een poosje Tamro gevoerd. Nu wil ik eens iets anders geven (Carnibest uitgesloten), maar ik weet niet wat.

Mijn leverancier heeft de volgende merken:

Dogmeat
Natudog
Meat 4 dogs
Alaska
Tammega
Darf
Tamro
Kiezebrink

Iemand die zegt : Die absoluut wel/niet ?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3137330
Ik zou gewoon van alles wat bestellen, lekker afwisselen. Natudog ken ik niet, maar de rest zijn goede merken hoor.


Edit : kiezebrink is niet compleet, vaak zijn het gemalen vleesbotten of vleesbotten met orgaan en moet je zelf nog spiervlees toevoegen. .
Laatst gewijzigd door Fenixjuh op vr 24 jul 2015, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3137396
[quote="Fenixjuh"]
Ik zou gewoon van alles wat bestellen, lekker afwisselen. Natudog ken ik niet, maar de rest zijn goede merken hoor.


Edit : kiezebrink is niet compleet, vaak zijn het gemalen vleesbotten of vleesbotten met orgaan en moet je zelf nog spiervlees toevoegen. .
[/quote]
aten we kiezebrink liggen! Dank je wel!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3137400
Ik ben tevreden over Alaska, ook wel van Darf maar mijn lab ging daar veel str*nt door eten, nu we gestopt zijn met Darf is dat ook een stuk verminderd gek genoeg. Dogmeat word ook goed gegeten.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3137408
[quote="Els&Flow"]
Ik ben tevreden over Alaska, ook wel van Darf maar mijn lab ging daar veel str*nt door eten, nu we gestopt zijn met Darf is dat ook een stuk verminderd gek genoeg. Dogmeat word ook goed gegeten.
[/quote]haha, nou mijne eet sowieso helaas al stront ;(

Heb ik nog even een ander vraagje waar jullie me wellicht mee kunnen helpen. Bij 4 soorten dieren is het voer compleet, right?

Als ik nou op maandag en dinsdag paard/zalm mix voer (hij doet 2 dagen met 1 worst), op woensdag en donderdag hert en konijn mix, op vrijdag en zaterdag rund/lam mix.. dan zit je in principe toch ook compleet? Want dan voer je over de hele week meerdere dieren?
Door ywa100
#3137464
Ik voer ook door elkaar, verschillende kvv en barf.
Ik ben tevreden over de mixen van Kiezenbrink, tenminste de kwartel, bosduif en fazant. In deze mixen zitten de hele dieren zonder veren in.
Ook voer ik Lotgering, de een krjjgt wel eens de totaal en beiden krijgen de wildmix, eend/lam.Verder bestel ik bij Lotgering veel barfprodukten.
waar ik veel info vandaan haal is bij: www.voerwijzer.com/kvv vergelijken.
Door hannabelgje
#3137474
[quote="ywa100"]
Ik voer ook door elkaar, verschillende kvv en barf.
Ik ben tevreden over de mixen van Kiezenbrink, tenminste de kwartel, bosduif en fazant. In deze mixen zitten de hele dieren zonder veren in.
Ook voer ik Lotgering, de een krjjgt wel eens de totaal en beiden krijgen de wildmix, eend/lam.Verder bestel ik bij Lotgering veel barfprodukten.
waar ik veel info vandaan haal is bij: www.voerwijzer.com/kvv vergelijken.
[/quote]
De kwartel en duif mix zijn hele gemalen dieren zonder veren, maar de fazant niet, daar is de filet af en zou je dus spiervlees aan moeten vullen.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door Tobi Kooiker
#3137483
Op Natudog en Tammenga na, hebben mijn honden alles weleens (gehad). Nu zijn ze sowieso heel makkelijk met eten, maar alles ging er in. Dus lekker afwisselen zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3137509
[quote="ywa100"]
Ik voer ook door elkaar, verschillende kvv en barf.
Ik ben tevreden over de mixen van Kiezenbrink, tenminste de kwartel, bosduif en fazant. In deze mixen zitten de hele dieren zonder veren in.
Ook voer ik Lotgering, de een krjjgt wel eens de totaal en beiden krijgen de wildmix, eend/lam.Verder bestel ik bij Lotgering veel barfprodukten.
waar ik veel info vandaan haal is bij: www.voerwijzer.com/kvv vergelijken.
[/quote]
Ja nee, lotgering voer ik dus echt no way. Voer net ook deze discussie op een ander forum waar men dus een foot post van Lotgering en tinlo. Lotgering ziet er echt goor uit. En dit was geen incident :o

Voerwijzer had ik idd gevonden!
Gebruikersavatar
Door TTtje
#3137527
Van jou lijstje heb ik alleen ervaring met dogmeat en dat bevalt goed.  Je hoort alleen dat ze weleens wat hardere ontlasting van krijgen, die van mij doet het er goed op.  Het voordeel van dit merk vind ik dat je erg veel keuze hebt in enkelvoudige smaken.  Naast Dogmeat voer ik nog carnivoer, barfmenu en ik had laatst shaweca maar die vond ik erg stinken (denk die de groenten die er aan toegevoegd zijn)eerst voerde ik ook lotgering voor 1 of 2 dagen erbij maar dat kreeg ze toch wat slappere ontlasting van en ik vond het er toch een stuk minder 'lekker' uitzien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Door CarolienPaco
#3139390
Van het lijstje wat je opnoemt ben ik alleen met tamro en natudog niet bekend. De andere merken ben ik tevreden over, alleen bij kiezebrink even opletten welke mixen wel en niet goed zijn qua verhoudingen. Zelf vind ik Tammenga erg mooi vlees, omdat het heel grof gemalen is en er amper vocht af komt (je betaalt dus voor het vlees, niet voor bloed of water).  :) Enig dingetje is dat Tammenga in bakjes zit in plaats van worsten, dus met portioneren moet je iets anders te werk gaan.  Maar ik zou gewoon alle merken afwisselen, dan zie je zo de verschillen, en wat je wel en niet fijn vindt!
Door abmiS
#3145018
Als je alles afwisselt, hoe houd je dan in de gaten van welke kvv ze dunnere ontlasting krijgen of misschien juist hardere of witte ?

Of zie je dat al gelijk de volgende dag ?
Stel je voert elke dag van de week een ander merk ( even extreem voorbeeld)
Hoe weet je dan precies welk merk wat heeft gedaan bij je hond ?

Is het dan niet handiger bv per week te kijken ?
Als je al van alles eens hebt geprobeerd dan weet je natuurlijk al hoe ze het op welk merk doen en ook qua ontlasting.
Maar in het begin is dan misschien beter minstens 1 week per merk te doen of verzin ik dat haha ?
Door Tobi Kooiker
#3145055
Je kunt makkelijk even bijhouden wanneer je wat hebt gegeven. Krijgen ze ergens rare of slechte ontlasting van, dan duurt dat echt geen week :)
Van eten 's ochtends vroeg, kunnen ze 's avonds al andere ontlasting hebben of in elk geval de volgende dag. Weet je het niet zeker, dan test je het gewoon nog eens uit met de soort waarvan je vermoed dat de oorzaak ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door