Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door bruutjevos
#373809
Wij geven onze honden sinds dit jaar AHV, en mij bevalt het prima!! Igor moet wel 2x zoveel hebben dan Dimitri, maar ja...Op Igor is bijna geen vlees te krijgen.

We hebben ook enercique geprobeerd, maar Igor wil het niet eten. En persoonlijk vind ik de AHV er natuurlijker uit zien.
Door irmaa
#375874
Nu mijn ervaringen; ik voer dit al jaren zoiets van 12 - 14 jaar, daarvoor rodi.
AHV.. prima doen de honden erop, sindskort voer ik ook aan 1 hond CB natuur. Het ziet er minder natuurlijker uit dan AHV, heb nog niet de indruk dat de hond het beter doet op CB natuur.
Ook bij CB is de informatie op de verpakking iets meer dan niets.
Het nadeel van AHV is dat er "veel" granen inzitten.. dat zie je bij CB natuur niet, wil niet zeggen dat het er niet in zit, want daar heb ik ook hele maiskorrels ingevonden bij sommige verpakkingen.
Dus al met al: ik vind AHV er veel beter uitzien, natuurlijker dan CB..natuur, dit is meer zachter papperiger enz denk ik heeft meer spiervlees van AHV.
Aan de andere kant: CB natuur is "droger" komt veel minder vocht "bloed" uit de verpakking.
Dus misschien betaal je iets minder voor AHV, maar zit daar meer vocht in.
Verder is er naar mijn info nog nooit echt onderzoek gedaan - bijv. door een onafhankelijk instituut.. om te bezien, wat de werkelijk voedingswaardes zijn van de diverse KVV voedingen en de kwaliteit/ prijsverhoudingen- ( netzo als trouwens bij de brokken)
Dus al met al.. gewoon uitproberen wat jij het beste vind... Elke hond is anders en elke hond zal verschillend reageren op een bepaald voer.
Door Nelly
#376365
Heb niks tegen AHV., heb het heel vroeger, toen het in feite nog het enige versvlees was dat verkrijgbaar was jaren gevoerd. Nu voer ik ruim 1.5 jaar bibi naar volle tevredenheid aan m'n honden en katten. Heb er m'n pup van inmiddels bijna 11 maanden prima op groot gekregen en ben dus niet van plan om over te stappen naar een ander merk. Wissel overigens wel regelmatig af met zelf samengesteld, ook voor de katten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door