Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door PollekeD
#3126107
Hallo,  dank voor het toevoegen. Via het drogen van snacks ben ik geïnteresseerd geraakt in kvv, en na de vakantie ga ik daar mee beginnen. Ik heb al gezien dat ik hier heel veel ga leren. Ik ga straks  Lotgeringen voeren en wil daar naast snacks gaan drogen. 
Waar ik wel al benieuwd naar ben,  welke "fouten"  hebben jullie in het begin gemaakt, en kan ik me beparen
Door PollekeD
#3126109
Trouwens,  ik ben het 42 jarige bazinnetje van 3 meiden, 1 bouvier, 1 kruising border /bearded collie, 1 border collie. We wonen in Noord Holland, houden van hardlopen, spelen, knuffelen en schapen drijven.
Door Lil
#3126118
Mij verlaten op slechts 1 merk kvv en steeds erachter komen dat de honden het er niet goed op deden omdat de ene te veel zus en te weinig zo had en de andere weer andersom. Afwisselen vanaf het begin is wel een slimme stap.
Door Mijati
#3126119
ik ben zelf ook nog niet zo lang vers vlees voeder, maar ik had me goed ingelezen.

Beginnersfout: denken dat je aan een klein vriezertje wel genoeg hebt en dat je best in je eigen omgeving wat kunt vinden. (ik moet de kvv voor mijn boufje ongeveer 30km verderop gaan halen)
En, voor niet onbelangrijk, denken dat kvv standaard geen granen bevat.

Afwisselen van merken en diersoorten doe ik al wel vanaf het begin. Maar de allerbeste en allerbelangrijkste tip blijft om je goed in te lezen en eventueel een kennis die al langer barft of vers voert om adviezen te vragen.
Door M@rina
#3126131
[quote="Lil"]
Mij verlaten op slechts 1 merk kvv en steeds erachter komen dat de honden het er niet goed op deden omdat de ene te veel zus en te weinig zo had en de andere weer andersom. Afwisselen vanaf het begin is wel een slimme stap.
[/quote]

Dit dus :thumbup:
k wissel verschillende merken af en stap ook wel eens over merk x naar merk Y. Ik heb in de loop van de jaren denk ik wel 10 verschillende merken gevoerd en de laatste jaren wissel ik 4  merken af. Lotgering heb ik nog nooit gevoerd.
Door smulpaap
#3126142
Ik dacht ik wacht nog even met de aanschaf van een vriezer  :)

Ik had een drie laden vriezer voor ons zelf , en ja wat moet je met een grote vriezer
Eerst maar eens kijken of de honden het wel willen eten
Dat was dus mijn grootste fout  :biggrin2:
Maar ik kon hier in de omgeving gelukkig wel voldoende merken krijgen
Er werd niet gegeten .... er werd gevreten en gedanst  :D (Eentje ging eindelijk haar bak eens leeg eten )
Dus .... een vriezer , voor de honden , en  nog een vriezer

Lotgering heb ik nooit gevoerd

Ze kregen Carnibest , Haaksbarf , Carnivoer , Bandit en Darf / Darf -wild
Maar ik ben na een maand of twee overgestapt op BARF
Gebruikersavatar
Door pluk
#3126330
Het is slim om nu vast 1 diersoort niet te geven. Mocht je dan ooit moeten elimineren dan kun je daarmee starten. Ik ben vanaf dag 1 op kvv direct allerlei smaken gaan geven en heb nu dus niks meer achter de hand wat goed verkrijgbaar is. Tot nu toe ook niet nodig gelukkig.

Veel te veel bestellen als je niet zeker weet dat je hond t lust  :biggrin2:

En mocht je ooit barf gaan geven, denk dan niet dat ze alles wat ze als kvv aten nu ook als barf wel lusten  ::)
Door ycheyenne
#3126560
mijn allergrootste fout? Denken dat de katten enkel kvv konden eten, tot ze er vandoor gingen (gejat van hond)met complete nekken, ribben, prooidieren etc. Sindsdien barfen hun ook 2 keer in de week :D
Door kakocavi
#3126983
Mijn grootste fout was om alleen te kijken naar een zo veelzijdig en gebalanceerd mogelijke voeding, zonder rekening te houden met de vraag wat mijn kat ervan zou vinden. Dat resulteerde dus in een prachtig plaatje van een menu waarvan 90% niet tot amper werd gegeten en een hoop gemauw en gezeur er gratis bij :') Fijne beesten.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3127141
Lotgering wil(de) nog weleens goed bedoeld vleesbotten meeleveren met de kvv bestelling. Die botten waren 9 van de 10x knetterhard en rijp voor de kliko! Let daar dus goed op als je botwerk bij je bestelling krijgt, onderwerp die altijd aan de snoeischaar- test.

Bij de eerste bestelling met een nieuwe leverancier niet gelijk heul veul bestellen maar eerst proberen want je dier lekker vind, anders zit je met een mega bestelling wat niet gegeten word.

En kijk naar je dier, blijf niet vast houden aan getallen. Word ie te zwaar, te mager.. voer met je ogen!!
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3127206
[quote="PollekeD"]
Leuk om te lezen. En ojee,  ik was ook van plan om het met mijn -3 laden-vriezer te gaan doen  :-\. Eens in de twee maanden bestellen a 2kg/dag, ........  60 kg......  :D
[/quote]

Ik weet niet hoe groot je lades zijn maar ik krijg hier met moeite 25 kg in 3,5 (1 kleine) lades. :P En dan is het echt proppen en passen en meten, in kleine verpakkingen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door